دیدنی های تایتونگ ، تجربه آرامشی بی انتها در سرزمینی آسیایی

به گزارش پیامک خنده، در شرق کشور تایوان یازدهمین شهر بزرگ آن یعنی تایتونگ واقع شده است یعنی در واقع این شهر در جنوب شرقی فورموسا واقع شده و کسانی که قصد رفتن و سفر کردن به دو جزیره سبز و ارکید را دارند، در این مکان توقفی کوتاه برای استراحت می نمایند. تایتونگ شهرستانی فقیر است اما سابقه بومی خوبی دارد به طوری که حتی در شهرهای شمالی تایوان مانند تایپه نیز این قدمت و سابقه دیرین دیده نمی گردد. شهر تایتونگ از نظر عرض جغرافیایی با هنگ کنگ و هونولولو برابر است. تایتونگ در واقع آخرین منطقه اصلی کشور تایوان است که به استعمار مهاجران چینی در آمده بود. با سفر به تایوان علاوه بر آشنا شدن با میراث بومی این کشور و لذت بردن از رستوران های تایتونگ از منطقه ها و منظره ها طبیعی بسیاری نیز می توان لذت برد. برای به دست آورن اطلاعات بیشتر درباره تاریخ این کشور در اقامت در تایتونگ می توانید به موزه ما قبل تاریخ این شهر بروید که این موزه یکی از دیدنی های تایتونگ نیز است.

دیدنی های تایتونگ ، تجربه آرامشی بی انتها در سرزمینی آسیایی

تماشای های تایتونگ بی نظیر

شهر دولان (Dulan)

در این شهر با سواحل فوق العاده و بی نظیری رو به رو خواهید شد که لذت گشت و گذار در تماشای های تایتونگ در زمان اقامت در تایتونگ برای شما پایانی ندارد. در این شهر یک کارخانه قند قدیمی وجود دارد که شب های شنبه موسیقی زنده در آن اجرا می گردد و می تواند حال و هوای خوبی در کنار این طبیعت زیبا برای شما به همراه بیاورد. برای رفتن به این شهر ساحلی زیبا می توانید از دو وسیله نقلیه قطار و اتوبوس استفاده نمایید.

جزیره سبز (Green Island)

در سی و سه کیلو متری بخش شرقی شهر تایتونگ بهشت کوچکی به نام جزیره سبز وجود دارد. در واقع این جزیره در اقیانوس آرام قرار گرفته است. در این جزیره یعنی جزیره سبز مسابقات غواصی، دوچرخه سواری و شنا در سطح جهانی برگزار می گردد. در صورتی که قصد رفتن به این جزیره و بازدید از آن را دارید، مطمئن باشید که در کنار طبیعت فوق العاده و ساحل زیبای آن می توانید از غذاهای دریایی که در رستوران های تایتونگ طبخ می گردد، لذت ببرید. در این جزیره یعنی جزیره سبز تعداد زیادی رستوران برای پذیرایی از مسافران و گردشگران وجود دارد که قطعا می تواند جوابگوی هر نوع سلیقه ای باشد.

پارک فرهنگی بینان در شهر تایتونگ (Cultural Park Taitung s Beinan)

پارک بینان در واقع یکی از مکان های اکتشاف شده از طریق باستان شناسان است و در صورتی که شما علاقه به جمع آوری اطلاعات در باره دوران قدیم دارید حتما از این پارک تماشا فرمایید زیرا نه تنها آثار بسیاری در این پارک به نمایش گذاشته شده، بلکه موزه ملی ما قبل تاریخ نیز در این مکان قرار گرفته است. پارک بینان یک پارک بزرگ با منظره ها سر سبز و فوق العاده زیبا در زمان اقامت در تایتونگ است.

موزه ملی ما قبل تاریخ شهر تایتونگ (Museum of Prehistor Taitung s National)

این موزه یعنی موزه ملی ما قبل تاریخ از طریق یک معمار آمریکایی به نام مایکل گریوس (Michael Graves) طراحی شده است و در آن تعداد زیادی از اشیا تاریخی بسیار باارزش وجود دارد. با بازدید از این موزه هم با آثار باستانی کشور تایوان آشنا می شوید و هم اطلاعات کاملی را درباره تاریخ این کشور به دست می آورید. متوجه می شوید که کشور تایوان در گذشته چگونه بوده و روند توسعه آن نیز به چه صورت بوده است و بعلاوه با چگونگی شکل گیری جزایر اطراف آن در زمان اقامت در تایتونگ آشنا می شوید.

دوچرخه سواری در شهر تایتونگ را از قلم نیاندازید

شهر تایتونگ مکان بسیار ایده عالی برای دوچرخه سواری می باشد. سواحل شرقی این منطقه بسیار کم جمعیت است و دور تا دور آن را کوه های بسیار با شکوه و زیبایی فرا گرفته است. مسیر های پیاده روی نیز در آن وجود دارد که یکی از محبوب ترین آن ها در شمال شهر تایتونگ تا هوولین است. حتی می توانید برای سرگرمی به تنگه تاروکو (Taroko) نیز بروید و مطمئن باشید که انتخاب خوبی برای شما در بین تماشای های تایتونگ خواهد بود.

سیستم حمل و نقل در شهر تایتونگ

در صورتی که شما گواهی نامه رانندگی بین المللی داشته باشید، می توانید برای گردش و سرگرمی اتومبیل اجاره کنید و راحت تر و با اختیار خودتان از تماشای های تایتونگ لذت ببرید. یکی دیگر از وسایل نقلیه ساده ای که موجبات سرگرمی شما را در این جزیره فراهم می نماید، دوچرخه است. بسیاری از مسافران و گردشگرانی که به این شهر می آیند دوچرخه کرایه می نمایند تا بهتر از هوا و تماشای های تایتونگ لذت ببرند. راه دیگر استفاده از اتوبوس و تاکسی های مقرون به صرفه قیمت است. البته در امتداد ساحل شرقی تایوان همواره می توان مسافرتی رایگان داشت و امکانات آن برای مسافران فراهم است.

رستوران های تایتونگ زیبا

در رستوران های این شهر انواع غذاها برای هر سلیقه ای که داشته باشید، یافت می گردد. بعلاوه در صورتی که غذاهای جنوب شرقی آسیا را دوست دارید، می توانید با تنوع زیاد که قدرت انتخاب را برای شما سخت می نماید آن ها را سفارش دهید و مطمئن باشید که با ظاهری فریبنده و اشتها آور برای شما به برترین شکل سرو می گردد. در متن زیر به معرفی چند رستوران خوب در این منطقه می پردازیم.

رستوران جلبک دریایی

رستورانی در شماره 205 جاده ژانگ شان در شهر تایتونگ وجود دارد که با نام جلبک دریایی معروف است. این رستوران انواع غذاهای تازه و محلی را دارد مانند سوپ، کوفته و رشته فرنگی. البته با شنیدن نام رستوران جلبک دریایی نباید انتظار رستورانی بزرگ و مجلل را داشته باشید. بلکه این مکان تنها مغازه کوچکی است که نام جذابی دارد. اما مطمئن باشید غذای خوب و تازه در این مکان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بعضی غذاهای آن با نام ویژه جلبک دریایی سرو می گردد و با سلیقه و دقت و از مواد تازه تهیه و پخته شده است. این رستوران یکی از رستوران های تایتونگ در زمان اقامت در تایتونگ می باشد.

کافه رستوران کاسا (Kasa Café and Restaurants)

در شماره 12 و در خیابان هپینگ در شهر تایتونگ رستورانی قرار گرفته است که در این رستوران انواع غذاهای غربی با کیفیت و مزه ای فوق العاده سرو می گردد به طوری که شاید به جرات بتوان گفت از طعم غذاها در مهد و مرکز خود نیز خوش مزه تر و لذیذ تر پخت می گردد. غذاهایی مانند تکس مکس (Tex - Max) و انواع پیتزا و شیرینی در این رستوران که از رستوران های تایتونگ است، ارائه می گردد. البته در نوشتار نام این رستوران واژه (casa) نیز به کار رفته که شباهت زیادی به زبان اسپانیایی دارد اما احتمالا قصدی در آن نبوده است.

رستوران ایوانا (IWAWNA)

در شهر تایتونگ و در جاده سینگان، شماره 187، بخش 2 رستورانی قرار گرفته است که غذاهای بومی را همراه با پایکوبی و انواع حرکات موزون قبیله ای برای شما سرو می نماید. شما در حین لذت بردن از این سبک حرکات غذای خود را نیز میل می نمایید. البته باید گفت که این رستوران کمی به رستوران های غربی شباهت دارد و محدودیت های فرهنگی که سایر رستوران ها دارند را از قانون کاری خود حذف نموده است. این رستوران از رستوران های تایتونگ در زمان اقامت در تایتونگ می باشد.

شب در تایتونگ

این شهر شاید برخلاف سایر شهرهای تایوان برای خوش گذرانی های شبانه اصلا مناسب نیست و اگر شما قصد دارید شب ها به سرگرمیات شبانه بپردازید و یا به موسیقی گوش دهید باید به دهکده دولان (Dulan) که با خود شهر تایتونگ حدودا 30 دقیقه با ماشین فاصله داردT بروید. این دهکده در بخش جنوبی شهر قرار گرفته است. باید بدانید که اتوبان شماره 11 در واقع مکانی است که اگر شما در پی شب زنده داری های آخر هفته هستید، برای شما مناسب خواهد بود.

مکان های اقامتی در شهر تایتونگ

هتل بومی فرهنگی تایتونگ

این هتل دارای طراحی ساختمان و تزئینات کاملا سنتی و بومی است و کاملا شما را در این فرهنگ قرار می دهد. البته باید بدانید که قیمت اتاق در این هتل بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

هتل فورموسان ناروان (Formosan Naruwan Hotel)

اگر اهل تجمل هستید بهتر است این هتل یعنی هتل فورموسان ناروان را برای اقامت خود انتخاب نمایید زیرا امکاناتی که در این هتل در اختیار شما قرار می گیرد، قطعا در هیچ هتل دیگری نخواهید داشت. امکاناتی همانند سالن بدنسازی، سونا، استخر، سالن بازی و سایر امکانات سرگرمیی، رفاهی. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که قیمت این هتل گران است پس با علم به این موضوع این هتل را انتخاب نمایید.

هتل هنری و دریایی تایتونگ

با وجود قرار داشتن هتل های گران قیمت و لوکس در این شهر اما باز هم اقامت در این هتل جالب را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا اقامت در این هتل می تواند احساس خوب و خوشایندی به شما بدهد زیرا در واقع برای مدتی وارد دنیای دیگری خارج از جزیره تایتونگ می شوید. شما در واقع در مکانی خلوت و با آرامش و به دور از هیاهو ساکن شده اید که میزبانان شما هم رفتاری صمیمی و محبت آمیز دارند و این موضوع احساس آرامش شما را دو چندان می نماید. قیمت این هتل فوق العاده مناسب و مقرون به صرفه است. این هتل کوچک و یا شاید به عبارتی خوابگاه در پشت کوه های دولان قرار گرفته است البته از شمال شهر فاصله چندانی ندارد و شما در این هتل می توانید هم از منظره ها طبیعی کوهستان و هم آب و هوای خوب لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2148

به "دیدنی های تایتونگ ، تجربه آرامشی بی انتها در سرزمینی آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های تایتونگ ، تجربه آرامشی بی انتها در سرزمینی آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید