همه منابع درآمدی به خزانه شهرداری واریز گردد، شهرداری تهران 80 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش پیامک خنده، خبرگزاری خبرنگاران- شهردار تهران در ابلاغیه ای خاطرنشان کرد: سازمان ها و شرکت های شهرداری ملکف اند کلیه عایدی ها را صرفا به حساب عایدیی خزانه این نهاد واریز نمایند.

همه منابع درآمدی به خزانه شهرداری واریز گردد، شهرداری تهران 80 هزار میلیارد تومان بدهی دارد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس دستورالعمل معاونت اقتصادی و اقتصاد شهری شهرداری تهران و بعلاوه ابلاغ آن از سوی شهردار تهران، به منظور شفاف شدن حساب های شهرداری و نظم بخشی به تراکنش های اقتصادی شهرداری تهران تمامی واحدها، منطقه ها، سازمان ها و شرکت های تابعه و موسسات شهرداری تهران ملکف هستند تا کلیه منابع عایدیی و سایر وجوهی را که به موجب بودجه مصوب وصول شده است، صرفا به حساب های عایدیی خزانه شهرداری که به پیشنهاد شهرداری و تایید شورای شهر تهران افتتاح شده است یا می گردد، واریز نمایند.

این دستورالعمل بر اساس مفاد 35 برنامه سوم توسعه شهر تهران، لزوم به کارگیری دستورالعمل خزانه داری در شهرداری تهران که از سوی وزارت کشور در سال 1396 ابلاغ شده بود و بعلاوه در راستای اجرای تبصره یکم بودجه مصوب شورای شهر تهران است.

ابلاغ این دستورالعمل در شرایطی است که پیشتر بعضی از اعضای شورای پنجم شهر تهران نسبت به واریز نشدن عایدی ها به خزانه شهرداری انتقاد داشتند و بار ها نسبت به همکاری نکردن سازمان ها و شرکت های در اجرای این مصوبات تذکر دادند.

آقای زاکانی گفت: شهرداری تهران 80 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و 12 هزار و 500 میلیارد تومان باید برای آن سود بانکی پرداخت کند.

شهردار تهران در ملاقات فرمانده انتظامی اضافه نمود:، اما این امر به معنی انسداد نیست و شهر ظرفیت های زیادی دارد و راه های متنوعی وجود دارد که بن بستی برای ما نمی گذارد.

آقای زاکانی، گفت: کشور مملو از فرصت های بی نظیر بوده و البته خطرات جدی هم در این راستا قابل پیش بینی است و شهرداری تهران هم بی نصیب از این فرصت ها و تهدید ها نیست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1768

به "همه منابع درآمدی به خزانه شهرداری واریز گردد، شهرداری تهران 80 هزار میلیارد تومان بدهی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه منابع درآمدی به خزانه شهرداری واریز گردد، شهرداری تهران 80 هزار میلیارد تومان بدهی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید