1200روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل می گردد

به گزارش پیامک خنده، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سفر 10 روزه به سیستان و بلوچستان اتصال 1200روستا به شبکه اینترنت تا 2 هفته آینده، تقویت پوشش جاده ای و ایجاد ارتباطات پایدار هدف گذاری شده است.

1200روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل می گردد

محمدجواد آذری جهرمی در نشست با مسوولان استان اضافه کرد: مطابق برنامه ششم توسعه، 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار باید تا سال انتهای برنامه به اینترنت متصل شوند و امروز مواجهه با پاندمی کرونا، اهمیت و ضرورت این مساله را بیشتر نموده است.

وی اضافه کرد: هم اینک از مجموع 39 هزار و 500 روستای بالای 20 خانوار، حدود 35 هزار روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و 4000 روستای دیگر به جای مانده است که در تلاشیم برنامه اتصال این روستاها تا انتها سال جاری تکمیل گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در استان پهناور سیستان و بلوچستان 52 درصد جمعیت روستایی و 48 درصد شهری هستند و استاندارد اتصال روستاهای این استان به شبکه ملی اطلاعات، کمتر از میانه کشوری است.

وی ادامه داد: تا به امروز 12 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری بین شهری در سیستان و بلوچستان اجرایی شده که 7300 کیلومتر از سوی شرکت مخابرات و 4700 کیلومتر هم در دولت تدبیر و امید بوده است.

آذری جهرمی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به بیش از این ظرفیت برای فیبر نوری نیازمند است زیرا از مجموع 7400 روستای دارای سکنه این استان، 3400 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد، اما هدفگذاری قانون که بر مبنای آن به این وزارتخانه بودجه می دهد بر مبنای جمعیت بالای 20 خانوار است و در هیچ استانی چنین شکاف در بین روستاهای بالا و زیر 20 خانوار آن وجود ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 1200روستا هدف گذاری شده که بعد از 2 هفته به اینترنت متصل خواهند شد، گفت: با تیم و تجیهزات کامل در سیستان و بلوچستان حاضر شدیم تا به صورت نمادین نشان دهیم در یک مدت معین و کوتاه می توان تاثیر مثبت در جامعه ایجاد کرد و با تمرکز بر مسائل می توانیم شرایط ارتباطی استان را به شرایط مطلوب و مورد رضایت مردم برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: همراهی تمامی دستگاه های اجرایی مانند شرکت برق و راه و شهرسازی در این پروژه لازم است و در صورتی که به اهداف معین شده دست یابیم موفقیتی جمعی حاصل شده و اگر هم این اهداف محقق نگردد همه ما باید جوابگوی مردم باشیم.

آذری جهرمی توضیح داد: با ایجاد این زیرساخت ها نه تنها ارتباطات بلکه آموزش، تجارت، بهداشت، بانکداری و خدمات الکترنیک دولت تقویت خواهد شد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1729

به "1200روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید