وزیر ارتباطات: ارایه بسته های اینترنت شبانه از سر گرفته می گردد

به گزارش پیامک خنده، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عرضه بسته های اینترنت شبانه توسط اپراتور های تلفن همراه که با ابلاغ مراجع فرهنگی متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته می گردد.

وزیر ارتباطات: ارایه بسته های اینترنت شبانه از سر گرفته می گردد

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی اضافه نمود: از حدود یکسال و نیم پیش منع ارائه بسته های اینترنت شبانه به اپراتور های تلفن همراه ابلاغ شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت جدی اجرایی نشده بود.

وی گفت: ارائه این بسته ها توسط اپراتور های تلفن همراه از یک سال گذشته محدود شده بود.

آذری جهرمی مطرح نمود: دیدگاه بعضی از مراجع فرهنگی این بود که بسته های اینترنت شبانه موجب می گردد دانش آموزان و دانشجویان شب بیدار بمانند؛ ما گفتیم اگر اینترنت نباشد با چیز دیگری بیدار می مانند و ماهواره می بینند.

وی توضیح داد: با این وجود، با پیگیری های اجرا شده ارائه بسته های اینترنت شبانه توسط اپراتور های تلفن همراه از سر گرفته می گردد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بیش از 92 درصد روستا های بالای 20 خانوار کشور به شبکه اینترنت دسترسی دارند و فقط هشت درصد به جامانده که بیشتر آن ها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی تاکید نمود: بر اساس برنامه ریزی ویژه اجرا شده تا انتها اردیبهشت 1400 و قبل از انتها کار دولت دوازدهم روستا های به جامانده نیز به شبکه سراسری اینترنت متصل می شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه استان همدان به لحاظ دسترسی به شبکه اینترنت شرایط مناسبی دارد، اضافه نمود:

بیشتر زیرساخت های شبکه اینترنت روستایی همدان مربوط به ADSL است که با توجه به گردشگر پذیر بودن، باید شبکه اینترنت تلفن همراه نیز در این استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: برنامه جبرانی ما برای استان همدان این است تا با احداث 108 سایت مخابراتی، پوشش پهنای باند اینترنت تلفن همراه در روستا ها را به بالای 90 درصد برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه شنبه با استقبال رسمی استاندار همدان وارد استان شد.

محمد جواد آذری جهرمی در سفر 2 روزه خود ضمن حضور در جلسه کنترل پروژه طرح های uso استان و نشست اعضای اندیشه ورزان جوان، شرایط پوشش اینترنت در روستا های استان همدان را نیز آنالیز می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1503

به "وزیر ارتباطات: ارایه بسته های اینترنت شبانه از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: ارایه بسته های اینترنت شبانه از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید