توصیف شرایط سخت صنعت گردشگری از زبان معاون اول رئیس جمهور

به گزارش پیامک خنده، معاون اول رئیس جمهوری ضمن یادآوری شرایط سخت صنعت گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا از تاثیر این صنعت در مرتفع کردن بخشی از احتیاج های ارزی و اشتغال اطلاع داد.

توصیف شرایط سخت صنعت گردشگری از زبان معاون اول رئیس جمهور

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جلسه ای که با دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و سایر مدیران این وزارت خانه برگزار گشت، با یادآوری ظرفیت های بالای کشور ایران به لحاظ جهانگردی، به آثار و پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر صنعت جهانگردی اشاره نمود و گفت:

امروز در دوره ای خاص از نظر جهانگردی قرار گرفته ایم و صنعت جهانگردی در یکی از سخت ترین شرایط قرار گرفته است؛ زیرا توصیه های پزشکی در کشورها مبنی بر در خانه ماندن و به مسافرت نرفتن باعث شده تا صنعت جهانگردی و فعالان این عرصه دچار آسیب ها و خسارات اقتصادی فراوانی شوند.

جهانگیری با اشاره به اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر در راستای توسعه صنعت جهانگردی سلامت و نیز جهانگردی زیارت، بر اهمیت توسعه جهانگردی در کشور تاکید نمود و گفت:

امروز که کشور با محدودیت درآمدهای ارزی و تحریم فروش نفت روبرو است، توسعه جهانگردی و درآمدهای حاصل از این صنعت می تواند بخشی از نیازهای ارزی را مرتفع نموده و ضمن ایجاد فرصت های شغلی، درآمدهای مردم را نیز افزایش دهد.

معاون اول رئیس جمهوری ضمن قدردانی از وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی به علت تصویب سند راهبردی توسعه جهانگردی ایران، بر تدوین برنامه های تعیین برای اجرایی شدن این سند تاکید و گفت:

پس از تصویب پیش نویس سند راهبردی هویت برند ملی جهانگردی ایران ضروری است برنامه ریزی دقیقی برای ارائه و معرفی مناسب آن به جامعه انجام گردد تا بازخوردها و تأثیرات آن در سطح داخلی و بین المللی مثبت و گسترده باشد.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به فعال شدن اغلب کسب و کارها در سایه رعایت پروتکل های بهداشتی، از از وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی درخواست کرد تا به وسیله هماهنگی با ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، دستورالعمل های بهداشتی لازم برای استمرار فعالیت بخش جهانگردی را نیز تدوین نمایند تا هر چه سریع تر شاهد فعال شدن مجدد صنعت جهانگردی و نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت توأمان در کشور باشیم.

علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی نیز در این جلسه از برآورد خسارت 120 هزار میلیارد ریالی به صنعت جهانگردی اطلاع داد و توضیح داد:

با توجه به اینکه بسیاری از استان های کشور جزو مقاصد جهانگردان داخلی و خارجی محسوب می شوند، پیامدهای ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی صنعت جهانگردی در کشور، آسیب های جدی به معیشت و سفره مردم در این استان ها وارد نموده و آژانس های مسافرتی، هتل ها و واحدهای بوم گردی متحمل خسارات جدی شده اند.

مونسان ضمن یادآوری اینکه در سال 1398 تعداد هشت میلیون و 800 هزار نفر جهانگرد خارجی وارد کشور شده است، از رشد 52 درصدی صنعت جهانگردی در ایران اطلاع داد و گفت که میانه رشد جهانی جهانگردی پنج درصد بوده. وی در این رابطه اضافه کرد:

با توجه به استمرار تعطیلی های اجباری ناشی از شیوع کرونا، امروز نیازمند حمایت ویژه دولت از صنعت جهانگردی هستیم تا زحمات و دستاوردهای گذشته از بین نرود.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی در مورد پیش نویس سند راهبردی توسعه جهانگردی نیز اذعان کرد:

برای تدوین این سند با تعداد زیادی از اساتید، صاحب نظران و متخصصان عرصه فرهنگی، ادبی و تاریخی کشور مشورت شده و کوشش شده است که سندی جامع و مناسب برای معرفی مناسب جهانگردی ایران تدوین گردد تا به عنوان برند جهانگردی ایران در فکر مخاطبان جای گیرد.

دکتر مونسان علاوه بر اشاره به مسائل و مسائل صنعت جهانگردی در کشور و نیز پیش نویس سند راهبردی هویت برند ملی جهانگردی ایران، از تدوین برنامه اقدام ملی جهانگردی ذیل سند راهبردی توسعه جهانگردی کشور به صورت مشترک با سازمان جهانی جهانگردی و یونسکو برای افق 10 سال آینده اطلاع داد.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1956

به "توصیف شرایط سخت صنعت گردشگری از زبان معاون اول رئیس جمهور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیف شرایط سخت صنعت گردشگری از زبان معاون اول رئیس جمهور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید