ادعای تازه انگلیس علیه ایران، چین و روسیه

به گزارش پیامک خنده، فارس نوشت: دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه مدعی شد روسیه و چین در حال بهره برداری از بحران کرونا هستند.

ادعای تازه انگلیس علیه ایران، چین و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، راب در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در پاسخ به سوالی درخصوص مداخله روسیه در مقابله انگلیس با ویروس کرونا گفت: به طور قطع معتقدم که ویروس کرونا و چالش هایی که ایجاد نموده است، فرصت هایی را به وسیله فعالیت سایبری و دیگر اقدامات برای بعضی کشورها و عاملان غیردولتی ایجاد نموده است.

وی اضافه نمود: فکر می کنم این را در رابطه با هنگ کنگ شاهد بوده ایم. عده ای می گویند سخت است که به این جمع بندی برسیم که آیا لایحه امنیت ملی هنگ کنگ [به طور عمد] زمانی مطرح شد که توجه دنیا بر روی ویروس کرونا بود؟.

راب با اشاره به حملات سایبری ماه گذشته عاملان خارجی به کنفرانس خبری دولت، بدون اشاره مستقیم به کشوری خاص گفت گروه های مخرب افراد و سازمان های مختلف در انگلیس را مورد هدف قرار می دهند.

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: قطعاً روسیه و دیگر کشورها و عاملان غیردولتی نظاره گر چالش هایی هستند که کووید ایجاد نموده است و در کوششند از آن بهره برداری نمایند.

او در ادامه ادعاهای خود، به اتهام زنی علیه کشورمان پرداخت و گفت: می دانیم روسیه، چین و ایران در ارائه اطلاعات گمراه نماینده و تبلیغات مشارکت دارند.

این مصاحبه پس از آن انجام شد که مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت های آمریکا در بیانیه ای مشترک درخصوص بهره برداری سازمان های بین المللی و باندهای خرابکار از بحران های حوزه سلامت هشدار دادند.

انگلیس به خاطر تعلل دولت در مقابله با ویروس کرونا با بیش از 42 هزار مورد فوت، بیشترین تعداد قربانیان این بیماری در اروپا را به خود اختصاص داده است.

دولت محافظه کار انگلیس همسو با دولت آمریکا در کوشش است با شبهه افکنی بر اقدامات چین درخصوص مهار ویروس کرونا، کوتاهی خود در مبارزه با این بیماری را توجیه نمایند.

همچنین دولت انگلیس بارها در راستای دخالت در امور داخلی چین، تصویب لوایح مختلف پیشنهادی پکن در منطقه خودمختار هنگ کنگ را عامل کاهش آزادی شهروندان آن توصیف نموده است.

روز گذشته (چهارشنبه) کشورهای عضو گروه 7، با انتشار بیانیه ای از چین درخواست کردند لایحه امنیت ملی هنگ کنگ را فسخ کند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1041

به "ادعای تازه انگلیس علیه ایران، چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه انگلیس علیه ایران، چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید