لقب بی عرضه ترامپ به دموکرات ها در کنترل اعتراضات

به گزارش پیامک خنده، رئیس جمهوری آمریکا که به نظر می رسد برخلاف اسلاف خود، سرکوب داخلی را برای رقابت انتخاباتی برگزیده است، گفت شهرهایی که به دست دموکرات ها هستند، شرایط فاجعه باری دارند.

لقب بی عرضه ترامپ به دموکرات ها در کنترل اعتراضات

دونالد ترامپ عصر چهارشنبه این مطلب را در پاسخ به این سوال عنوان نمود که فرماندار و شهردار شیکاگو لحظاتی پیش گفتند که اعزام عوامل فدرال به بعضی از شهرها برای پوشاندن ضعفتان در مقابله با ویروس کرونا است. آیا به خاطر مسایل سیاسی، شهرهای دموکرات را هدف گرفته اید؟

وی اضافه کرد: ما ضعفی در این رابطه نداشتیم. متاسفانه این شهرها به واسطه دموکرات ها در شرایط فاجعه باری هستند. شما رادیکال های چپی را دارید که شهرهایی چون شیکاگو و خیلی شهرهای دیگر را مدیریت می نمایند. اگر شما به نامه شهردارشیکاگو که روز گذشته برای من فرستاد نگاه کنید، فکر می کنم زمانی از ما یاری خواهند خواست که شهر کاملا از کنترل خارج شده باشد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اما ما اکنون نیروهای بیشتری برای یاری می فرستیم. ما افراد زیادی را دستگیر نموده ایم که خیلی بد بوده اند.

ای بی سی نیوز پیش از این نوشته بود: ترامپ قرار است روز چهارشنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید اعزام بیشتر نیروها را اعلام کند. بر اساس برنامه جدید ترامپ قرار است از نیروهای فدرال اف بی آی و سرویس مارشال آمریکا برای مقابله با جرم و خشونت استفاده گردد.

تمرکز دولت ترامپ در روزهای اخیر روی پورتلند بوده جایی که هفته ها شاهد اعتراضات علیه نژادپرستی سیستمی در پلیس بوده است. در چند روز گذشته، ماموران فدرال وزارت امنیت داخلی و کلانتری های ایالات متحده، با ماشین های بدون نشان، معترضان را از خیابان بیرون کشیده اند بدون اینکه شرح دهند چرا، در بعضی موارد آنها را بازداشت و در موارد دیگر به آنها اجازه می دهد که بروند.

هفته گذشته نیروهای پلیس فدرال به دستور ترامپ به بعضی شهرهای آمریکایی از جمله پورتلند و سیاتل اعزام شدند. بسیاری از شهرهای آمریکا از 25 ماه می (پنجم خرداد ماه) پس از قتل نژادپرستانه فردی سیاه پوست به نام جورج فلوید صحنه اعتراض بوده اند.

ترامپ درباره ویروس کرونا هم اظهار کرد: فکر می کنم کارهای جالبی انجام داده ایم. اگر با شرایط دیگر کشورها مقایسه کنید، اگر به نرخ مرگ ومیر نگاه کنید، آمار تحسین برانگیزی می بینید.

ایالات متحده در حال حاضر با داشتن حدود 4 میلیون نفر بیمار شناسایی شده و نزدیک به 146 هزار جان باخته رتبه نخست آسیب جهانی از این بیماری را دارد.

ترامپ روزی مدعی می شد حداکثر مرگ ومیر بیماران کرونا در آمریکا 60 هزار نفر خواهند بود. او در آن موقع همیشه از اینکه تعداد جان باختگان به 100 هزار نفر نرسیده اند، به عملکرد دولت خود می بالید.

وی اما اکنون عملکرد دولت خود را با افزایش چشمگیر میزان مبتلایان در موج دوم، قابل ستایش می داند که نگذاشته است آمار جان باختگان به میلیون ها نفر برسد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1093

به "لقب بی عرضه ترامپ به دموکرات ها در کنترل اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لقب بی عرضه ترامپ به دموکرات ها در کنترل اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید