چین و چالش های پسا کرونا

به گزارش پیامک خنده، بسیار تصور می کنند که چین با عبور از دوره شیوع کرونا به شرایط با ثبات اقتصادی می رسد اما این دوره گذار می تواند مدتی طولانی باشد و بعید است کشور بسرعت به شرایط عادی بازگردد.

چین و چالش های پسا کرونا

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شیوع کرونا باعث تعطیلی کسب و کارها، کارگاه ها، کارخانه ها و صنایع شده است به طوری که بسکمک از مشاغل تعطیل است و شمار زیادی نیز کارشان را از دست داده اند صادرات کاهش یافته و ارزش تجارت خارجی به دلیل شیوع کرونا افت کم سابقه ای داشته است عبور از این دوره به معنای این نیست که چین در شرایط عادی اقتصادی قرار گرفته است.

بیکاری، وام های بانکی سنگین، ورشکستگی شرکت های متوسط و کوچک و بدهی های بالا از جمله چالش های فراکرونایی برای چین محسوب می شود.

کری خوانگ تحلیلگر مسایل چین می گوید که تصور اینکه اقتصاد پس از کرونا عادی می شود کاملا نادرست است به این سرعت ممکن نیست.

او خاطر نشان کرد در ماه های پیش رو بسکمک از چالش ها و مسائل برجای مانده از کرونا در چین سر باز می کند و آن زمان است که کشور باید برای مقابله با موج مسائل آماده باشد.

اروپا، آمریکا و ژاپن و بسکمک از کشورهای دیگر درگیر بحرانی هستند که به اعتقاد مسوولان آنها از بحران سال های 1930 میلادی به این طرف بی سابقه بوده است همه این کشورها دچار تعطیلی های بزرگ شده اند سفارشی به چین نمی دهند و وقتی سفارشی وجود نداشته باشد حتی باز شدن کارخانه ها کمکی به فرار آنها از ورشکستگی نمی کند.

از سوی دیگر افت اقتصادی در چین و چالش های بزرگی که این کشور را در معرض آسیب پذیری بالا قرار می دهد خبر خوشی هم برای کشورهای در حال رشد نیست که ارتباطات زیادی با چین دارند و از این کشور کمک ها و سرمایه های زیادی دریافت می کنند.

خوانگ می گوید که نگرانی هستند که در پسا کرونا با چالش های بسیار جدی تری روبرو شویم که باعث شود آن دوره را حتی بدتر از امروز بدانیم.

چین تا پیش از کرونا سریع ترین رشد اقتصادی جهان را داشت و موتور محرکه اقتصادی جهان بود این کشور در سال 2007 میلادی بیش از 14 درصد رشد اقتصادی را تجربه کرد در سال 2019 میلادی هم رشد 6.1 درصدی را تجربه کرد که پایین ترین رقم از سال 1990 بود.

مشکل دیگر چین برای بازگشت به شرایط اینجا است که نمی تواند تدابیر قرنطینه را کاهش دهد زیرا هنوز خطر شیوع ویروس رفع نشده است مسافران چینی هم که به کشور باز می گردند بعضا مبتلا به کرونا هستند و این نشان می دهد کار چین با کرونا هنوز تمام نشده است.

اقتصاد چین سال ها است که به سرمایه گذاری، مصرف و صادرات وابسته است که فعلا هر سه تعطیل هستند به نظر می رسد اولین بخشی که در پسا کرونا بهبود می یابد بخش سرمایه گذاری است.

صندوق بین المللی پول رشد اقتصادی چین را برای سال جاری میلادی 1.2 درصد و برای سراسر جهان یک رکود بالا حتی فراتر از رکود سال های 1930 پیش بینی کرده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 962

به "چین و چالش های پسا کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و چالش های پسا کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید