خبرنگاران بورل: آمریکا تهدید همکاران تجاری ایران را متوقف کند

به گزارش پیامک خنده، تهران- خبرنگاران- مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا خواست تا تهدید کردن کسانی را که در روابط تجاری با ایران نقش دارند، متوقف کند.

خبرنگاران بورل: آمریکا تهدید همکاران تجاری ایران را متوقف کند

به گزارش خبرنگاران، جوسپ بورل در مصاحبه ای با رویترز که سه شنبه شب منتشر شد، گفت که واشنگتن بجای کوشش برای مذاکره در خصوص یک توافق جدید کنترل تسلیحاتی، با بازگشت به برجام در زمان صرفه جویی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که اولین گام های دولت بایدن چه می تواند باشد، اضافه کرد: تهدید به تحریم علیه کسانی را که بخشی از روابط تجاری با ایران هستند، متوقف کند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که بورل در نامه ای به وزرای خارجه اتحادیه اروپا هشدار داد که برجام در وضعی حیاتی واقع شده است.

وی دوشنبه در این نامه که به رویت خبرگزاری فرانسه رسید، گفت: ما در بُعد هسته ای و همچنین با توجه به تحریم های جدید آمریکا شاهد تحولات بسیار نگران کننده ای هستیم.

بورل در ادامه نوشت: این تحولات کوشش های دیپلماتیک ما را از جمله تسهیل بازگشت آمریکا به برجام و بازگرداندن ایران به اجرای کامل تعهداتش در این توافق تضعیف می نماید.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از مصاحبه خود با رویترز از آمریکا خواست تا صندلی خود را بعنوان موتور جهان باز یابد و به کوشش ها برای مقابله با کرونا یاری کند.

بورل شعار آمریکا اول دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را اداره جهان به وسیله توئیتر توصیف کرد و خواهان احیای روابط دو سوی اقیانوس اطلس شد.

وی اضافه کرد: تنها با دو چیز یعنی بازگشت آمریکا به توافقنامه آب و هوایی پاریس و بازگشت به توافق هسته ای با ایران است که جهان جای بسیار بهتر و امن تری می گردد.

بورل همچنین از آنتونی بلینکن نامزد پیشنهادی بایدن برای وزارت خارجه آمریکا درخواست کرد تا در جلسه غیررسمی وزاری خارجه اتحادیه اروپا در روزهای چهارم و پنجم مارس در لیسبون پرتغال شرکت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1408

به "خبرنگاران بورل: آمریکا تهدید همکاران تجاری ایران را متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بورل: آمریکا تهدید همکاران تجاری ایران را متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید