درخواست وام یک میلیارد دلاری ازبکستان از بانک توسعه آسیا

به گزارش پیامک خنده، دولت ازبکستان از بانک توسعه آسیا درخواست کرد برای حمایت از بودجه این کشور در شرایط پاندمی ویروس کرونا یک میلیارد دلار وام اختصاص دهد.

درخواست وام یک میلیارد دلاری ازبکستان از بانک توسعه آسیا

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، دولت ازبکستان از بانک توسعه آسیا درخواست کرد برای حمایت از بودجه این کشور در شرایط پاندمی کرونا ویروس معادل یک میلیارد دلار وام تخصیص دهد.

سردار عمرزاق اف وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در یک نشست ویدئویی با ماساتسوگو آساکاوا رئیس بانک توسعه آسیا ساز و اقدامات لازم برای پایین آوردن تاثیر پاندمی بر شرایط اجتماعی و اقتصادی ازبکستان را آنالیز و از وی خواست تا یک میلیارد دلار وام برای مبارزه با کرونا ویروس به این کشور اختصاص دهند.

رئیس بانک توسعه آسیا گفت که تمام کوشش خودرا برای تسریع تشریفات هماهنگی و تخصیص این یاری اقتصادی به این کشور به کار خواهد برد.

بر اساس این گزارش، بانک توسعه آسیا در حال حاضر تصمیم خود را برای اختصاص معادل 200 هزار دلار یاری بلاعوض برای نیازهای پزشکی ازبکستان مربوط به شیوع کرونا اعلام نموده است.

اخیرا دولت ازبکستان با هدف کاهش تأثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور، بنیاد مدیریت بحران با یک میلیارد دلار سرمایه تأسیس کرد.

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام در مانیل فیلیپین تاسیس شده است. هم اکنون 67 کشور دنیا عضو این بانک است.

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد اقتصادی از سال 1995 میلادی تا به امروز 75 وام به ارزش کلی 8 میلیارد و 100 میلیون دلار در اختیار ازبکستان قرار داده است.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 869

به "درخواست وام یک میلیارد دلاری ازبکستان از بانک توسعه آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وام یک میلیارد دلاری ازبکستان از بانک توسعه آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید