افزایش 7,9 درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های تهران

به گزارش پیامک خنده، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران از بستری شدن 520 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان تهران در 24 ساعت گذشته خبر داد.

افزایش 7,9 درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های تهران

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلا ن شهر تهران از بستری 412 بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و 108 بیمار جدید کرونایی در بخش های مراقبت ویژه در 24 ساعت گذشته در بیمارستان های تهران خبر داد که در مجموع نسبت به روز گذشته 7.9 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: 7 درصد از مراجعان سرپایی به بخش های بهداشتی و درمانی در 24 ساعت گذشته نیاز به بستری در بیمارستان داشتند که نسبت به روزهای گذشته رشد داشته است و همچنین شاهد رشد 6 درصدی مجموع بیمارانی هستیم که به بخش های سرپایی مراجعه کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل تغییرات آمار مبتلایان روز گذشته در نامه ای شش بندی به ستاد ملی مقابله با کرونا خواستار اعمال محدودیت های جدید سخت گیرانه در استان تهران شدیم و امروز نیز در معیت استاندار تهران در وزارت کشور حضور یافته و به تبیین دلایل و مستندات لازم برای اعمال این محدودیت ها پرداختیم که مورد بحث قرار گرفت.

زالی با بیان این که طبیعتاً متناسب با شرایط تهران و تغییرات ایجاد شده الگوی نوینی در زمینه مداخلات اعمال خواهد شد، یادآور شد: محدودیت ها طبق مصوبات ستاد ملی در هر استان و یا شهرستان حدود یک هفته اجرا می شود و در پایان آن هفته تحلیل و خبرنگارانلیز آمارها صورت می گیرد و براساس استمرار، تعمیق و یا تقلیل مداخلات محدود شونده تصمیمات مقتضی گرفته می شود.

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان شهر تهران پیشنهاد اعمال محدودیت های جدید در شهر تهران متاثر از تغییرات آماری اجرا شده در طول هفته اخیر در شرایط مبتلایان، مراجعان به بخش های بهداشتی و درمانی، بستری شدگان و مرگ و میر است.

زالی اضافه کرد: محدودیت ها بر اساس تصمیمات ستاد ملی ابلاغ می شود و به مدت یک هفته اجرا می شود و در پایان یک هفته شرایط آماری در تهران و یا هر شهرستان دیگری مورد تحلیل و خبرنگارانلیز قرار می گیرد و براساس آن ستاد ملی کرونا مجددا در خصوص استمرار، تمدید و یا تشدید محدودیت های پیشنهادی تصمیم گیری خواهد کرد.

به گفته زالی محدودیت در خصوص تردد در سطح شهر، برگزاری مراسم و اجتماعات نظیر مجالس عروسی و عزا، محدودیت در ساعات کاری و تقلیل ظرفیت های کاری از جمله پیشنهادها ارائه شده بوده است که به محض ابلاغ ستاد ملی، ساز و کار اجرایی آن در تهران اعمال می شود.

4127/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1068

به "افزایش 7,9 درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 7,9 درصدی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید