چندین نکته طلایی در شستشوی پوست بدن

به گزارش پیامک خنده، بهتر است بدانیم چربی برای پوست بد نیست

صابون ها پوست بدن را به شدت خشک می نمایند و چربی طبیعی آن را از بین می برند؛ ضمن اینکه مواد تشکیل دهنده صابونی، هیچ جایگزینی برای چربی ازدست رفته پوست بدن ندارند؛ بنابراین استفاده مداوم از صابون ها، رطوبت طبیعی پوست بدن را از بین می برد و حتماً پس از شستشو با این محصولات، باید از لوسیون ها و کرم های مرطوب نماینده استفاده گردد.

چندین نکته طلایی در شستشوی پوست بدن

شامپو بدن، بیماری ها را منتقل نمی نماید

شامپوهای بدن، حاوی مواد فعالی هستند که خاصیت تمیزنمایندگی­شان را بیشتر می نماید. بعلاوه نگهداری و استفاده بهداشتی از شامپو بدن آسان تر از صابون های قالبی است. بااینکه در هر بار استفاده از صابون، لایه رویی آن ساییده می گردد اما استفاده از صابون مشترک، می تواند باعث انتقال بیماری های عفونی پوستی (مثل قارچ و …) به دیگران گردد.

موضوع دیگر محیط مرطوب حمام و محفظه همواره خیس صابون است که احتمال رشد قارچ ها و میکروب ها و انتقالش به افراد خانواده را افزایش می دهد؛ اما شامپو بدن چنین مسئله ای ایجاد نمی نماید و نه تنها باعث انتقال بیماری های پوستی نمی گردد، بلکه استفاده از آن بسیار سریع، ساده و مؤثر است.

به مواد تشکیل دهنده شامپو بدن دقت کنید

بعضی شامپوهای بدن، حاوی مواد مرطوب نماینده مثل گلیسیرین هستند که رطوبت بیشتری جذب پوست می نمایند. این نوع شامپوها برای افرادی که پوست بدن خشک دارند مناسب ترند.

بااینکه پوست بدن، هرماه خود را بازسازی می نماید اما لایه بردارهای معمولی یاری می نمایند سلول های مرده قبل از پوسته شدن و ناصاف شدن، از بین بروند. لایه بردارها بعلاوه باعث می شوند پوست بتواند بعد از دوش گرفتن، رطوبت بیشتری جذب کند. ازآنجاکه نوع متفاوتی از لایه بردارها در محصولات زنانه و مردانه استفاده می گردد، بهتر است موقع خرید این محصولات، به احتیاج پوستتان بر اساس جنس پوست، سن و سبک زندگی تان دقت کنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1853

به "چندین نکته طلایی در شستشوی پوست بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چندین نکته طلایی در شستشوی پوست بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید