گاردین: بر خلاف ادعا های ترامپ غالب اعتراضات آمریکا مسالمت آمیز است

به گزارش پیامک خنده، گزارش جدید بر اساس داده های جمع آوری شده از اعتراضات علیه نژادپرستی و همچنین خشونت پلیس در آمریکا، نشان می دهد قریب به اتفاق این اعتراضات مسالمت آمیز بوده، اما با اقدامات سرکوبگرایانه نیرو های دولتی روبرو شده است.

گاردین: بر خلاف ادعا های ترامپ غالب اعتراضات آمریکا مسالمت آمیز است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق گزارشی جدید که خشونت سیاسی در آمریکا را پیگیری می نماید، بخش اعظم هزاران اعتراضی که تابستان سال جاری علیه نژادپرستی در آمریکا برگزار گردید، صلح آمیز بوده و بیش از 93 درصد آن ها آسیب جدی به مردم یا خسارت به اموال را به همراه نداشته است.

طبق همین گزارش، اما دولت آمریکا رویکرد سرکوبگرایانه را در مقابل معترضان در پیش گرفته و در اغلب موارد از زور علیه معترضان مسالمت جو استفاده می نماید. بنابر این گزارش، علاوه بر این برخوردها، روندی نگران کننده از خشونت و ارعاب مسلحانه از سوی بازیگران منفرد وجود داشته که شامل ده ها مورد حمله با خودرو به جمعیت معترضان در سراسر این کشور بوده است.

داده های جدید درباره اعتراضات آمریکا و پاسخ دولت آمریکا را ACLED سازمان غیردولتی متخصص در زمینه جمع آوری داده های مرتبط با خشونت سیاسی و ناآرامی در سراسر دنیا، با همکاری ابتکارعمل Bridging Divides دانشگاه پرینستون جمع آوری نموده است.

این سازمان همچنین پروژه جدیدی را برای نظارت بر بحران ایالات متحده به راه انداخته و اعلام نموده که آمریکا در معرض خطر شدید خشونت سیاسی و بی ثباتی در روز های مانده به انتخابات 2020 این کشور واقع شده است.

بنابر گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، نتایج این تحقیق در تضاد کامل با ادعا های دولت ترامپ است که به طور گسترده از سوی فاکس نیوز و سایر رسانه های راست گرای آمریکا منتشر می گردد مبنی بر این که معترضان خشن چپ گرا و تروریست های داخلی در حال تاراج آمریکا هستند.

مدیر تحقیقات و نوآوری این سازمان در تبادل نظر با گاردین در مورد این تحقیق گفت: بعضی اعتراضات خشن وجود داشته و آن ها بازتاب زیادی در رسانه ها دارند، اما اگر به همه اعتراضات نگاه کنید، اغلب آن ها صلح آمیز هستند.

بین اواخر ماه می تا سرانجام ماه آگوست، محقیقان ACLED و دانشگاه پرینستون آمریکا 7 هزار و 750 مورد اعتراض مرتبط با جنبش جان سیاه پوستان با ارزش است را در دو هزار منطقه مختلف آمریکا به ثبت رساندند. آن ها همچنین بیش از هزار اعتراض مرتبط با همه گیری کووید-19 را ثبت کردند. حدود یک سوم اعتراضات مرتبط با کرونا در مورد بازگشایی مدارس بوده که همه آن ها صلح آمیز بوده است.

بنابر این گزارش، مقامات دولتی اغلب در اعتراضات ضد نژادپرستی در مقایسه با سایر اعتراضات مداخله می کردند و در این اعتراضات از گاز اشک آور، گلوله های لاستیکی و اسپری فلفل استفاده می کردند یا معترضان را باتون هدف ضرب و جرح قرار می دادند. محققان 392 رخدادی را ثبت کردند که در آن ها مقامات دولتی علیه معترضان به خشونت دست زدند.

تابستان سال جاری خبرنگاران هم در 100 مورد مختلف در ده ها ایالت آمریکا هدف خشونت نیرو های دولتی قرار گرفتند. یک خبرنگار هنگام پوشش اعتراضات مرتبط با قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی در مینیاپولیس بر اثر اصابت گلوله لاستیکی به چشمش، بینایی خود را از دست داد.

این در حالی بوده که بنابر یافته های این گزارش، مداخله خشن نیرو های دولتی از شدت اعتراضات نکاسته و بخصوص در پورتلند مداخله مقامات فدرال تنها اوضاع را بدتر نموده و اعتراضات به خشونت کشیده شده را از 53 درصد به حدود 62 درصد رسانده است.

همچنین حضور افراد مسلح در دست کم 50 اعتراض در تابستان سال جاری در آمریکا ثبت شد. محققان نوشتند: مجرمان منفرد که در بعضی موارد با گروه های نفرت پراکن مثل کوکلوس کلان (سازمان حامی رجحان نژاد سفید) مرتبط بودند، مرتکب ده ها مورد حملات با خودرو در سراسر آمریکا شدند.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس مینیاپولیس ایالت مینه سوتا در قتل جورج فلوید شهروند 46 ساله سیاهپوست آمریکا به وسیله فشردن زانو بر روی گردنش به مدت 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس شروع شد و به دیگر شهر های آمریکا و حتی کشور های دیگر نیز گسترش یافت و تا به امروز نیز در بعضی مناطق ادامه داشته و هر بار با کشته شدن یک شهروند سیاه پوست دیگر در آمریکا شعله ورتر شده است.

ترامپ با شورشی و غارتگر توصیف کردن معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، علیه آن ها از نیرو های ویژه و گارد ملی استفاده نموده و آن ها را به استفاده بیشتر از این نیرو ها برای سرکوبشان تهدید می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1162

به "گاردین: بر خلاف ادعا های ترامپ غالب اعتراضات آمریکا مسالمت آمیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: بر خلاف ادعا های ترامپ غالب اعتراضات آمریکا مسالمت آمیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید