راهنمای کامل سفر به مالزی؛ (غذا، دیدنی ها و جزایر)

به گزارش پیامک خنده، مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا است که از دوبخش مجاور دریای چین جنوبی تشکیل شده است . مالزی بیشتر به داشتن جزایر زیبا و طبیعت خاص خود معروف است و بیشتر گردشگران به همین علت سفر به مالزی را انتخاب می نمایند تا از منظره ها آن لذت ببرند.

راهنمای کامل سفر به مالزی؛ (غذا، دیدنی ها و جزایر)

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

مالزی کجاست؟

مالزی کشوری مهم در جنوب شرقی آسیاست که مساحت آن 330 هزار کیلومتر مربع است و با کشورهای سنگاپور، ویتنام، اندونزی، برونئی و فیلیپین دارای مرز زمینی یا دریایی است. حدود 31 میلیون نفر در این کشور زندگی می نمایند که بیشتر آن ها مسلمان، بودایی و مسیحی هستند و به زبان مالایی صحبت می نمایند. مالزی دارای 14 استان است که به مرکزی کوالالامپور اداره می شوند.

این کشور دارای دو ناحیه جغرافیایی جدا از هم است که درون دریای چین جنوبی قرار گرفته است. در این کشور شما با طبیعت فوق العاده زیبا، مردم چند فرهنگی و غذاهای بسیار رنگارنگ و خوش مزه رو به رو خواهید شد که سفر شما را لذت بخش خواهد نمود. با ما در ادامه همراه باشید تا شما را برای سفر به مالزی، این کشور زیبا هدایت کنیم.

8 مورد از برترین سوغات کشور مالزی

ویزای مالزی

مالزی جز کشورهایی است که روابط مناسبی با ایران دارد و شما تا چند سال پیش می توانستید بدون دریافت ویزا 3 ماه در این کشور بمانید. اما امروزه این زمان به 14 روز کاهش یافته ولی هنوز خوشبختانه احتیاج به دریافت ویزا ندارید و فقط با پاسپورت و بلیط رفت و برگشت خود می توانید وارد مالزی شوید. اگر به هر علتی احتیاج دارید که به سفارت مالزی در تهران مراجعه کنید به آدرس زیر بروید:

  • تهران، شهرک غرب، بلوار ایوانک، خیابان زرافشان شمالی، نبش کوچه دوم
  • تلفن: 88072444-021
  • ایمیل: [email protected]

اطلاعات ضروری

زبان رسمی این کشور مالایی است اما اگر شما به انگلیسی مسلط باشید در برقراری رابطه با مردم و صاحبان کسب و کار مسئله ای نخواهید داشت زیرا بیشتر مردم مالزی زبان انگلیسی را بلد هستند، واحد پول مالزی هم رینگت است، امروز در سال 1396 هر رینگت برابر با 1100 تومان است.

هنگام ورود به این کشور خیابان ها برای شما عجیب خواهند بود زیرا رانندگی در مالزی بر عکس ایران و از سمت چپ انجام می گردد. پریزهای برق هم با دستگاه های ایرانی سازگار نیست و اصطلاحاً سه شاخه هستند که برق 250 را به دستگاه شما منتقل می نمایند. پس در هنگام بردن شارژ تلفن همراه یا تبلت خود دقت کنید. ساعت مالزی هم حدود 4.5 ساعت از ایران جلوتر است. پیش تعداده تلفن این کشور +60 است و اگر در مالزی خواستید با پلیس یا اورژانس تماس بگیرید تعداده 999 و با موبایل تعداده 112 را بگیرید.

برترین زمان سفر به مالزی

آب و هوای مالزی در تمام طول سال حدوداً یکسان و همواره استوایی است اما اگر می خواهید در سفر خود به این کشور با باران های سیل آسا روبرو نشوید باید ماه ژانویه (دی و بهمن) را برای مسافرت خود انتخاب کنید که اندازه میانه بارندگی در آن تنها 180 میلی متر است. اما این بدان معنا نیست که لباس مناسب بارندگی همراهتان نباشد، زیرا همان طور که گفته شد در مالزی همواره امکان بارش باران وجود دارد.

پرواز به مالزی

برای سفر به مالزی خوشبختانه پروازهای مستقیمی بین تهران-کوالالامپور وجود دارد که در طول هفته به وسیله شرکت های هواپیمای مختلف انجام می گردد که مدت زمان هر پرواز حدود 8 ساعت است.

برنامه های پروازی به مالزی

  • برنامه پروازهای ایرآسیا

روزهای دوشنبه و چهارشنبه و آدینه در ساعت 01:05 AM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه کوالالامپور مالزی انجام می گردد

برگشت از کوالالامپور به تهران در روزهای یک شنبه و سه شنبه و پنج شنبه در ساعت 19:05 PM از فرودگاه کوالالامپور مالزی به امام خمینی.

  • برنامه پروازهای ایران ایر

پروازهای رفت از تهران به کوالالامپور در روزهای یک شنبه و سه شنبه و آدینه در ساعت 23:25 PM

پروازهای برگشت از کوالالامپور به تهران در روزهای شنبه و دوشنبه و چهارشنبه در ساعت 13:30 PM از فرودگاه کوالالامپور مالزی به امام خمینی انجام می گردد

  • برنامه پروازهای ماهان ایر

پروازهای رفت از تهران به کوالالامپور در روزهای یک شنبه و دوشنبه و چهار شنبه و آدینه در ساعت 30:22 PM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه کوالالامپور مالزی انجام می گردد.

پروازهای برگشت هفته ای 2 پرواز از کوالالامپور به تهران در روزهای شنبه و دوشنبه و سه شنبه و پنج شنبه و در ساعت 23:15 PM از فرودگاه کوالالامپور به امام خمینی انجام می گردد

  • برنامه پروازی آسمان

پروازهای رفت: هفته ای 1 پرواز از تهران به کوالالامپور در روز پنج شنبه و در ساعت 21:30 PM از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه کوالالامپور مالزی انجام می گردد

پروازهای برگشت: هفته ای 1 پرواز از کوالالامپور به تهران در روز آدینه و در ساعت 22:00 PM از فرودگاه کوالالامپور به امام خمینی انجام می گردد.

غذاهایی که در مالزی باید امتحان کنید

مالزی کشور غذاهای مختلف و رنگارنگ است و مردم آن در روز 5 وعده غذایی می خورند. مطمئناً اگر شما هم کمی اهل مزه کردن خوراکی های نو باشید، مالزی بهشت شما خواهد بود. حالا ما 5 غذای خوشمزه و معروف این کشور را که حتماً باید در مالزی تست کنید به شما معرفی می کنیم:

Nasi Lemak: این غذا ترکیبی از برنج سرخ شده، ادویه های تند، تخم مرغ، خیار و آنچوای سرخ شده تهیه میگردد که در بعضی موارد گوشت گاو، ماهی با مرغ سرخ شده را هم به آن اضافه می نمایند.

Satay: گوشت سرخ شده را بر روی یک کوره زغالی دوباره می پزند تا طعم دودی را به خود بگیرد و آن را با سس بادام زمینی، پیاز و خیار میل می نمایند.

Nasi Kerabu: این غذا با برنج طعم داده شده آبی به همراه نارگیل رنده شده، کراوپک، تخم مرغ شور، سبزیجات خورد شده به همراه سس گوجه فرنگی تهیه می گردد که بیشتر در مالزی به اسم سالاد برنج شناخته شده و در وعده های صبحانه خورده می گردد.

Laksa: لاکسا یکی از غذاهای محبوب در مالزی است که از ترکیب نودل برنج پخته شده و برنج تند تهیه می گردد. در این سوپ تکه های گوشت گاو یا ماهی، پیاز، گوجه و سبزیجات معطر بسیار تند هم وجود دارد.

Banana Leaf Rice: این خوراک محبوب که در روزهای تعطیل به وسیله مالزیایی ها خورده می گردد ترکیبی از موز و برنج سرخ شده است که در کنار ترشی و سبزیجات مختلف سرو می گردد و تجربه ای از یک غذایی مالزیایی اصیل را برایتان به همراه خواهد داشت.

تماشای های مالزی

اگر قصد سفر به مالزی را دارید حتماً شهرهای مختلف آن را ببینید نکته فوق العاده این شهرها داشتن ساختمان های تاریخی زیبایی است که هر کدام نماینده یک فرهنگ منحصر به فرد هستند. از همین رو شما در شهرهای مالزی می توانید مساجد مسلمانان، معابد چینی، مراکز خرید مدرن، موزه ها، اماکن تاریخی و آسمانخراش های نو را در کنار هم ببینید و همین امر ارزش بازدید از مالزی را دوچندان می نماید. در ادامه ما مکان های تماشای که هنگام سفر به مالزی باید از آن ها بازدید کنید را به شما معرفی می کنیم.

5 موزه مهم مالزی

موزه هنرهای اسلامی: این موزه یکی از بزرگ ترین موزهای هنر اسلامی در دنیا است و برترین مکان برای کشف فرهنگ اسلامی در جنوب شرقی آسیا تلقی می گردد. در این موزه نمادهای فراوانی از توسعه اسلام در ایران و خاورمیانه وجود دارد که به خوبی معرف چگونگی توسعه اسلام در مالزی است.

  • ساعت بازدید صبح 10 تا 6 عصر
  • آدرس: Islamic Arts Museum Malaysia, Jalan Lembah Perdana and Perdana Botanical Gardens, Kuala Lumpur, Malaysia,

موزه پطروسیان: اینجا یک موزه مدرن و برای آموزش نسل جوان این کشور در زمینه های علمی است. این موزه در برج های دوقلوی پتروناس واقع شده و امکانات فراوانی در اطراف آن واقع شده است.

  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 17 عصر
  • آدرس:Petrosains Discovery Centre, Level 4 Suria KLCC, PETRONAS Twin Towers, Kuala Lumpur, Malaysia,

موزه ملی مالزی: اگر شما می خواهید از تاریخ و فرهنگ کشور مالزی مطلع شوید به هیچ وجه نباید تماشا موزه ملی مالزی را از دست بدهید. بیشتر آثاری که به وسیله اکتشاف های باستان شناسی از منطقه ها مختلف مالزی کشف شده است در این موزه نگهداری می گردد.

  • ساعت بازدید 9 صبح تا 18 عصر
  • آدرس:National Museum, Jalan Damansara, Kuala Lumpur, Malaysia,

موزه پراک مالزی: موزه پراک قدیمی ترین موزه کشور مالزی است که آثار مختلفی از جمله صنایع دستی، آثار تاریخی و فرهنگی این کشور را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است. این موزه بیشتر معرفی نمایند زندگی سنتی قبایل مختلف مالزی است و به همین علت به محلی محبوب برای مردم ملی تبدیل شده است.

  • ساعت بازدید 9 صبح تا 18 عصر
  • آدرس:Perak Museum, Jalan Taming Sari, Perak, Malaysia,

موزه غذای مالزی: یک موزه نسبتاً نو با استفاده از تکنیک ژاپنی ها است که در آن معروف ترین و خاص ترین غذاهای مدرن و محلی سراسر مالزی قرار داده شده و توضیحاتی به بازدید نمایندگان درباره آن ها داده می گردد. اگرچه متأسفانه نمی توانید در این موزه طعم و بوی غذاها را احساس کنید اما رنگ ها و نوع این غذاها شما را حسابی سرگرم خواهد نمود.

  • ساعت بازدید 9 صبح تا 18 عصر
  • آدرس:Wonderfood Museum, 49 Lebuh Pantai, Penang, Malaysia

برترین سواحل مالزی

به جرات می توان گفت مالزی دارای برترین جزایر و سواحل دریایی در دنیا است که می توانید از محیط رؤیایی، زیبا و آرامش بخش آن نهایت لذت را ببرید. پس اگر وارد مالزی شدید اصلاً نباید بدون تماشا این سواحل کشور را ترک کنید.

جزایر Perhentian: جزایر پرهنتیان Perhentian شامل دو جزیره بزرگ و کوچک است که دارای آب های بسیار شفاف و سواحل مرجانی است. در قایق خود لم بدهید و به صدای زیبا دریا گوش کنید. اگر دنبال ماجراجویی باشید می توانید در اینجا به غواصی بپردازید و با لاک پشت ها، ماهی ها و صخره های زیر آب دیدار کنید.

  • آدرس:Perhentian Islands, Pulau Perhentian, Terengganu, Malaysia

جزیره گای: در این جزیره می توانید اقامتی نیمه خصوصی داشته باشید، مکانی خلوت با آب بسیار شفاف که در آن انواع ماهی ها به راحتی قابل مشاهده است. بعلاوه می توانید در جنگل بارانی آن کمی قدم بزنید و به دیدار حیوانات جنگی بروید. البته در این جزیره میمون های کنجکاوی وجود دارند که اقامتگاه شما را به هم می ریزند پس مواظب باشید.

  • آدرس:Gaya Island, Pulau Gaya, Sabah, Malaysia

جزیره کاپاس: جزیره کاپاس به داشتن آب شفاف و ساحل سفید خود معروف است. مکانی عالی برای غواصی و دیدار با موجودات دریایی و بعلاوه بازی های ساحلی است. سمت دیگر جزیره که پوشیده از جنگل های انبوه است هم بسیار تحسین برانگیز است.

  • آدرس:Kapas Island, Pulau Kapas, Terengganu, Malaysia

جزیره راوا: شما از آب فیروزه ای و ساحل مرجانی جزیره راوا شگفت زده خواهید شد، شما می توانید یک قایق گرفته و در اطراف جزیره گشتی بزنید و از خوردن نوشیدنی سرد و تماشای نمای شگفت انگیز آن لذت ببرید. بعلاوه در بخش های از ساحل جزیره، مهمانی های شبانه برگزار می گردد که می توانید در آن ها شرکت کنید.

  • آدرس:Pulau Rawa, Johor, Malaysia

لنکاوی: اما لنکاوی مجمع الجزایری است که بسیاری از گردشگران فقط برای تماشا آن به مالزی سفر می نمایند. لنکاوی در 30 کیلومتری شمال غربی مالزی واقع شده است و دارای تماشای های طبیعی شگفت انگیزی است که تصور بودن در بهشت را به انسان منتقل می نماید. اما در لنکاوی کارهای مهمی می توانیم انجام دهیم که چند روزی زمان ما را به خود مشغول می نماید. در ادامه 5 کار مهمی که می توان در این مجمع الجزایر انجام داد را به شما معرفی می کنیم

  • عکس گرفتن از مجسمه عقاب: نماد لنکاوی همین مجسمه عقابی است که در میدان مرکزی آن واقع شده است و همه گردش گران در حال گرفتن عکس از آن هستند. با توجه به منظره ها اطراف این مجسمه برترین زمان عکس گرفتن از او در هنگام طلوع و یا غروب خورشید است.
  • مشاهده لنکاوی از روی پل: این پل بزرگ که در روی دومین قله بلند کوه بلند مات کینگ چانگ واقع شده است. در بالای این پل شما می توانید کل جزیره را مشاهده کنید که به جرات باید گفت یکی از شگفت انگیزترین نمایی است که تا کنون در عمر خود دیده اید. در ارتفاع 700 متری از سطح دریا حس بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد که هیچ گاه فراموش نمی گردد.
  • گشت و گذار در جنگل و طبیعت لنکاوی: جنگل های این منطقه از زیست بوم ویژه ای برخوردار هستند که بیشتر آن ها جز میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و تحت حفاظت قرار دارند. اگر شما در این جنگل ها پیاده روی کنید انواع درختان و گیاهان، حیوانات، آبشارها و رودهای کوچک و صدای خاص جنگل از شما استقبال خواهد نمود.
  • سواحل لنکاوی: بخش های ساحلی لنکاوی بسیار شگفت انگیز است، ترکیب رؤیایی از درختان، آب زلال و ساحل ماسه ای تصاویری شبیه به کارپستال را پدید آورده که همین امر باعث آمدن خیل بزرگ گردشگران به این منطقه می گردد. شما در دریای این منطقه می توانید از غواصی و انواع ورزش های آبی مانند جت اسکی و … لذت ببرید، در ساحل با دوستان خود والیبال بازی کنید و یا مشغول گرفتن حمام آفتاب شوید.
  • خانه تاریخی لنکاوی (پرنس مهسوری): در لنکاوی یک خانه تاریخی که ویژگی های اصیل یک خانه مالایی در آن وجود دارد، گفته می گردد مربوط به زیباترین زن این منطقه بود که قبر او هم در این محل وجود دارد و امروزه به محلی موزه مانند برای شناخت تاریخ لنکاوی تبدیل شده است.

دیگر تماشای های مالزی

اما از سواحل، جزایر و منطقه ها طبیعی مالزی که بگذریم جاذبه های فراوان دیگری هم در این کشور وجود دارد که نباید از دستتان برود پس ادامه مطلب را با گروه گردشگری خبرنگاران همراهی کنید.

برج های دوقلوی پتروناس: پرواز شما در کوالالامپور به زمین خواهد نشست پس مرکز مالزی می تواند محل آغاز بازدیدهای شما باشد. در این شهر تماشای های فراوانی وجود دارد که یکی از آن ها برج های دوقلوی پتروناس است که نماد این کشور هم محسوب می گردد. این برج ها که جز بلندترین برج های دنیا هستند حدود 452 متر ارتفاع دارند که به وسیله یک پل در ارتفاع 175 متری به یکدیگر متصل می شوند.

راهنمای سفر به کوالالامپور مالزی

منطقه سرگرمیی گنتینگ هایلند Genting Highland: اگر اهل سرگرمی، سرگرمی و هیجان هستید به شهر پاهانگ بروید پس سوار تله کابین شوید و به بالای تپه کوه تیتی وانگ سا در ارتفاع 1800 متری بروید تا وارد منطقه ای شگفت انگیزی شوید که پر است از شهربازی، کلاب، باشگاه های شبانه، مراکز موسیقی و هتل های لوکس. اینجا محلی شلوغ و پر جنب و جوش است که جوانان و بچه ها عاشق آن خواهند شد و می توانند تمام انرژی خود را صرف گذراندن وقت در گنتینگ هایلند نمایند.

مسجد کریستال: حدود 60% از جمعیت مالزی را افراد مسلمان تشکیل می دهند، پس دور از فکر نیست که مساجد باشکوهی را در این کشور مشاهده کنید. این مسجد زیبا در جزیره وانمن قرار گرفته و در سال 2008 پس از 2 سال کار ساخت آن به اتمام رسید و افتتاح شد. بیشتر مسجد از شیشه و کریستال به همراه ترکیب معماری مدرن و اسلامی ساخته شده است و فرم خاص آن گردشگران به ویژه مسلمانان را برای تماشا آن به این جزیره می کشاند.

بیشتر بدانید: مسجدی کریستال کجاست؟

غار میمون ها: در شمال کوالالامپور غاری وجود دارد که به غار میمون ها معروف شده و یکی از مکان های مقدس هندوها به تعداد می رود. در ورودی آن و قبل از اینکه بخواهید از پله های فراوان بالا بروید یک مجسمه از الهه هندوها با جسته بسیار بزرگ به شما خوش آمد می گوید. ترکیب این عبادتگاه با غار، سخره ها و فضای سبز اطراف ترکیبی زیبا را به وجود آورده است.

البته شهرها و بخش های مختلف مالزی دارای اماکن سرگرمیی و تماشای بیشتری است که سعی خواهیم کرد آن ها را در مطالب اختصاصی جداگانه برای مخاطبان معرفی کنیم.

منابع: theculturetrip

گروه گردشگری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1726

به "راهنمای کامل سفر به مالزی؛ (غذا، دیدنی ها و جزایر)" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای کامل سفر به مالزی؛ (غذا، دیدنی ها و جزایر)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل سفر به مالزی؛ (غذا، دیدنی ها و جزایر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید