دریاچه سوان ایروان، دریاچه ای زیبا در ارمنستان (تور ارمنستان)

به گزارش پیامک خنده، ایروان ، مرکز و بزرگ ترین شهر جمهوری ارمنستان است و در امتداد رود هرازدان واقع شده است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور و یکی از مقاصد مجذوب کننده است.

دریاچه سوان ایروان، دریاچه ای زیبا در ارمنستان (تور ارمنستان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

ایروان یکی از منطقه ها اصلی گردشگری در ارمنستان محشسوب می گردد و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می باشد؛ این شهر با داشتن هتل ها، رستوران ها، بارها و کلوب های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده است.

این شهر که از امن ترین شهرهای دنیا محسوب می گردد دارای کلوب های شبانه متعدد می باشد، هتل هایی همانند هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و بعلاوه هتل آنی پلازا از برترین مراکز اقامتی این شهر به شمار می آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه های متعدد عرضه نماینده برندهای مطرح دنیای می باشند.

بعلاوه ارمنستان محبویتی دوچندان به علت طبیعت زیبا و بکر خود دارد که علتی برای سفر به این کشور می باشد. در ادامه دریاچه سوان ایروان را به شما معرفی می کنیم که یکی از جاذبه های گردشگری ارمنستان به شمار می رود.

دریاچه سوان (Lake Sevan) در 60 کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک (Gegharkunik Province) قرار گرفته است. این دریاچه که بزرگ ترین دریاچه قفقاز و از بزرگ ترین دریاچه های کوهستانی آب شیرین در دنیا است در بلندای 1916 متری سطح دریا واقع شده است و یکی از بزرگ ترین دریاچه های آب شیرین و کوهستانی در کل قاره اوراسیاست.

نام سوان از ریشه اورارتویی سیونا و به معنی سرزمین دریاچه ها گرفته شده است. حدود 36 جویبار به این دریاچه می ریزند و تنها رودخانه ای که از سوان سرچشمه می گیرد رود هرازدان است. از گردشگاه های پیرامون این دریاچه، چشمه آب معدنی دیلیجان و شهرستانی به همین نام است. ماهی قزل آلای مشهوری به نام ایشخان (شاهزاده) بومی این دریاچه است.

دریاچه سوان در یک پارک ملی به همین نام قرار گرفته است. وسعت خود دریاچه سوان به تنهایی 1,360 کیلومترمربع است و طول و عرضی 74 × 32 کیلومتری و حجمی برابر با 33.2 کیلومتر مکعب دارد.

در مجموع دریاچه سوان از دو بخش تشکیل شده که در شمال غربی و جنوب شرقی قرار دارند. بخش بزرگتر که در جنوب شرقی قرار گرفته، حداکثر عمقش 39.92 متر است در حالی که عمق بخش کوچک تر در شمال غربی به 85.9 متر نیز می رسد.

وقتی درون دریاچه به گشت و گذار بپردازید و به تنها جزیره سوان سفر کنید، با یکی دیگر از مهم ترین و مشهورترین جاذبه های ارمنستان، یعنی کلیسای سواناوانک روبه رو خواهید شد. این کلیسا در شبه جزیره معروف دریاچه قرار گرفته و محال است آن را از دست بدهید.

دیدنی های اطراف دریاچه

سواحل دریاچه سوان

می توان گفت محبوب ترین ساحل عمومی دریاچه در بخش شمالی تا شمال غربی سوان قرار گرفته و از شهر سوان دسترسی بسیار خوبی دارد. در ساحل شمالی طیفی از امکانات مختلف مانند اقامتگاه های ساحلی، هتل، محوطه های کمپینگ و زمین پیک نیک، رستوران و سرگرمیات آبی به چشم می خورد.

از دیگر سواحل دریاچه سوان می توان به سواحل شرقی در محدوده دو شهر تسوواگیوغ (Tsovagyugh) و شورژا (Shoghakat) و سواحل جنوب شرقی در نزدیکی شهر تساپاتاغ (Tsapatagh) اشاره نمود. امکانات این بخش به پای ساحل شمالی نمی رسد؛ اما تعداد زیادی آلاچیق و کلبه و چند هتل لوکس برای اقامت وجود دارد.

صومعه سواناوانک - Sevanavank

صومعه هایراوانک - Hayravank Monastery

قبرستان نوراتوس - Noratus Cemetery

کلیسای سنت جیکوب - St. Jacobs Church

روستای نرکین گتاشن - Nerkin Getashen

قلعه آدزبرد - Odzaberd

پارک ملی دیلیجان (Dilijan National Park) نیز یکی از جاذبه های گردشگری فوقالعاده زیبا و پراهمیت در ارمنستان است. این پارک که در فاصله 44 کیلومتری از دریاچه سوان قرار گرفته است، قطعا ارزش بازدید دارد.

سرگرمیات دریاچه سوان

سرگرمیات زیادی وجود دارد که می توانید در این منطقه انجام دهید و از تجربه آنها در این منطقه خوش آب و هوا لذت ببرید، لیستی از این سرگرمیات عبارتند از؛

شنا و آب تنی

آفتاب گرفتن

جت اسکی و قایق سواری

کایت سرفینگ

ماهی گیری

اسکی و اسنوبورد در سوان

کایت کاتاماران

ویک بوردینگ

وایند سرفینگ یا باد موج سواری

پاراگلایدر سواری

برترین فصل سفر

با توجه به موقعیت جفرافیایی که دریاچه سوان در آن قرار گرفته است، در ارتفاعات 1900 متری نیز شرایط هوا کوهستانی است. بنابراین باید توجه داشته باشید که هوا حتی در فصل تابستان هم خنک است و لباس مناسب حتما همراه خودتان داشته باشید. اما این به آن معنا نیست که شرایط سختی در این منطقه حکم فرماست زیرا در اغلب اوقات سال دریاچه سوان دارای شرایط خوبی برای سرگرمی است.

دسترسی

این دریاچه تنها 60 کیلومتر (37 مایل) از ایروان فاصله دارد و با تعدادی از گزینه های مختلف حمل و نقل عمومی به مرکز قابل دسترسی است. برترین راه برای سفر به این دریاچه به وسیله مینی بوس های ایستگاه نورثرن باس است که هر بیست دقیقه حرکت می نمایند.

این مینی بوس ها که مارشروتکا (marshrutkas) نامیده می گردد شما را به شهر سوان می برند اما می توانید از راننده بخواهید که با دریافت پول بیشتر به دریاچه سوان ببرند. درباره قیمت رفت و برگشت به دریاچه سوان باید بگوئیم، یک بلیط مینی بوس در ارمنستان 500 درام (یک دلار) است و از شهر سوان به سوی دریاچه می توانید با یک تاکسی به هزینه 1000 درام (دو دلار) بروید. برای برگشت به ایروان هم هزینه ها به همین صورت است.

فاصله دریاچه سوان تا ایروان

آدرس: ارمنستان، استان گغارکونیک، سوان

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان

منبع: گردشبان
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2096

به "دریاچه سوان ایروان، دریاچه ای زیبا در ارمنستان (تور ارمنستان)" امتیاز دهید

1 کاربر به "دریاچه سوان ایروان، دریاچه ای زیبا در ارمنستان (تور ارمنستان)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه سوان ایروان، دریاچه ای زیبا در ارمنستان (تور ارمنستان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید