پاریس و پکن 30 توافق همکاری امضا کردند

به گزارش پیامک خنده، تهران - خبرنگاران- شی جینگ پینگ رییس جمهوری چین در دومین روز سفر خود به فرانسه ، 30 توافق همکاری از جمله 15 قرارداد همکاری تجاری با مکرون به امضا رساند.

پاریس و پکن 30 توافق همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگاران از رویترز، این توافق ها که با حضور روسای جمهوری دو کشور در کاخ الیزه صورت گرفت، در زمینه های کشاورزی، انرژی و فرهنگ است.

از جمله این قراردادها، ساخت یک واحد نیروگاه بادی با شرکت سرمایه گذاری انرژی چین و شرکت ای دی اف فرانسه برای ساخت یک نیروگاه بادی ساحلی به ارزش یک میلیارد یورو و توافق شرکت فایوز FIVES فایوز فرانسه و گروه ملی مصالح ساختمانی چین با موضوع ذخیره انرژی در کشورهای در حال توسعه به ارزش یک میلیارد یورو است.

همچنین چین و فرانسه برای ساخت 10نفتکش با همکاری شرکت های سی ام ای - سی جی ام فرانسه و شرکت کشتی سازی چین به ارزش 1.2 میلیارد یورو توافق کردند.

طرف چینی نیز برلغو واردات مرغ از فرانسه موافقت خود را اعلام نمود.

در چارچوب سفر رییس جمهوری چین به فرانسه، همچنین شرکت ایرباس توافق کرد 290 فروند هواپیمای ای320 و 10 فروند ای350 به ارزش 30میلیارد یورو به چین بفروشد.

رئیس جمهوری چین سفر سه روزه خود به فرانسه را از یکشنبه شروع نموده است .

خبرگزاری فرانسه نیز در این چارچوب اعلام نمود رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری مشترک با همتای چینی خود، خواهان همکاری قوی اروپا و پکن شد.

عصر امروز همچنین رئیس جمهوری چین به همراه مکرون رییس جمهوری فرانسه با حضور در طاق پیروزی واقع در خیابان شانزه لیزه به بنای یادبود یک سرباز گمنام در پاریس ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگاران، پایگاه خبری ون مینوت فرانسه در تحلیل سفر رئیس جمهوری چین به پاریس نوشته بود: این دیدار نه تنها فرصتی برای امضای قراردادهای تجاری و موافقتنامه های همکاری، بلکه بستری برای بحث در خصوص قوانین چند جانبه است و در حالی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا هیچ خط مشی سیاسی مشخصی در برابر پکن ندارد.

سفر رئیس جمهوری چین به فرانسه که بدنبال سفر وی به رم و دیدار با مقام های ایتالیایی در روز گذشته(یکشنبه) انجام شده، سه روزه خواهد بود و در جریان این سفر و فردا(سه شنبه) امانوئل مکرون در کاخ الیزه میزبان یک گردهمایی با حضور رئیس جمهوری چین، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا است.

شبک**اروپام*6984**1708

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 168

به "پاریس و پکن 30 توافق همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس و پکن 30 توافق همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید