تأکید استانداران گیلان و ساراتوف روسیه بر توسعه روابط مالی و تجاری

به گزارش پیامک خنده، استانداران گیلان و ساراتوف روسیه در یک ارتباط تصویری بر توسعه مناسبات تجاری و مالی و تحکیم روابط بین دو استان تأکید کردند.

تأکید استانداران گیلان و ساراتوف روسیه بر توسعه روابط مالی و تجاری

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، ارسلان زارع در این گفت وگوی تصویری که پنجشنبه 19 تیر با والری رادایف استاندار ساراتوف روسیه انجام شد، اعلام کرد: گیلان به عنوان یکی از استان های مهم در شمال ایران و در جنوب دریای خزر واقع شده و به وسیله دریای خزر و رود ولگا، با ساراتوف یکی از استان های مهم روسیه راه آبی دارد، موضوعات زیادی برای توسعه مناسبات مالی و تجاری دو استان وجود دارد.

وی با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه مالیه اوراسیا پیشنهاد داد طرفین با افزایش مبادلات تجاری از مزایای این اتحادیه استفاده بیشتری نمایند.

وی همچنین پیشنهاد داد: با توجه به ظرفیت های ویژه گیلان در مورد مزایای طبیعی و پتانسیل های منحصربه فرد جغرافیایی، پذیرش گردشگران و برمگردان از مناطق مختلف روسیه با همکاری آژانس های مسافری بخش خصوصی افزایش یابد.

استاندار گیلان همچنین منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر را از دیگر ظرفیت های گیلان دانست و گفت: بندر ساراتوف به وسیله رود ولگا و دریای خزر به منطقه آزادراه دارد و با استفاده از این شبکه حمل ونقل دریایی می توان تجارت بین دو منطقه را افزایش داد و از مزیت های منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی استفاده کرد.

استاندار گیلان در حوزه کشت فرا سرزمینی هم پیشنهاد داد: امکان کشت و فراوری محصولات کشاورزی موردنیاز ایران و گیلان و کشت گلخانه ای و نیز پرورش ماهی از سوی شرکت های گیلانی در آن استان موردبررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به وجود مراکز تحقیقات شیلاتی در گیلان، پیشنهاد کرد: پروژه های مشترک شیلاتی در مورد تکثیر و پرورش انواع ماهیان به ویژه تاس ماهیان توسط مراکز تحقیقاتی دو استان اجرا گردد.

انجام مذاکرات لازم برای انعقاد تفاهم نامه خواهرخواندگی بین شهرهای رشت و ساراتوف از دیگر پیشنهادها استاندار گیلان در این گفت وگو بود.

وی با دعوت از استاندار ساراتوف برای سفر به گیلان با همراهی هیئت رسمی گفت: با توجه به اینکه تا به امروز از ساراتوف در دو مرحله هیئت رسمی به گیلان سفرکرده اند، آمادگی اعزام هیئتی بلندپایه از مدیران ارشد تجاری و مالی گیلان برای آشنایی با توانمندی های استان ساراتوف و مذاکره با همتایان روسی وجود دارد.

استاندار ساراتوف: خواهان تداوم همکاری ها و تحکیم روابط با ایران هستیم

استاندار ساراتوف نیز دراین ارتباط تصویری با قدردانی از استاندار گیلان برای ارائه پیشنهاد خواهرخواندگی رشت و ساراتوف اظهار کرد: استان ساراتوف همچون دیگر نقاط دنیا در محدودیت های مقابله با کرونا به سر می برد و همه تصمیمات دولت روسیه برای سلامت مردم و همچنین کاهش اثرات مخرب این ویروس بر اقتصاد و تجارت است.

والری رادایف اعلام کرد: علیرغم محدودیت های موقتی ناشی از شیوع کرونا، استان ساراتوف خواهان تداوم همکاری های همه جانبه و تحکیم روابط با ایران است، استان گیلان از صندلی ویژه ای برای ما برخوردار است و روابط دو استان نیز سابقه طولانی دارد و اکنون زمان آن است سطح روابط را به صورت حقوقی گسترش داده و تفاهم نامه همکاری امضا کنیم.

وی اضافه نمود: از پیشنهاد خواهرخواندگی حمایت می کنیم، ظرفیت های متعددی در ساراتوف برای تحکیم روابط تجاری و مالی وجود دارد که اجرای پروژه مشترک برای افتتاح خانه تجاری ایران جمله آن هاست و این ابتکار موردحمایت سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه نیز قرارگرفته و هم اکنون به دنبال یافتن فضایی مناسب برای اجرای این پروژه هستیم.

استاندار ساراتوف اظهار داشت: یکی دیگر از محورها و چشم اندازهای خوب برای توسعه همکاری دوجانبه استقرار شرکت های فراورینماینده محصولات کشاورزی ساراتوف در منطقه آزاد انزلی است و عظیم ترین فراورینمایندگان محصولات این استان می توانند در این منطقه تجاری حضورداشته باشند.

وی از آمادگی ساراتوف برای جذب سرمایه گذاران ایرانی در این استان اطلاع داد و گفت: آن دسته از سرمایه گذاران که تمایل به فعالیت در استان ما را داشته باشند، حمایت و به آنان ارائه تسهیلات برای اجرای پروژه را پیشنهاد می دهیم.

وی توضیح داد: چشم اندازهای خوبی برای توسعه همکاری های فرهنگی و آموزشی با گیلان داریم زیرا دانشگاه گیلان یکی از عظیم ترین مراکز آموزش عالی ایران با صندلی بالایی در حوزه های فنی و علوم انسانی است.

استاندار ساراتوف با ابراز علاقه مندی برای اجرای تحقیقات علمی مشترک اظهار کرد: فعالیت های علمی و اجرای تحقیقات مشترک می تواند بنایی برای گسترش همکاری بین دانشگاه های دو استان باشد.

وی اعلام کرد: به دنبال تحکیم روابط سیاسی و مالی هستیم، از استاندار گیلان خواست پس از برطرف محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، در راستای آشنایی با ظرفیت های استان ساراتوف، به این منطقه سفر کند.

استان ساراتوف در جنوب شرقی بخش اروپایی روسیه واقع شده و به وسیله رود ولگا و دریای خزر، با کشورهای ایران، آذربایجان و ترکمنستان مرز مشترک آبی دارد. این استان علاوه برداشتن ذخایر معادن زیرزمینی همچون نفت، گاز، مواد اولیه مصالح ساختمانی و آب معدنی شرب، از قطب های کشاورزی روسیه شناخته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1078

به "تأکید استانداران گیلان و ساراتوف روسیه بر توسعه روابط مالی و تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید استانداران گیلان و ساراتوف روسیه بر توسعه روابط مالی و تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید