ماده 75 برنامه هفتم توسعه خلاف قانون اساسی است، این تجسس در زندگی مردم است

به گزارش پیامک خنده، غلامرضا نوری قزلجه با اشاره به ماده 75 لایحه برنامه هفتم توسعه درباره تشکیل سامانه رصد و سنجش مستمر سبک زندگی مردم گفت: راه اندازی چنین سامانه ای مصداق شاخص ورود به حریم خصوصی مردم و برخلاف روح و بعضی اصول قانون اساسی است لذا این اقدام تجسس بی مورد و ورود غیر لازم به حریم خصوصی افراد محسوب می گردد.

ماده 75 برنامه هفتم توسعه خلاف قانون اساسی است، این تجسس در زندگی مردم است

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: دیدگاه هایی که چنین موضوعاتی را تدوین کردند دیدگاه های محدود و بسته ای هستند. در جهان هم به غیر کره شمالی، چین و مقداری هم در روسیه، سایر کشور ها چنین برخوردی با مردمان خود ندارند که به حریم خصوصی افراد سرک بکشند؛ این موضوع و این نوع رفتار و حرکات با شان و جایگاه مردم ایران و دین اسلام سازگاری ندارد. اگر هم این کار ها از سر دلسوزی باشد، دلسوزی بی جایی است. اگر دلسوز جامعه و دین مردم هستند، مسیر اشتباهی می روند که انتهای آن دین گریزی و نه دینداری است. حتما باید این افکار اصلاح شود.

رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس تاکید نمود: حتما باید مفاد ماده 75 لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق اصلاح شود البته در غیر این صورت در جریان آنالیز جزئیات لایحه در صحن علنی قابلیت اصلاح دارد، چون اساسا قابلیت اجرایی نداشته و در شان و جایگاه ملت ایران نیست.

نوری قزلجه با تاکید مجدد بر اینکه راه اندازی چنین سامانه ای ورود به حریم خصوصی مردم و خلاف قانون اساسی است، اضافه کرد: بعد دیگر راه اندازی چنین سامانه ای به کسب و کار های اینترنتی برمی شود. چون با قانونی شدن این ماده، پلتفرم و یا سکویی مکلف می شود که اطلاعات خصوصی افراد را تا حدی در اختیار ارگان های مربوطه قرار دهد که بتوانند سبک زندگی و طرز تفکر و مقدار دینداری فرد را با آن اطلاعات بسنجند؛ این به معنای دستیابی به پردازش ها و اطلاعات پیچیده کاربران است که در این صورت کاربران به پلتفرم ها بدبین و بی اعتماد شده و عملا خیلی از آن ها دیگر مورد استفاده مردم قرار نمی گیرد. البته خیلی ها دوست دارند که چنین اتفاقی رخ دهد.

وی در انتها و در جمع بندی گفت: انتظار می رود کمیسیون تلفیق ماده 75 قانون برنامه هفتم را به گونه ای اصلاح کند که حریم خصوصی افراد رعایت شود، چون در حال حاضر قانون برای مدیریت اطلاعات در کشور وجود دارد و احتیاج به تکرار آن در برنامه هفتم نیست. اگر هم این اصلاحات در کمیسیون تلفیق اعمال نشود ما در زمان آنالیز در صحن علنی با آن مخالفت خواهیم کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 2231

به "ماده 75 برنامه هفتم توسعه خلاف قانون اساسی است، این تجسس در زندگی مردم است" امتیاز دهید

2 کاربر به "ماده 75 برنامه هفتم توسعه خلاف قانون اساسی است، این تجسس در زندگی مردم است" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماده 75 برنامه هفتم توسعه خلاف قانون اساسی است، این تجسس در زندگی مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید