بی وای دی هم رفت

به گزارش پیامک خنده، ماشین پول سازی آقای وارن بافیت آمریکایی در چین، ایران را ترک نموده. بعد از انتشار تعداد انبوهی خبر ضد و نقیض درباره سرانجام همکاری بی وای دی با صنعت خودرو ایران، بالاخره نماینده رسمی این شرکت اطلاع داد تا اطلاع ثانوی خبری از بی وای دی در ایران نخواهد بود. این خبر صرف نظر از تایید عدم ورود شاسی بلند S7 به بازار که تعداد زیادی از آن پیش فروش شده بود، سودای فراوری خودرو الکتریکی در ایران را دوباره خاموش کرد. این شرکت که در اوایل سال 95 با مدل استیشن مانند E6 و شاسی بلند S6 پای به بازار ایران گذاشت، در بدو ورود به کشور برنامه های بلندپروازانه ای را برای خود تدارک دید اما کمتر از 10 درصد آنها را محقق کرد و در نهایت با فراوری 3766 دستگاه خودرو به کار خود در بازار ایران سرانجام داد.

بی وای دی هم رفت

اینجا ضمن مرور همه مدل های معرفی شده از بی وای دی در ایران، سراغ دو خودرو پلاک شده این شرکت یعنی سدان F3 و کراس اوور S6 می رویم.

وقتی لکسوس چینی زشت بود!

ورود کراس اوور متوسط و کشیده بی وای دی به ایران با تبلیغات گسترده ای همراه شد که یک نقطه کانونی داشت؛ لکسوس RX. بی وای دی اس6 که افتخار خود را استفاده از شاسی دو نسل قبل لکسوس RX عنوان می کرد اگر کمی از هزینه های تبلیغاتش را صرف طراحی بهتر بدنه و کابینش می کرد احتمالا فروش بسیار بهتری را نصیب خود می کرد. در نهایت اما طرح ظاهری زمخت و قیمتی بالاتر از رقبای بازار باعث شد تا بی وای دی اس6 نتواند چنان که باید و شاید محبوبیت یابد و در انتها هم با مجموع فروش 3398 دستگاه به کار خود در ایران انتها داد. قیمت نسخه های صفر کیلومتر روز اس6 در بازار ایران حدود 280 میلیون تومان است.

برق به شهر ما نرسید!

استیشن E6 دومین محصول BYD در ایران بود که مهم ترین ویژگی آن، پیشرانه تمام الکتریکی بود که دقیقا 121 اسب بخار قدرت داشت و جالب تر اینکه با یک بار شارژ، حدود 400 کیلومتر طی طریق می کرد. نبود زیرساخت های مناسب برای چنین خودرویی در کنار قیمت گذاری بالا، کمبود تجهیزات رفاهی در کابین و طراحی قدیمی آن همگی باعث شد تا E6 هیچگاه به خیابان های کشورمان نیاید.

خاندانی که می توانست محبوب گردد اما…

سانگ نام یکی از خاندان های مشهور چینی است که سلسله ای از پادشاهان بزرگ این کشور این نام را بر خود دارند. سانگ که نام کراس اوور کوچک و شهری بی وای دی بود، در نمایشگاه خودرو سال 96 با شور و حرارت بسیار در تهران رونمایی شد و از قضا پتانسیل خوبی هم برای فروش در ایران داشت. پای این خودرو اما مثل اس7، ای6 و تانگ هرگز به خط فراوری نرسید.

خودزنی به سبک رقیب دنا

اف3 نام دومین محصول فراوریی بی وای دی در ایران است که با فراوری تنها 368 دستگاه به کار خود انتها داد. این خودرو هم اینک در نسخه 97، دنده ای و کارکرده قیمتی معادل 145 میلیون تومان دارد. در ابتدا به نظر می رسید اف3 با استفاده از پلتفرم قدیمی تویوتا کورولا و در کنار موتور و گیربکس مناسب، یک ظاهر نسبتا خشن و اسپورت و ابعادی مناسب بتواند به دردسری جدی برای برلیانس 330، دنا، بسترن بی30 و چری آریزو5 تبدیل گردد ولی خب اف3 خیلی زود افسرده شد و خودزنی کرد!

تانگ، خشن ترین بی وای دی

به رغم یک سال پمپاژ خبری نماینده بی وای دی در ایران، تانگ حتی در حد یک رونمایی ساده هم پای به ایران نگذاشت تا کد 542 این خودروساز چینی به عنوان یکی از بدشانس ترین خودروهای بی وای دی در بازار کشور لقب گیرد. خودرویی که سریع، پاک و پیشرو بود.

دست خریداران به S7 نرسید

این آخری نسخه فیس لیفت همان اس6 است که با ظاهر و باطنی بهتر و کابینی شکیل تر قصد داشت در قیمتی بالاتر بخشی از خریداران متمول بازار را به سمت خود جذب کند. حالا ثبت نام نمایندگان بخت برگشته اس7 مانده اند با حواله این خودرو چه نمایند.

منبع: دیوار
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 376

به "بی وای دی هم رفت" امتیاز دهید

3 کاربر به "بی وای دی هم رفت" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی وای دی هم رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید