حل مسائل هپکو در مخیله هیچکس نبود، تعداد کارگران دارای حقوق معوق به یک دهم کاهش یافته است

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/مرکزی استاندار مرکزی حل مسائل در مخیله هیچکس نبود، گفت: شرایط امروز هپکو تودهانی به سوءاستفاده گران است.

حل مسائل هپکو در مخیله هیچکس نبود، تعداد کارگران دارای حقوق معوق به یک دهم کاهش یافته است

سیدعلی آقازاده 17 مهرماه در جلسه آنالیز آخرین شرایط شرکت هپکو با بیان اینکه خوشحالم که در خاتمه ماموریتم در استان مرکزی قدم های بزرگی در تعدادی از واحدهای صنعتی استان از جمله هپکو برداشته شده است، گفت: روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و شاید باید نشست و خاطرات این سال ها را نوشت. در این مدت فراز و نشیب های بسیاری را طی کردیم.

وی با اشاره به اینکه سه قوه و نمایندگان مجلس و تیم مدیریتی استان تماما درگیر مسئله هپکو بودند، اضافه نمود: بارها در شورای تامین استان اعلام کردم که اگر کارگری در خیابان اعتراض می نماید حق دارد و براساس حق کارگران مسائل را پیگیری می کردیم. از زمانی که رفیعی به اسم مدیرعامل انتخاب شده است شاهد برنامه ریزی دقیق در هپکو هستیم.

استاندار مرکزی توضیح داد: چهار سال پیش هشت هزار کارگر در استان دارای حقوق معوق بودند که این تعداد امروز به یک دهم کاهش یافته است و عمده این معوقات مربوط به کارخانجات بزرگ از جمله هپکو بوده است، هپکو چهره ای فراملی دارد و مسائل آن مورد سوءاستفاده قرار می گرفت که در نهایت با کوشش جمعی کشور مسئله این شرکت به نتیجه رسید.

وی با تاکید بر اینکه راهی که به حل مسائل هپکو انجامید در مخیله هیچکس نمی گنجید، گفت: یک سال زمان برد تا دولت برای پذیرش هپکو توجیه و متقاعد گردد و خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی آمد و 60 درصد سهام با شش هزار میلیارد تومان واگذار شد و بدهی هپکو را پذیرفت و مشکل برطرف شد. امروز پس از برطرف همه این مسائل، شاهد عقد بیش از 100 قرارداد به ارزش 1200 میلیارد تومان هستیم که خبری افتخارآمیز برای کشور قلمداد می گردد.

آقازاده با بیان اینکه خوشحالیم که این روزها هپکوی سال 68 را شاهدیم، اضافه نمود: باید برنامه 1401 را از امروز تدوین کنیم، خرید قطعات و ماشین الات مورد احتیاج انجام گیرد و برای واردات ماشین آلاتی که در هپکو توان فراوری آن وجود دارد، برنامه ریزی گردد، اگر برنامه ریزی 5 ساله صورت گیرد قطعا وزارت صمت همکاری خواهد داشت و جلوی واردات ماشین آلات فراوریی در هپکو را خواهد گرفت.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر برنامه ریزی داشته باشیم قطعا می توان تعداد پرسنل هپکو را افزایش داد و بیکاری را در استان کاهش داد، توضیح داد: شرایط امروز هپکو تودهانی محکمی به خارج نشینانی که در پی سوءاستفاده بودند، زد و این شرکت می تواند صادرکننده انواع ماشین آلات باشد. امیدواریم روزی شاهد صادرات هپکو به کشورهایی که تشنه فراوریات این شرکت هستند، باشیم.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه معاون هماهنگی امور مالی استاندار مرکزی، با اشاره به اینکه شرکت هپکو یکی از نمادهای خاص صنعت استان مرکزی به تعداد می رود، گفت: این شرکت متاسفانه در سال های اخیر به یکی از معضلات کشور تبدیل شده بود، حدود چهار سال قبل در همین روزها شرکت در بدترین شرایط خود بود و با وجود نگرانی ها و حقوق های معوق جو ملتهبی را در اراک شاهد بودیم که این شرایط شایسته نظام و صنعت کشور و نام هپکو نبود.

سعید فرخی با تاکید بر اینکه هپکو نام بزرگی را در خاورمیانه داشته و دارد، اضافه نمود: مسئله بحران مالکیت از همان ابتدا یکی از موضوعات اصلی بود و هر آنچه به سر هپکو آمد ناشی از این معضل بود. پیچیدگی های بسیاری را در این عرصه شاهد بودیم و با درایت مجموعه استان و دولت مسئله در سال 98 حل شد و به نتیجه رسیدیم که باید به دولت بازگردد.

وی با بیان اینکه معضل مالکیت در دولت حل شد و پس از آن مسئله 1200 میلیارد تومان بدهی در دستور کار نهاده شد، اضافه نمود: با پیگیری در انتهای سال 99 این بحران هم مشخص تکلیف شد و یکی از گره های محکم هپکو باز شد.

فرخی با اشاره به اینکه تمام این کوشش ها برای بازگشت هپکو به فراوری است، اضافه نمود: در روزهای اخیر شاهد اخبار خوبی از هپکو هستیم و اقداماتی در جهت بازگشت به فراوری را شاهدیم و با همه مقاومت و پیگیری پرسنل و کارگران هپکو و تیم مدیریتی استان و شرکت امیدواریم هپکو روزهای اوج را بازگرداند و رونق فراوری را تجربه کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1799

به "حل مسائل هپکو در مخیله هیچکس نبود، تعداد کارگران دارای حقوق معوق به یک دهم کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حل مسائل هپکو در مخیله هیچکس نبود، تعداد کارگران دارای حقوق معوق به یک دهم کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید