قیمت بنزین افزایش نمی یابد

به گزارش پیامک خنده، وزیر نفت گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم و قانون نیز اجازه انجام این کار را نداده است.

قیمت بنزین افزایش نمی یابد

به گزارش ایسنا، بیژن زنگنه در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا درباره صحت صحبت های صندلی داران مبنی بر افزایش قیمت بنزین و دریافت مبلغی به عنوان حق الزحمه برای صندلی داران از مردم، اظهار کرد: هیچ قراری برای افزایش قیمت بنزین گذاشته نشده است و برداشتی که در این باره شده درست نیست.

وی همچنین در خصوص مصوبه روز گذشته شنبه 30 شهریورماه شورای اقتصاد درباره افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده است.

وزیر نفت با اشاره به اهمیت تقویت صنایع پایین دستی گفت: اگر بخواهیم مواد پایین دستی فراوری کنیم، باید به مسائل بین المللی و صادرات توجه داشته باشیم.

وی درباره اتفاقات اخیر در خصوص آرامکو و افزایش تقاضا برای خرید نفت از ایران، اظهار کرد: درباره تحریم و برنامه ها در این حوزه صحبتی نخواهم کرد.

وزیر نفت با اشاره به برنامه های وزارت نفت برای توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: با توجه به تجاربی که در این حوزه توسط معاونت علمی و فرهنگی ریاست جمهوری و سایر حوزه ها اخذ نموده ایم، از این شرکت ها استفاده خواهیم کرد اما نباید شرایط به گونه ای باشد که این شرکت ها به منابع اقتصادی معتاد شوند.

زنگنه اضافه نمود: با توجه به تجارب جهان این شرکت ها را تنها در دوران جنینی با روش های متعددی که تعریف شده، حمایت اقتصادی خواهیم کرد اما در مجموع این شرکت ها مورد حمایت ما هستند و برنامه هایی را برای آن ها در نظر داریم.

او درباره صحبت های اخیر در خصوص افزایش گوگرد بنزین که توسط سازمان محیط زیست اعلام می گردد، واکنش نشان داد و توضیح داد: من تاکنون این صحبت ها را از سازمان محیط زیست نشنیده ام و بخش های دیگری این صحبت ها را مطرح می نمایند.

وی تاکید نمود : تاکنون هیچ گزارشی در این باره اعلام نشده است اما با این وجود امروز با آقای کلانتری در خصوص این مساله صحبت خواهم کرد.

وزیر نفت اضافه نمود: زمانی که وضعیت وزارت نفت در افکار عمومی صندلی مطلوبی پیدا می نماید، عده ای سعی در بهم زدن این شرایط دارند تا وزارت نفت را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

او با اشاره به رویکرد وزارت نفت برای توسعه پتروپالایشگاه ها، گفت: حتما از این سیاست حمایت خواهیم کرد و اگر شخصی تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد و منابع اقتصادی طرح را تامین کند از آن حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان این که قانونی به همین دلیل در مجلس تصویب شده است، اظهار کرد: آیین نامه اجرایی این مساله را نیز دیروز شنبه 30 شهریورماه برای دولت ارسال کردیم؛ حتی زودتر از زمانی که متعهد بودیم و تسهیلاتی را نیز برای پتروپالایشگاه ها در نظر گرفته اند که دولت نیز برای راه اندازی به آن ها یاری خواهد نمود؛ ما نیز در همین قالب یاری هایی را خواهیم داشت.

وزیر نفت درباره مصوبه دیروز شورای اقتصاد درباره افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: هنوز تصمیمی در این باره نهایی نشده است.

وی درباره شایعات اخیر هپکو اظهارکرد: عده ای دروغ هایی را می گویند و من هم نمی دانم، چرا این دروغ ها را می گویند و چه نیتی دارند؛ بالاخره دروغ خوب نیست، اگر دولت برای دروغ گفتن اقتصادیات می گرفت، درآمد آن بیشتر از درآمدهای نفتی بود.

وزیر نفت در پاسخ به این پرسش که آیا طی دو روز اخیر اتفاق خاصی در تاسیسات نفتی ایران اتفاق افتاده است و به تاسیسات نفتی ایران حمله سایبری شده است، اضافه نمود: این اخبار را دروغگوها منتشر می نمایند، همه این خبرها دروغ است و ما آمادگی خوبی داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 397

به "قیمت بنزین افزایش نمی یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت بنزین افزایش نمی یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید