اعزام 4 هزار سرباز روس به کریمه، مسکو از واشنگتن خواست تنش زایی اوکراین را مهار کند

به گزارش پیامک خنده، خبرگزاری خبرنگاران- سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدعی شد که روسیه هزاران نیرو به شبه جزیره کریمه اعزام نموده است.

اعزام 4 هزار سرباز روس به کریمه، مسکو از واشنگتن خواست تنش زایی اوکراین را مهار کند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، همزمان با اعلام ارسال نیروهای جدید روسیه به شبه جزیره کریمه، ارتش اوکراین گفت که در درگیری با شبه نظامیان هوادار روسیه، یک نیروی اوکراینی زخمی شده است.

شبکه سی ان ان آمریکا به نقل از منابعی در سیا شنبه گزارش داد که ارتش روسیه در ادامه تنش بین مسکو و کی یف بر سر منطقه مرزی دونباس چهار هزار نظامی به کریمه گسیل داشته است. همزمان نیز تصاویر و ویدئو هایی از استقرار تانک ها و نفربرهای زرهی روسیه در منطقه مرزی دونباس منتشر شده است.

استقرار موشک های توچکا در مرز

گزارش ها از شرق اوکراین نیز حکایت از آن دارد که ارتش این کشور موشک های بالستیک تاکتیکی OTR-21 توچکا را به نزدیکی مرزهای خود با روسیه ارسال نموده است.

هشدار اوکراین درباره تحرکات مرزی روسیه

وزیر دفاع اوکراین با هشدار درباره احتمال کشیده شدن این کشور به درگیری در پی اقدامات تحریک آمیز روسیه، گفت اقدام مسلحانه مسکو علیه کی یف فقط در صورت تصمیم گیری در سطوح عالی کرملین ممکن است.

با افزایش تنش ها در شرق اوکراین، آندری تاران وزیر دفاع این کشور درباره آنچه که اقدامات تحریک آمیز روسیه خواند، هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تاران شامگاه شنبه گفت محتمل است اوکراین در پی ستیزه جویی های روسیه، به درگیری در منطقه دونباس واقع در شرق این کشور، تحریک گردد.

وی در ادامه شرح داد که ادعاهای مسکو درباره نقض حقوق روس زبان ها در شرق اوکراین، می تواند دلیل ازسرگیری ستیزه جویی های مسلحانه روسیه علیه این کشور باشد.

وزیر دفاع اوکراین در بیانیه ای اضافه نمود: همزمان، باید توجه داشت که تشدید ستیزه جویی مسلحانه فدراسیون روسیه علیه اوکراین، احتمالا فقط زمانی رخ می دهد که تصمیم سیاسی مرتبط در عالی ترین سطح کرملین گرفته گردد.

اتهام کی یف به نقض آتش بس در دونباس

در شرق اوکراین، جمهوری خودخوانده خلق لوهانسک شنبه مدعی شد که ارتش اوکراین طی 24 ساعت گذشته مواضع این جمهوری را که از نظر کی یف تروریستی است، گلوله باران نموده است.

این جمهوری خودخوانده و اوکراین متقابلا یکدیگر را به نقض آتش بس در دونباس متهم کردند. در نتیجه تبادل آتش در این منطقه، ارتش اوکراین گفته یک نیروی این کشور در نتیجه آتش دشمن زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده است.

اوکراینی ها: پوتین، بایدن را آزمایش می نماید

با این حال کارشناسان اوکراینی بر این باورند که روسیه به دنبال این است که جو بایدن را بیازماید. دنیس موساکلیک، کارشناس نظامی و هماهنگ کننده بخش سیاست بین المللی در مرکز تحقیقات سیاسی اوکراین وقوع درگیری های شدید در دونباس بین روسیه و اوکراین را محتمل دانست ولی وقوع این درگیری ها را در مقطع فعلی بعید دانست.

به گزارش آناتولی، این کارشناس اوکراینی گفت که روسیه با اقدامات خود در مرزهای شرقی اوکراین، به دنبال اعمال فشار به دولت بایدن و دولت زلنسکی است تا واشنگتن را بیازماید.

مسکو از واشنگتن خواست تنش زایی اوکراین را مهار کند

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو از واشنگتن انتظار دارد تنش زایی اوکراین را مهار کند.

به گزارش روسیا الیوم؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو از واشنگتن انتظار دارد تدابیر فعالی را اتخاذ کند که تا تنش زایی کی یف را در منطقه دونباس شرق اوکراین مهار کند. ریابکوف همچنین هرگونه تماس بین وزرای خارجه و دفاع روسیه و آمریکا را در زمینه اوکراین تکذیب کرد.

سرجون هدایه خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی گفت: روسیه به آمریکا به عنوان بازیگر اساسی بحران اوکراین می نگرد. مسکو از واشنگتن می خواهد بر کی یف تاثیر بگذارد تا از افزایش تنش ها در منطقه دونباس خودداری کند مسکو همچنین درباره پیامد های هرگونه تنشی در این منطقه هشدار داد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه هرگونه مذاکراتی بین وزیران امور خارجه و دفاع روسیه با همتایان آمریکایی آن ها را در زمینه موضوع اوکراین تکذیب کرد. اظهارات ریابکوف در پاسخ به اظهارات جن ساکی سخنگوی کاخ سفید است که دیروز گفت بین روسیه و آمریکا درباره پرونده اوکراین ارتباط وجود دارد.

ریابکوف گفت: تماس هایی که بین مسکو و واشنگتن در طول 7 تا 10 روز گذشته بین وزارتخانه های دفاع و امور خارجه دو کشور در جریان بود در زمینه پرونده های دیگری است؛ بنابراین واشنگتن باید از ایجاد تنش اجتناب کند و اظهاراتی دقیق در زمینه اینگونه مسائل حساس داشته باشد.

روسیه، اوکراین و حامیان مقامات اوکراینی را از پیامد های هر گونه عملیات نظامی یا افزایش تنش ها در جمهوری های خودخوانده دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین برحذر داشت. مسکو با ایده های کسانی در کی یف موافق است که می گویند هر عملیات نظامی در دونباس به فروپاشی کشور اوکراین خواهد انجامید. مسکو همچنین از پاریس و برلین در زمینه کوشش های بسیار کمی که برای کاهش بحران در اوکراین دارند انتقاد کرد.

اردوغان: تنش اوکراین و روسیه باید به وسیله مسالمت میز حل گردد

رئیس جمهور ترکیه خواهان راه چاره دیپلماتیک و مسالمت آمیز برای کاستن از تشدید تنش بین اوکراین و روسیه شد.

به نوشته روزنامه حریت رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شنبه در ملاقات ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در استانبول بر ضرورت تبدیل منطقه دریای سیاه به یک حوزه صلح و همکاری تاکید نمود.

اردوغان در نشست خبری با زلنسکی گفت: ما معتقدیم که بحران موجود باید به روش صلح آمیز و دیپلماتیک و بر اساس تمامیت ارضی اوکراین و قوانین بین المللی حل گردد.

سفر زلنسکی به استانبول در حالی صورت گرفت که تنش بین اوکراین و روسیه در خصوص منطقه دونباس افزایش یافته و روسیه در حالی کی یف را مقصر تشدید تنش ها می داند که حضور نظامی خود را در مرزهای اوکراین شدت بخشیده است.

اردوغان در این نشست خبری اضافه نمود: هدف اصلی ما این است که دریای سیاه همچنان دریایی از صلح، آرامش و همکاری باشد. ما نمی خواهیم تحت هیچ شرایطی در جغرافیای مشترکمان تنش افزایش یابد.

وی اضافه نمود: ما امیدواریم که تشدید نگران کننده اخیراً در صحنه در اسرع وقت انتها یابد، آتش بس ادامه یابد و درگیری ها به وسیله گفت وگو بر اساس توافق نامه های مینسک حل گردد.

وی با تأکید بر اینکه ترکیه به شدت از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین دفاع می نماید، گفت،ما موضع اصولی خود را در خصوص به رسمیت نشناختن الحاق کریمه تاکید می کنیم.

وزارت دفاع ملی ترکیه نیز در بیانیه ای گفت که وزیر دفاع اوکراین جلسه جداگانه ای با وزیر دفاع برگزار و دو طرف در خصوص روابط دو جانبه و موضوعات دفاعی و امنیتی منطقه گفت وگو کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1549

به "اعزام 4 هزار سرباز روس به کریمه، مسکو از واشنگتن خواست تنش زایی اوکراین را مهار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 4 هزار سرباز روس به کریمه، مسکو از واشنگتن خواست تنش زایی اوکراین را مهار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید