مجوز مجلس به دولت برای استفاده از کمک های بلاعوض بین المللی

به گزارش پیامک خنده، تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس به دولت مجوز دادند تا سقف 2 میلیارد یورو کمک های بلاعوض بین المللی از سوی موسسات و سازمان های بین المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و همچنین اجرای طرحهای توسعه ای و زیربنایی کشور را دریافت کند.

مجوز مجلس به دولت برای استفاده از کمک های بلاعوض بین المللی

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 3 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (د) تبصره 3 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند (د) تبصره 3 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

- به دولت اجازه داده می شود تا سقف دو میلیارد (2.000.000.000) یورو کمک های بلاعوض بین المللی از سوی موسسات و سازمان های بین المللی برای جلوگیری از حوادثی مانند زلزله، سیل و همچنین اجرای طرحهای توسعه ای و زیربنایی کشور را دریافت و پس از تسعیر و واریز آن به خزانه داری کل کشور صرف هزینه های مرتبط نمایند.

سازمان برنامه و بودجه با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلفند عملکرد این تبصره را به صورت چهارماهه به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور اعلام نماید.

براساس این گزارش در سرانجام با 169 رأی موافق، 7 رأی ممتنع و 4 رأی مخالف با بیش از دو سوم آرا نسبت به تصویب تبصره 3 لایحه بودجه سال 1401 کل کشور موافقت کردند.

بند الف این تبصره به علت مغایرت با برنامه ششم توسعه نیاز به دوسوم آرا داشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2002

به "مجوز مجلس به دولت برای استفاده از کمک های بلاعوض بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز مجلس به دولت برای استفاده از کمک های بلاعوض بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید