ائتلاف سعودی مسئولیت حمله به صنعاء را بر عهده گرفت

به گزارش پیامک خنده، ساعاتی پس از گزارش منابع یمنی درباره شنیده شدن صدای انفجار در صنعاء و حمله به چند منطقه در مرکز یمن، سخنگوی ائتلاف سعودی رسما این عملیات را برعهده گرفت.

ائتلاف سعودی مسئولیت حمله به صنعاء را بر عهده گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ساعاتی پس از گزارش منابع یمنی درباره حمله استان صنعاء، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی در این ارتباط بیانیه ای صادر کرد.

رسانه های یمنی ساعاتی پیش اطلاع دادند که در منطقه سعوان در شمال صنعاء صدای چند انفجار به گوش رسیده که منابع نزدیک به صنعاء اطلاع دادند جنگنده های ائتلاف سعودی به منطقه مذکور حمله نموده اند.

بر اساس گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، سخنگوی ائتلاف رسما این حمله را برعهده گرفته است.

ترکی المالکی مدعی شد که ائتلاف سعودی در ماه های گذشته با هدف حمایت از کوشش ها و ابتکارات سازمان ملل به منظور دست یابی به یک راهکاری سیاسی فراگیر و پایدار در برای بحران یمن خویشتن داری نموده بود.

منابع یمنی در ماه های گذشته بارهای از حملات ائتلاف سعودی در منطقه ها مختلفی از خاک یمن به ویژه منطقه ها مرزی شمال این کشور اطلاع داده بودند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن همیشه اعلام نموده است که تا زمان تداوم حملات ائتلاف سعودی به یمن، نیروهای این کشور به حملات موشکی و پهپادی خود در عمق خاک عربستان ادامه خواهند داد.

المالکی بعلاوه ادعا کرد که عملیات مذکور در چارچوب قوانین حقوق بشری صورت گرفته و در جریان آن، اقدمات پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب غیرنظامیان اتخاذ شده است.

ادعای این مقام سعودی در حالی مطرح می گردد که وبگاه خبری انصارالله گزارش داد که جنگنده های ائتلاف سعودی در قالب شش حمله، انبار داروی منطقه سعوان در مرکز یمن را هدف قرار داده اند.

لحظاتی بعد شبکه المسیره اطلاع داد که در جریان این حمله، یکی از نگهبانان آموزشکده نیروهای پلیس شهید و سه نفر دیگر مجروح شده اند.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین 1394 با ادعای کوشش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت های این کشور و توسعه قحطی و گرسنگی و بیماری های واگیردار همراه شده است.

ازصندوق بچه ها سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام نمود که از زمان مداخله ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی در این کشور، ده هزار کودک یمنی کشته یا مجروح شده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1819

به "ائتلاف سعودی مسئولیت حمله به صنعاء را بر عهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی مسئولیت حمله به صنعاء را بر عهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید