نگاهی به نمایش استقلال مقابل فولاد خوزستان؛ از دفاع مستحکم تا ارسال های بی هدف

به گزارش پیامک خنده، خبرگزاری خبرنگاران- روز گذشته تیم های استقلال و فولاد به مصاف هم رفتند و این ملاقات همان طور که پیش بینی می شد کم گل و کم موقعیت به انتها رسید.

نگاهی به نمایش استقلال مقابل فولاد خوزستان؛ از دفاع مستحکم تا ارسال های بی هدف

به گزارش خبرنگاران، استقلال در این ملاقات مثل بازی گذشته اش از زوج رمضانی و ژستد در خط حمله استفاده کرد تا بخش زیادی از برنامه های بازیسازی این تیم در توپ های بلند خلاصه گردد. استقلال در این ملاقات با 0.25 xG به یک پیروزی سه امتیازی رسید و این قضیه دقیقا همان چیزی است که استقلال برای قهرمانی به آن احتیاج دارد؛ استفاده از تک موقعیت ها... اما هیچ تضمینی وجود ندارد که استقلال در بازی های این چنینی با این آمار باز هم به پیروزی برسد اما آبی ها باید تا می توانند دروازه خود را بسته نگه دارند. تیمی که گل نخورد و در شرایط استقلال باشد قطعا شانس اول قهرمانی است. حالا حالا ها سطح فوتبال ایران در شرایطی واقع شده است که اگر تیم شما بتواند خط دفاعی مستحکمی بسازد با شیوه بازیسازی ناقص هم می توانید تا حدودی به اهداف خود نزدیک شوید.

فرهاد در دو بازی اخیر تصمیم گرفته از دو مهاجم بلند زن استفاده کند اما به جز تک کرنر مقابل پدیده، خیلی از قدرت سرزنی مهاجم های تیم در امر گل زنی استفاده نشده و یکی از دلایل اصلی آن هم سانتر های بدموقع و نه چندان خوب استقلالی ها در جریان بازی است. قضیه این سانترها موضوعی است که می تواند در تمرینات تیم بهبود پیدا کند و قضیه حل نشدنی ای نیست. در طول 90 دقیقه و در جریان بازی چند ارسال مناسب روی سر مهاجمان استقلال فرستاده شد؟

بخشی از مشکل بازیسازی استقلال قطعا به علت نبود مهره مناسب است اما این تیم می تواند با استفاده بیشتر از پتانسیل مهاجم های بلندزنش به موقعیت های بهتری برسد و به عبارتی استقلال باید بیشتر روی ارسال های دقیق از کناره ها تمرکز کند. یکی از برترین انتخاب ها در شرایط تیم هایی مثل استقلال؛ روی آوردن به ارسال از کناره ها است چرا که آبی ها مهره های مناسبی برای استفاده از این نوع توپ ها دارند.

یکی از نقاط مثبت این روزهای ترکیب استقلال هم مهدی مهدی پور است. علاوه بر گل و پاس گل هایی که این بازیکن در بازی های قبلی به ثبت رسانده، مهدی پور در دو بازی اخیر مشارکت بسیار مناسبی در امر توپ گیری داشته و به خوبی با بازپس گیری توپ استقلال را در موقعیت قرار می دهد و یکی از گل های این تیم هم در بازی مقابل پدیده روی چنین توپ گیری ای به ثمر رسید.

علاوه بر این موضوعات مهدی پور در ترکیب استقلال حداقل به اعتماد به نفس مناسبی رسیده که می تواند اقدام به شوت زنی از آن فاصله کند یا پاس های پر ریسک تری نسبت به بازی های فصل گذشته اش به هم تیمی هایش بدهد. مهدی مهدی پور همچنان در قضیه پاس دادن دارای یک محافظه کاری خاصی است و همین قضیه هم مانع ارسال پاس های رو به جلو و خط شکن می گردد.

برای یک هافبک میانی مثل مهدی پور، ریسک کردن در موقعیت و زمان مناسب موضوع بسیار حیاتی ای است. زیباترین و برترین پاس گل هایی که ما از هافبک های بزرگ در فکر مان داریم همیشه حاصل از یک ریسک و جرات خاص در یک موقعیت مناسب بوده است. درصد پاس صحیح بالا با پاس های عرضی و رو به عقب خیلی کمکی به بازیسازی تیم نمی نماید و در روزهایی که استقلال از نداشتن یک هافبک خلاق رنج می برد، قطعا باید بازیکنی مثل مهدی پور ریسک پذیری خود را بالا ببرد.

استقلال توانست با یک شوت سه امتیازی یکی از مستحکم ترین خطوط دفاعی لیگ را بشکند و با توجه به سبک بازی رقبای آینده استقلال این تیم باید ساختار دفاعی خوب خود را به همین شیوه حفظ کند چرا که در بازی های آینده هم استقلال ابتدا باید از گل نخوردن مطمئن باشد. مس رفسنجان و آلومینیوم تیم هایی هستند که با پرس از بالا بازی می نمایند و چنین تیم هایی مورد علاقه ترین رقبای استقلال هستتند چرا که استقلال می تواند در بازی با چنین تیم هایی با ضدحملات باگ های بازیسازی اش را بپوشاند.

استقلال تا نیم فصل باید با همین شیوه جلو برود و به هیچ عنوان تحت تاثیر مسائل خارج از زمین قرار نگیرد و در نیم فصل هم با اضافه شدن یک هافبک به شرایط بازیسازی خود بهبود ببخشد. تیمی که 12 هفته پیاپی طعم شکست را نمی چشد و تنها دو گل دریافت می نماید قطعا اصلی ترین مدعی برای کسب عنوان قهرمانی است و فعلا باید شرایط را در همین شرایط فعلی نگه دارد تا در برترین موقعیت دست به ریسک های بزرگتری بزند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1915

به "نگاهی به نمایش استقلال مقابل فولاد خوزستان؛ از دفاع مستحکم تا ارسال های بی هدف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به نمایش استقلال مقابل فولاد خوزستان؛ از دفاع مستحکم تا ارسال های بی هدف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید