باید بتوانیم از مرجع بودن دلار بگذریم

به گزارش پیامک خنده، مسعود خوانساری در نشست دیپلماسی مالی ایران و اوراسیا گفت: حجم تجارت به روز افزایش یافته و رفاه و درآمد مردم جهان بیشتر شده است. جهانی شدن اقتصاد هم باعث به هم تنیده شدن کشورها شده که این موضوع نیز فواید زیادی داشته است از جمله فواید مالی و امنیتی.

باید بتوانیم از مرجع بودن دلار بگذریم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

وی اضافه کرد: اتحادیه اروپا توانست بین کشورهایی که با یکدیگر جنگ داشتن صلح ایجاد کند این درهم تنیدگی تا حدی است که جدایی انگلیس از این اتحادیه به راحتی انجام نمی گیرد. چالش میان چین و آمریکا روز به روز بیشتر گردد اما به علت پیچیدگی روابط و درهم تنیدگی نمی توان آنها را از یکدیگر جدا کرد و در نهایت می توان گفت که تنها راه مذاکره است.

رئیس اتاق تهران با اشاره به حجم واردات و صادرات اتحادیه اوراسیا توضیح داد: اتحادیه اوراسیا نیز می تواند به کشورها این یاری را بکند. سالانه 666 میلیارد دلار واردات و 649 میلیارد دلار صادرات در این مجموعه انجام می گردد و کشورها باید از این ظرفیت استفاده نمایند.

وی با تاکید بر ظرفیت های مختلف پیش آمده با امضای این توافقنامه گفت: می توان حمل و نقل همه این کشورها را به یکدیگر متصل کنیم که به صورت زمینی انجام بگیرد. بتوانید تعرفه ها را به حداقل کاهش دهیم و باعث رشد صنعت و کشاورزی شویم در موضوع تکنولوژی می توان با تبادل آن باعث تقویت فنی یکدیگر شد. با آموزش نیز می توانیم به یکدیگر یاری کنیم سفرها و نزدیکی زبانی می تواند به نزدیکی مردم یاری کند.

رئیس اتاق تهران با اشاره به مطرح بودن ارز داخلی پیمان به جای دلار اعلام نمود: می توان با تعریف استاندارد واحد به حجم تجارت یاری کرد موضوع ارز داخلی پیمان به جای دلار نیز مطرح است که اگر بتوانیم از مرجع بودن دلار بگذریم و برای آن رقیب ایجاد کنیم یا دست کم برای تهاتر بین خودمان از ارز دیگری استفاده کنیم می تواند بسیار یاری نماینده باشد. اوراسیا به عنوان پلی میان آسیا و اروپا می تواند به گسترش رفاه و صلح یاری کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1416

به "باید بتوانیم از مرجع بودن دلار بگذریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید بتوانیم از مرجع بودن دلار بگذریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید