جزئیات مصوبه دولت درباره تجارت اموال تاریخی، فرهنگی و هنری

به گزارش پیامک خنده، سخنگوی دولت جزئیات مصوبه امروز هشتم آبان ماه دولت درباره تجارت اموال فرهنگی و تاریخی و هنری را تشریح کرد.

جزئیات مصوبه دولت درباره تجارت اموال تاریخی، فرهنگی و هنری

خبرنگاران - علی ربیعی هشتم آبان ماه پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران به یکی از مصوبات امروز دولت اشاره نمود و گفت: یکی از مصوبات امروز دولت در ارتباط با تجارت اموال فرهنگی و تاریخی و هنری بود. ما قانونی داریم تحت عنوان قانون حفظ آثار ملی که ماده 17 آن قانون به این امر می پردازد. مقداری بی سامانی وجود داشت و در این زمینه به شیوه های شبه قاچاق و نیمه قانونی، قاچاق صورت می گرفت و راه درروی آن زیاد بود.

ربیعی اضافه نمود: این آثار به صورت نیمه قانونی یا شبه قانونی گاهی به فروش می رفت. این دستورالعمل وقتی در هیئت دولت تصویب شد، هم شیوه حراج در آن معین شده و هم خود اموال تاریخی و فرهنگی و هنری مجاز در آن معین شده و چگونگی مجوز دریافت نمایشگاه های موقت و دائمی هم در آن مطرح شده است.

وی با بیان اینکه شرایط شرکت ها و افراد متقاضی هم در این آیین نامه آمده است، اظهار کرد: زمان مجوز پنج ساله در نظر گرفته شده که این امر متناسب با عملکردشان انجام می گردد. تجارت در این زمینه هم می تواند وجود داشته باشد اما قطعا باید از قاچاق و غارت منابع فرهنگی، تاریخی و هنری عظیمی که در اختیار مردم است جلوگیری گردد.

منبع: چمدان
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 517

به "جزئیات مصوبه دولت درباره تجارت اموال تاریخی، فرهنگی و هنری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مصوبه دولت درباره تجارت اموال تاریخی، فرهنگی و هنری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید