رئیس سابق ارتش انگلیس: طالبان پیروز جنگ در افغانستان است

به گزارش پیامک خنده، رئیس سابق ارتش انگلیس در پی افشای اینکه احتمالا همه سربازان انگلیسی تا روز یکشنبه از افغانستان خارج خواهند شد، گفت، طالبان در جنگ با غرب در این کشور غلبه یافته است.

رئیس سابق ارتش انگلیس: طالبان پیروز جنگ در افغانستان است

ژنرال لورد دانات، رئیس سابق ارتش انگلیس در مطلبی در نشریه تلگراف نوشت، ماموریت این بوده که به مردم افغانستان نسبت به یک زندگی صلح آمیز تر و میانه رو تر حق انتخاب داده گردد.

او گفت: نهایتا نیروهای طالبان غلبه یافته اند و مردم آن کشور از شانس انتخاب یک روش زندگی بهتر محروم شده اند. به شکلی تراژیک، فروافتادن به آشوب جنگ داخلی به شدت محتمل به نظر می رسد.

لورد دانات خواهان یک حسابرسی به سبک چیلکات از کمپین در افغانستان در پی افشاگری تلگراف درخصوص پایین آمدن پرچم انگلیس در کابل و پایان یافتن 20 سال حضور انگلیس در این کشور شد.

خروج کامل نظامیان تحت رهبری آمریکا در افغانستان در ابتدا بر طبق برنامه ریزی قرار بوده تا 11 سپتامبر و در بیستمین سالگرد حمله به برج های دوقلو در آمریکا تکمیل گردد.

لورد دانات اظهار کرد: ارتش ملی افغانستان ظاهرا اراده برای جنگیدن را از دست داده و سربازان بسیاری دارند پستهایشان را ترک می نمایند و دیگر این ارتش مورد پشتیبانی قدرت هوایی اساسی بین المللی نیست.

یک منبع نظامی ارشد انگلیسی به تلگراف اظهار کرد: خیلی از ما هستیم که در افغانستان خدمت نموده ایم و به شکلی اجتناب ناپذیر وابستگی عمیقی به نیروهای امنیتی افغانستان که در کنارشان خدمت نموده ایم، داریم.

این منبع افزود: ما خیلی از افراد را پشت سر گذاشتیم. این یک راز نیست که ما ترجیح می دادیم می ماندیم تا همچنان شاهد این پیشبرد این فرایند و تضمین بیشتر امنیت این کشور باشیم.

امیدها درخصوص احیای مذاکرات به بن بست رسیده صلح افغانستان با خروج سربازان خارجی از این کشور با مشاهده پیشروی های اخیر طالبان در بخشهایی از شمال افغانستان کمرنگ شده است.

نیروهای افغان در پاره ای مواقع در متوقف کردن حملات ناتوان به نظر رسیده اند و ابعاد و سرعت عقب نشینی های دولت افغانستان نه فقط باعث تعجب واشنگتن و لندن بلکه بعلاوه قدرتهای منطقه ای نظیر پاکستان شده است.

یک دیپلمات ارشد نزدیک به مذاکرات صلح افغانستان اظهار کرد: چرا حالا آنها وقتی که معنی مذاکرات واگذار کردن بعضی از منطقه ها تصرف شده به وسیله آنها است، مذاکره نمایند؟

یک وزیر سباق طالبان هم گفت، این خروج نشان داد که ما پیروز هستیم.

فرستاده های طالبان کوشش داشته اند به دولت افغانستان و جامعه بین المللی اطمینان دهند که امارت سختگیر خود در دهه 1990 را که از بابت سرکوب زنان و اعدام مجرمان بدنام بود، مجددا اعمال نخواهند کرد.

اما یک فرمانده طالبان اظهار کرد این دقیقا همان چیزی است که برایش می جنگد. این فرد که نامش اسد صداقت است، گفت: طالبان به ایجاد یک حکومت اسلامی خواهد پرداخت و آن تفاوت چندانی با حکومت قدیمی نخواهد داشت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1686

به "رئیس سابق ارتش انگلیس: طالبان پیروز جنگ در افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سابق ارتش انگلیس: طالبان پیروز جنگ در افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید