مسکو: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است

به گزارش پیامک خنده، سفارت روسیه در آمریکا ضمن انتقاد از گزارش اخیر ایالات متحده تأکید کرد که حضور نظامی واشنگتن در سوریه غیرقانونی است و آمریکا حق انتقاد از عملیات نظامی مسکو در شمال شرقی سوریه را ندارد.

مسکو: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارتخانه روسیه در ایالات متحده آمریکا در صفحه رسمی توییتری خود از عملیات غیرقانونی واشنگتن در سوریه انتقاد کرد.

خبرگزاری روسی تاس در این خصوص گزارش کرد، سفارتخانه روسیه با تأکید بر این که حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است، بیان کرد که واشنگتن حق انتقاد از عملیات نظامی روسیه در سوریه را که به صورت قانونی و به دعوت مقام های رسمی دمشق در حال اجرا است، ندارد.

در این بیانیه، سفارت روسیه به ایالات متحده گوشزد می نماید: ما تمایل داریم به شما یادآوری کنیم که در درجه اول، حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است بنابراین، ایالات متحده به هیچ عنوان حق انتقاد از اقدامات قانونی نیروهای مسلح روسیه را که به دعوت دولت سوریه عملیات انجام می دهند، ندارند.

بیانیه سفارت روسیه در آمریکا درست چند روز پس از آن منتشر شد که شان اودانل بازرس کل پنتاگون روز سه شنبه هفته جاری، مدعی شده بود که اقدامات ارتش روسیه در شمال شرقی سوریه در تناقض با مکانیسم برطرف درگیری های این کشور غرب آسیا است.

در گزارش این مقام دفاعی آمریکا آمده بود: گرچه نیروهای روسیه تاحد زیادی به این مکانیسم پایبند هستند اما در سه ماهه اخیر، تعداد دفعات نقض این مکانیسم تاحدی افزایش یافته است.

طبق گزارش تاس، ادعاهای آمریکا علیه روسیه در سوریه در شرایطی مطرح شده است که مسکو دو راستا موازی را در سوریه راهنمایی می نماید: یاری به دولت قانونی سوریه در از بین بردن به جامانده های عناصر تروریستی و همچنین یاری به طرف های درگیر در سوریه برای شروع یک گفت وگوی سیاسی اما ایالات متحده برخلاف روسیه، بدون مجوز دولت دمشق در حال اجرا عملیات نظامی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1594

به "مسکو: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: حضور نظامی آمریکا در سوریه غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید