آرزوهای عظیم فوتبال زنان ایران

به گزارش پیامک خنده، افسانه چترنور، مهاجم 22 ساله شهرداری سیرجان، با 22 گل زده یکی از بهترین بازیکنان این فصل لیگ برتر فوتبال زنان بود و برای اولین بار عنوان خانم گل رقابت ها را به خود اختصاص داد. او پیش از بازی ها با مصدومیت راهی تهران شد، به سختی خودش را به تیم رساند و از بازی دوم گل زنی را شروع کرد.

آرزوهای عظیم فوتبال زنان ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خبرنگاران ، چترنور 1200 کیلومتر از زادگاهش زنجان، دور شده است تا با حمایت پدرش، یکی از دخترانی باشد که کوشش می نمایند به مردسالاری در فوتبال انتها دهند.

فکر می کردی سال جاری عنوان خانم گل لیگ، از زهرا قنبری به تو برسد؟

نه. اتفاقات عجیبی برایم پیش آمد. پیش از مسابقات، سه رباط پاره نموده بودم و درمانم طولانی شد و از ملاقات دوم به تیم رسیدم. من 6سال است برای سیرجان توپ می زنم. هدفم همواره کوشش تیمی بوده است و خوشحالم که خانم گلی من مصادف با قهرمانی تیمم شد.

از قهرمانی در لیگ برتر به اولین حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا رسیدید.

خیلی امیدوار نماینده است. باید خودمان را آماده مسابقات کنیم و با همه توان مان در اولین دوره ظاهر شویم. اما با تیم هایی هم گروه هستیم که سطح فوتبال شان از ما بهتر است. من تجربه بازی با ازبک ها و مقابل هندوستان را در تیم ملی داشته ام. البته نقطه قوت ما هم یک دست، جوان و تاکتیک پذیر بودن تیم شهرداری سیرجان است.

به عنوان خانم گل، آرزویت در فوتبال زنان ایران چیست؟

ما با قراردادهایی بسیار متفاوت از مردان، در زمین هایی که بیشتر باعث مصدومیت می شوند توپ می زنیم. به تبعیض های جنسیتی عادت نموده ایم. در سال جدید، از رئیس جدید فدراسیون نمی توان انتظار خلق شگفتی داشت اما می گردد به بانوان هم اجازه پخش تلویزیونی و دیده شدن زحمات مربیان و بازیکنان را داد تا اسپانسرها هم رغبت بیشتری به حمایت داشته باشند. رسانه ای شدن یکی از عظیم ترین آرزوهای ماست.

تو بازیکن تیم ملی هم بوده ای. همراهی چه کسانی برایت جهت فوتبال را هموار نموده؟

در شروع راه، مادرم مخالف فوتبال بود و آن را ورزش مردانه ای می دانست اما پدرم به من اعتماد کرد و دلگرمی های او باعث شد دشواری تحصیل و ورزش دور از خانواده را تحمل کنم. همین حمایت ها به پیشرفت و ملی پوش شدنم یاری کرد. به همین دلیل هم همواره می گویم الگوی من در زندگی پدرم است.

الگوی ورزشی هم داری؟

رونالدو. ضمناً یک استقلالی دو آتشه هم هستم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1545

به "آرزوهای عظیم فوتبال زنان ایران" امتیاز دهید

1 کاربر به "آرزوهای عظیم فوتبال زنان ایران" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرزوهای عظیم فوتبال زنان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید