مسکو: تشویق به اعتراضات بخشی از سیاست بازدارندگی آمریکا علیه روسیه است

به گزارش پیامک خنده، وزارت امور خارجه روسیه به دیپلمات های آمریکا درباره مسئولیت انتشار اخبار دروغین و مداخله آشکار در امور داخلی این کشور هشدار داده و تشویق به اعتراضات را بخشی از راه چاره واشنگتن برای بازدارندگی روسیه ارزیابی کرد.

مسکو: تشویق به اعتراضات بخشی از سیاست بازدارندگی آمریکا علیه روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای، توجه نمایندگان دیپلماتیک آمریکایی را به مسئولیت جدی آنها در رابطه با انتشار اطلاعات دروغین درباره اعتراضات غیرقانونی در روسیه جلب نموده و از آنها خواست از ادامه دخالت در امور داخلی این کشور دست بردارند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه یادآوری شده است: دخالت فاحش ایالات متحده در امور داخلی روسیه، دقیقاً به اندازه این حقیقت که اخبار جعلی و دروغ درباره اعتراضات غیرقانونی از سوی عرصه های اینترنتی تحت کنترل واشنگتن منتشر می گردد، اثبات شده است. حمایت از نقض قوانین ملی روسیه توسط آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، تأیید دیگری از نقش مقامات واشنگتن در ناآرام کردن اوضاع داخلی در روسیه است. تردیدی وجود ندارد که جهت گیری به سمت تشویق اعتراضات خیابانی، به بخشی از راه حل بازدارندگی روسیه تبدیل شده است. وزارت امور خارجه آمریکا در برنامه پیشنهادی خود برای مرکز تجزیه و تحلیل اندیشکده رند در سال 2019 به این موضوع پرداخته است. بسیار ناراحت کننده است که آنها به هشدار در مورد بهای سنگین و خطرات تحقق این دکترین، توجه ننموده اند.

وزارت خارجه روسیه در ادامه به نمایندگان دولت آمریکا یادآور شد که اعتراضات مربوطه برنامه ریزی شده نیستند، بلکه غیرقانونی هستند.

لازم به یادآوری است که روز گذشته (یکشنبه) در مسکو و دیگر شهرهای روسیه اعتراضات غیرقانونی در حمایت از آلکسی ناوالنی برگزار گردید، در حالی که وزارت کشور روسیه از قبل نسبت به غیرقانونی بودن این تجمع به شهروندان هشدار داده بود.

در همان روز یکشنبه، سفارت آمریکا در مسکو در پیامی توئیتری، از گزارش هایی درباره بازداشت گسترده خبرنگاران در جریان این اعتراضات خبر داده و خواهان احترام به حقوق بشر و آزادی بیان شناخته شده در سطح بین المللی شد.

گذشته از این، وزیر خارجه جدید آمریکا نیز در توئیتر خود خاطرنشان کرد که ایالات متحده برخورد شدیدالحن با تظاهرات مسالمت آمیز در روسیه را محکوم نموده و خواهان آزادی آلکسی ناوالنی است. آنتونی بلینکن، برای اثبات ادعای خود، مدرکی ارائه نکرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1440

به "مسکو: تشویق به اعتراضات بخشی از سیاست بازدارندگی آمریکا علیه روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تشویق به اعتراضات بخشی از سیاست بازدارندگی آمریکا علیه روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید