طرز تهیه لیموناد گیلاس گازدار و بدون گاز به 3 روش کافی شاپی

به گزارش پیامک خنده، لیموناد گیلاس یک خاص و خوشمزه است که در عرض چند دقیقه آماده می گردد، اما طعم آن به شدت لذیذ است و از تابستانی خوشمزه خانگی محسوب می گردد. برای تهیه لیموناد گیلاس هم می توانید از آب گازدار بهره ببرید و هم آن را به صورت شربت ساده و بدون گاز آماده کنید. در این مقاله از سرویس در می توانید با طرز تهیه لیموناد گیلاسی خانگی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص طریقه درست کردن لیموناد گیلاس پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه لیموناد گیلاس گازدار و بدون گاز به 3 روش کافی شاپی

طرز تهیه لیموناد گازدار گیلاس خانگی

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

کالری هر لیوان لیموناد گیلاسی: 147 کالری

مواد لازم برای تهیه لیموناد گازدار گیلاس

  • گیلاس تازه: 3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب گازدار: 6 لیوان فرانسوی دسته دار
  • برش های لیمو ترش تازه: به اندازه لازم
  • آب لیموترش تازه: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه لیموناد گازدار گیلاسی

بسیاری از افراد لیموناد را به صورت گازدار دوست دارند. یک نوشیدنی پرطرفدار در سراسر جهان که می توانید آن را در ترکیب با میوه های مختلف نیز آماده کنید. برای تهیه این نوشیدنی تنها باید به جای آب از آب های گازدار یا سودا و سون آپ که در فروشگاه ها موجود هستند، بهره ببرید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن لیموناد گازدار گیلاس آشنا شوید.

مرحله اول؛ میکس کردن گیلاس با شکر و آّبلیمو

در اولین مرحله از طرز تهیه لیموناد گیلاس گازدار باید گیلاس ها را بشویید و هسته آن را با استفاده از یک نی شیشه ای یا سیخ چوبی خارج کنید. سپس گیلاس ها را همراه با آب لیموترش تازه و شکر در مخلوط کن بریزید و کاملاً با هم میکس کنید تا یکدست شوند.

مرحله دوم؛ رد کردن شربت از صافی

بعد از این که گیلاس ها را با سایر مواد میکس کردید، باید آن را از یک صافی توری رد کنید تا ذرات میکس نشده پوست و میوه گیلاس فیلتر شده و شربت شما یکدست گردد.

مرحله سوم؛ درست کردن شربت لیموناد

حال در این مرحله از طرز تهیه شربت لیموناد گیلاسی باید لیوان را پر از آب یخ کنید و سپس 3 قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه کنید و بعد به جای مانده لیوان را با آب گازدار پر کنید. سپس روی شربت چند عدد برش لیمو ترش و گیلاس بریزید و آن را خنک میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی گیلاس به 5 روش کافی شاپی

طرز تهیه لیموناد گیلاس بدون گاز

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

  • گیلاس تازه: چند عدد
  • آب: 5 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب لیموترش تازه: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • عصاره گیلاس (اختیاری): به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه لیموناد گیلاس بدون گاز

اگر دوست دارید شربت لیموناد گیلاس را بدون گاز و به صورت یک شربت سالم و خوشمزه خانگی سرو کنید، باید به جای آب گازدار از آب معمولی در طرز تهیه این نوشیدنی بهره ببرید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن لیموناد گیلاس بدون گاز آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن شهد لیموناد

در اولین مرحله از طرز تهیه لیموناد گیلاسی خانگی باید شکر را با یک لیوان آب در قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید شکر به آرامی در آب حل گردد. سپس شعله گاز را خاموش کنید تا شهد خنک گردد.

مرحله دوم؛ میکس کردن مواد لیموناد

بعد از خنک شدن شهد، باید گیلاس ها را بشویید و هسته آن را به هر روشی که مد نظرتان است خارج کنید. سپس گیلاس ها را همراه با شهد در مخلوط کن بریزید و مواد را برای 10 تا 15 ثانیه میکس کنید.

مرحله سوم؛ رد کردن شربت از صافی

بعد از میکس کردن گیلاس ها با سایر مواد باید آن را از صافی رد کنید. حالا با پشت قاشق روی گیلاس ها فشار دهید تا عصاره آن به طور کاملاً از صافی رد گردد و آب شربت کاملاً گرفته گردد.

مرحله چهارم؛ درست کردن لیموناد گیلاس

برای تهیه شربت لیموناد گیلاس باید شهد به دست آمده را با یک فنجان آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید. سپس 3 تا 4 لیوان آب به آن اضافه کنید و شربت لیموناد گیلاسی را خوب هم بزنید تا کاملاً ترکیب گردد.

مرحله پنجم؛ سرو کردن لیموناد گیلاس

برای سرو کردن شربت باید ابتدا در هر لیوان چند عدد یخ بریزید. سپس می توانید شربت را در لیوان بریزید. برای تزیین شربت نیز پیشنهاد می گردد از برش های لیمو ترش تازه و گیلاس تازه بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کمپوت گیلاس با ماندگاری بالا

طرز تهیه لیموناد گیلاس با شربت

مدت زمان آماده سازی: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه لیموناد گیلاس با شربت

  • شربت گیلاس: 3 قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه: 1 قاشق غذاخوری
  • آب: به اندازه لازم
  • یخ: به اندازه لازم
  • برش لیمو ترش (برای تزیین): به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه لیموناد گیلاس با شربت

یکی از ساده ترین روش ها برای درست کردن لیموناد گیلاسی استفاده از شربت گیلاس است. اگر در فصلی هستید که به دسترسی ندارید و یا دوست دارید شربت گیلاس را در سریع ترین زمان ممکن آماده کنید، برترین روش استفاده از شربت گیلاس آماده است. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن لیموناد گیلاس با شربت آماده آشنا شوید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن مواد شربت لیموناد

در اولین مرحله از طرز تهیه لیموناد گیلاسی خانگی با شربت باید چند عدد یخ داخل لیوان بریزید. شربت را اضافه کنید و سپس اندازهی آب لیمو ترش تازه به آن اضافه کنید. حال می توانید به جای مانده لیوان را با آب سرد پر کنید.

مرحله دوم؛ سرو کردن لیموناد گیلاس

نوشیدنی را کاملاً هم بزنید تا ذرات شربت کاملاً در آب حل گردد، سپس می توانید چند برش لیمو ترش تازه داخل شربت بیندازید تا ظاهر لیموناد گیلاس مجذوب کننده تر گردد. این نوشیدنی را باید خنک میل کنید.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه لیموناد گیلاس

*برای تهیه نوشیدنی لیموناد گیلاس گازدار بهتر است آن را در شیشه درب بسته بریزید تا گاز شربت از بین نرود.

*در طرز تهیه نوشیدنی لیموناد گیلاسی می توانید هم از گیلاس ترش و هم شیرین بهره ببرید، در صورتی که از گیلاس شیرین و رسیده برای تهیه این نوشیدنی استفاده می کنید، می توانید اندازه شکر را کاهش دهید.

*برای تهیه لیموناد گیلاسی خانگی بهتر است به جای آبلیموهای آماده از آب لیمو ترش تازه بهره ببرید تا طعم شربت شما لذیذتر گردد.

*در صورت تمایل می توانید در طرز تهیه لیموناد گیلاس به جای شکر از اندازهی عسل بهره ببرید.

*برای خوش طعم شدن و متفاوت شدن نوشیدنی لیموناد گیلاس خانگی می توانید اندازهی تخم شربتی یا دانه چیا خیس خورده نیز به شربت اضافه کنید.

*اضافه کردن پوست لیموی رنده شده به لیموناد گیلاس عطر و مزه بی نظیری می بخشد. برای این کار باید تنها بخش رنگی پوست لیمو را به آرامی رنده کنید، زیرا بخش سفید رنگ پوست لیمو مزه تلخی دارد و طعم شربت را تلخ می نماید.

*برای خوش طعم شدن لیموناد گیلاس می توانید چند عدد لیمو ترش برش خورده و یا گیلاس های بدون هسته را همراه با آب داخل قالب یخ بیندازید و در فریزر بگذارید. سپس از این یخ های مجذوب کننده برای تزیین لیموناد گیلاس بهره ببرید.

*استفاده از برگ نعنا تازه ایده مناسبی برای تزیین لیموناد گیلاس است و عطر شگفت انگیزی به آن می بخشد.

*اگر برای تهیه لیموناد گیلاس از سودا یا آب گازدار شیرین استفاده می کنید، باید شکر را حذف کنید و این نوشیدنی را بدون شکر آماده کنید.

*اضافه کردن اندازهی عرق نعنا یا عصاره نعنا موجب خوش طعم شدن لیموناد گیلاس می گردد. اگر به نعنا تازه دسترسی دارید، می توانید چند برگ نعنای تازه در شربت بیندازید و یا آن ها را کمی با چاقو خرد کنید تا عصاره نعنا خارج گردد و سپس به لیموناد گیلاس اضافه کنید.

سوالات متداول

آیا در طرز تهیه نوشیدنی لیموناد گیلاس گازدار از شکر استفاده می گردد؟

اگر برای تهیه لیموناد گیلاسی از آب گازدار بدون شکر استفاده می کنید، بهتر است اندازهی شکر یا عسل به نوشیدنی خود اضافه کنید. اما در صورت استفاده از آب گازدار شیرین، پیشنهاد می گردد شکر را حذف کنید تا نوشیدنی شما بیش از حد شیرین نگردد.

برترین روش برای سرو کردن لیموناد گیلاس چیست؟

در زمان سرو کردن نوشیدنی لیموناد گیلاسی می توانید چند برش لیموترش تازه و چند عدد گیلاس تازه و یخ در شربت بیندازید و شربت را به صورت خنک میل کنید.

منابع: herbsandflour، smalltownwoman، babaganosh

منبع: افق کوروش
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2090

به "طرز تهیه لیموناد گیلاس گازدار و بدون گاز به 3 روش کافی شاپی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه لیموناد گیلاس گازدار و بدون گاز به 3 روش کافی شاپی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لیموناد گیلاس گازدار و بدون گاز به 3 روش کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید