کانادا به تصمیم بایدن برای لغو احداث خط لوله نفتی اعتراض کرد

به گزارش پیامک خنده، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از تصیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لغو مجوز احداث خط لوله نفتی کی استون اکس ال ابراز یاس و ناامیدی کرد.

کانادا به تصمیم بایدن برای لغو احداث خط لوله نفتی اعتراض کرد

به نقل از سی ان ان، ترودو در بیانیه ای گفت: جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سوگند یاد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که از تعهد رئیس جمهوری آمریکا برای مقابله با تغییرات جوی استقبال می کنیم، در عین حال ناامید شده ایم ضمن اینکه تصمیم وی مبنی بر تحقق وعده انتخاباتی اش در زمینه خط لوله کی استون اکس ال را تائید می کنیم.

ترودو در ادامه این بیانیه تاکید نمود: من به طور مستقیم با بایدن در خصوص این پروژه در ماه نوامبر (آذر) صحبت کردم و کرستن هیلمن (سفیر کانادا در آمریکا) و سایرین در دولت ما این موضوع را با مقام های عالی رتبه در دولت بعدی (آمریکا) مطرح کردند.

وی اضافه کرد: کارگران در آلبرتا، ساسکاچوان و سراسر کانادا همیشه از حمایت ما برخوردار خواهند بود. کانادا بزرگترین تامین کننده انرژی به ایالات متحده است که به تامین انرژی آمریکا و رقابت های مالی یاری می نماید و حامی هزاران شغل در دو سوی مرز است.

بایدن مجوز خط لوله کی استون را لغو نموده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا احداث این خط لوله را به عنوان یکی از وعده های انتخاباتی اش مطرح نموده بود. دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا با این پروژه به دلیل ضدیت در مبارزه با تغییرات اقلیمی مخالف بود و بایدن در آن موقع معاون اوباما به شمار می رفت.

خط لوله کی استون ظرفیت انتقال روزانه هزاران بشکه نفت خام کانادا به نبراسکا و از آنجا پالایشگاه ها و بنادر خلیج مکزیک در آمریکا را دارد. توسعه این خط لوله از مدت ها قبل به دلایل زیست محیطی مغفول مانده است. جمهوری خواستار معتقدند توسعه این خط لوله به اشتغال زایی یاری می نماید.

در همین حال، جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در نخستین نشست خبری خود پس از شروع به کار دولت جدید آمریکا گفت که بایدن با ترودو نخست وزیر کانادا تماس برقرار نموده است و انتظار می رود مذاکرات این دو درمورد خط لوله کی استون و روابط دو جانبه بوده باشد. ، hdvkh

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1417

به "کانادا به تصمیم بایدن برای لغو احداث خط لوله نفتی اعتراض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به تصمیم بایدن برای لغو احداث خط لوله نفتی اعتراض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید