درگیری پلیس با معترضان به نحوه مدیریت کرونا در تایلند

به گزارش پیامک خنده، پلیس تایلند برای متفرق کردن معترضان به سیاست های دولت برای مقابله با همه گیری کرونا در شهر بانکوک، از گلوله های لاستیکی، گاز اشک آور و ماشین آب پاش استفاده کرد.

درگیری پلیس با معترضان به نحوه مدیریت کرونا در تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، صد ها نفر از معترضان به نحوه مدیریت همه گیری کرونا در بانکوک تظاهراتی ضددولتی برگزار کردند. برخی از معترضان در کوشش برای جلوگیری از توسعه کرونا، سوار بر موتورسیکلت یا خودروهای خود در خیابان حاضر شده بودند و همراه جمعیت حرکت می کردند.

حدود یک هزار و پانصد پلیس ضدشورش همراه با ماشین های آب پاش در خیابان ها مستقر شده بودند که از گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی برای برای مقابله با معترضان استفاده کردند.

این تظاهرات با وجود ممنوعیت تجمع بیش از پنج نفر در آن کشور به علت شیوع کرونا برگزار گردید و معترضان استعفای دولت نخست وزیر، پرایوت چان-اوچا، کاهش بودجه خانواده سلطنتی و ارتش در دوره همه گیری و بعلاوه واردات گسترده واکسن های ضدکرونای ساخته شده با فناوری ام آر ان ای (ازجمله واکسن های فایزر-بیون تک) برای مقابله با افزایش روزافزون تعداد مبتلایان به کووید-19 را خواهان شدند.

این تظاهرات درپی ثبت بیشترین تعداد مبتلایان شناسایی شده در یک شبانه روز در تایلند (حدود 11هزار و 400 نفر) و اعلام محدودیت های تازه شامل توقف اغلب پرواز های داخلی در آن کشور، برگزار گردید. بسیاری از بخش های تایلند ازجمله مرکز آن کشور، بانکوک، همچنان در شرایط قرنطینه قرار دارند و محدودیت ها در زمینه تجمع افراد، عبورومرور شبانه و فعالیت کسب وکار ها هنوز برقرار است.

با افزایش تعداد مبتلایان و جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا و شدت گرفتن فشار مالی ناشی از همه گیری بر مردم، نارضایتی شهروندان از عملکرد دولت در مقابله با همه گیری بالا گرفته است. یکی از اصلی ترین انتقاد ها به دولت، تامین نشدن منابع کافی و به موقع واکسن برای شهروندان است.

در درگیری های میان معترضان و پلیس بانکوک، هشت نیروی پلیس و دست کم یک خبرنگار زخمی شده اند. پلیس تعداد معترضان زخمی را اعلام نکرده، اما از بازداشت 13 نفر در این تظاهرات خبر داده است.

در تایلند تا به امروز بیش از 415 هزار نفر به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند و بیش از 3400 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. بیش از 90درصد کل موارد ابتلا و جان باختگان در این کشور از ماه آوریل امسال به این سو بوده است و در این آخر هفته تعداد روزانه جان باختگان به بیش از یک صد نفر رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1715

به "درگیری پلیس با معترضان به نحوه مدیریت کرونا در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری پلیس با معترضان به نحوه مدیریت کرونا در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید