لاوروف: برجام نه اصلاح می گردد و نه مورد تجدیدنظر قرار می گیرد، آمریکا می خواهد برجام به دست ایران به خاک سپرده گردد

به گزارش پیامک خنده، وزیر امور خارجه روسیه با اعلام اینکه بعضی کوشش می نمایند بندهای دیگری را به برجام بیفزایند، تأکید کرد که برجام نه می تواند اصلاح گردد و نه می تواند مورد تجدیدنظر قرار گیرد.

لاوروف: برجام نه اصلاح می گردد و نه مورد تجدیدنظر قرار می گیرد، آمریکا می خواهد برجام به دست ایران به خاک سپرده گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه شنبه شب طی مصاحبه ای امکان هرگونه اصلاح یا تجدیدنظر در برجام را رد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

لاوروف در این رابطه توضیح داد: ما روبرو هستیم با کسانی که کوشش می نمایند به فرایند احیاء برجام ، مسائل دیگری را اضافه نمایند که در برجام از آنها نام برده نشده است. شما می دانید منظورم چیست. این مسائل می تواند آنالیز گردد ، اما نه در چاچوب برجام ، زیرا برجام نه می تواند اصلاح گردد و نه مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه که با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تبادل نظر می کرد، اضافه کرد: تا آنجا که من می دانم، ایران نیز آماده آنالیز موضوعات دیگر است اما نه به عنوان شرط احیاء برجام

لاوروف در ادامه گفت: من فکر می کنم که در آمریکا کسانی هستند که می خواهند که برجام برای همواره به خاک سپرده گردد، البته به دست ایرانیان. در اینجا موضوع مهم، شکیبایی نشان دادن برای احیاء ظرفیت برجام است. چراکه برجام از یکسو موازنه ای بین تعهداتی است که ایران بر عهده گرفته و از سوی دیگر تضمینی برای مشارکت ایران در فرایند های اقتصاد دنیای، بدون هر گونه محدودیت است.

وی در انتها گفت: نظر من و نه تنها من، برجام دستاور دیپلماسی، و دستیابی به برجام، پیروزی بزرگی بعد از سال ها مذاکره بود. برجام همچنین دستاوردی در حوزه عدم اشاعه و عادی سازی روابط ایران با دنیای غرب است، به همین خاطر ایجاد وضعیتی که در برجام اختلال ایجاد گردد و ایران را در آن مقصر بدانند به نفع ما نیست.

.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1353

به "لاوروف: برجام نه اصلاح می گردد و نه مورد تجدیدنظر قرار می گیرد، آمریکا می خواهد برجام به دست ایران به خاک سپرده گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: برجام نه اصلاح می گردد و نه مورد تجدیدنظر قرار می گیرد، آمریکا می خواهد برجام به دست ایران به خاک سپرده گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید