واکنش چین به فشار کشورها برای انجام تحقیقات درباره منشاء کرونا

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، له یوچنگ معاون وزیر خارجه چین در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی در واکنش به اتهامات کشورهای مختلف از جمله آمریکا علیه پکن، گفت: نمی گردد اول چین را متهم کرد، بعد دنبال به اصطلاح تحقیقات بین المللی برای جور کردن مدرک و سند بود. چرا تحقیقات فقط باید چین را هدف بگیرد؟ چرا دیگر کشورها هدف تحقیقات قرار نگیرند؟

واکنش چین به فشار کشورها برای انجام تحقیقات درباره منشاء کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این اظهارات، از آنجایی که چین کانون اولیه شیوع ویروس بود، ممکن است بازتاب دهنده اتهام زنی های قبلی پکن در خصوص نحوه انتقال ویروس به چین باشد.

اما معاون وزیر خارجه چین گفته هیچ قانونی در عرصه بین المللی وجود ندارد که بر اساس آن بشود در خصوص کشوری تحقیق کرد، چون نخستین موارد ابتلاء به ویروس را گزارش داده است. له یوچنگ، معاون وزیر خارجه چین، در عین حال اعلام نموده است کشورش دست به رشادت زده تا جلوی شیوع ویروس را بگیرد و برای دنیا در نبرد با آن موقع بخرد.

چین، به جز از سوی آمریکا، از سوی بعضی دیگر کشورهای غربی نیز هدف انتقاد در خصوص شفافیت و اطلاع رسانی در پیوند با شیوع کرونا قرار گرفته است.

در همین رابطه سخنگوی وزارت خارجه چین نیز گفت: یافتن منشأ ویروس یک مسئله پیچیده علمی است و پژوهشگران و متخصصان باید روی آن تحقیق نمایند. البته معین نیست این پژوهشگران و متخصصان به چه شکل انتخاب خواهند شد.

مقام های چینی در دی ماه آغاز به خبررسانی در خصوص شیوع ویروسی مرموز در شهر ووهان در استان هوبی کردند. اما گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد به احتمال زیاد نخستین موارد تائید شده به اواخر آبان ماه باز می شود.

روز پنج شنبه رئیس جمهوری ایالات متحده هم راستا با موج تازه حملات و انتقادها از سوی واشنگتن علیه پکن این برآورد را مطرح نمود که ویروس کرونا به اشتباه یا به عمد به جامعه انتقال یافته است.

از سوی دیگر نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا نیز در حال اجرا تحقیقاتی در خصوص خاستگاه و منشأ همه گیری ویروس کرونا هستند. آنها البته این که ویروس توسط انسان ساخته شده باشد یا از نظر ژنتیکی اصلاح شده باشد را رد نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 943

به "واکنش چین به فشار کشورها برای انجام تحقیقات درباره منشاء کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به فشار کشورها برای انجام تحقیقات درباره منشاء کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید