15 هواپیمای نظامی چین وارد حریم پدافند هوایی تایوان شدند خبرنگاران

به گزارش پیامک خنده، وزارت دفاع تایوان مدعی ورود چند فروند هواپیمای نظامی ارتش چین به منطقه پدافند هوایی خود در جنوب غربی این جزیره شد.

15 هواپیمای نظامی چین وارد حریم پدافند هوایی تایوان شدند خبرنگاران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در تداوم تشدید تنش بین تایوان و چین، وزارت دفاع تایوان بار دیگر مدعی رخنه هواپیما های نظامی چین به حریم هوایی خود شد.

وزارت دفاع تایوان چهارشنبه مدعی شد که 15 فروند هواپمیای نظامی چین وارد منطقه عمومی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) در جنوب غربی این جزیره شدند. تایوان همچنین اعلام نموده که ممکن به سمت پهپاد های چین در دریای چین جنوبی شلیک کند.

تایوان دوشنبه نیز مدعی شد که 10 فروند هواپیمای نظامی این کشور وارد حریم هوایی این جزیره شدند. وزارت دفاع تایوان اعلام نمود که چهار جنگنده جی-10، چهار فروند جی -16 و همچنین یک هواپیمای تجسسی و یک هواپیمای ضد زیردریایی وارد حریم هوایی این جزیره شدند. وزارت دفاع تایوان از برخاستن هواپیما های خود برای رصد تحرکات هوایی چین و نظارت بر اوضاع اطلاع داد.

تایوان بار های مدعی شده که پکن هواپیما های جنگی را به بخش جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی خود (ADIZ) می فرستد. ارتش تایوان ماه گذشته مدعی پرواز 20 هواپیمای نظامی چین در بر فراز این جزیره شد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست چین واحد ارزیابی می نماید. با این حال آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و یاری نظامی به تایوان عملا در جهت حمایت از این جزیره است و پکن بار ها به این مسئله اعتراض نموده است. این در حالی است که کشور های عضو سازمان ملل متحد از جمله آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی شناسند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1542

به "15 هواپیمای نظامی چین وارد حریم پدافند هوایی تایوان شدند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 هواپیمای نظامی چین وارد حریم پدافند هوایی تایوان شدند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید