قطعات یدکی کشتی ساخت ایران با دریافت استانداردهای بین المللی به بازار داخلی راه می یابد

به گزارش پیامک خنده، فراوری استاندارد قطعات یدکی کشتی ها یکی از مهم ترین نیازهای صنعت دریایی است. قطعاتی که نقشی اثرگذار در تامین امنیت و ارتقای کیفیت خدمات در این صنعت دارد.

قطعات یدکی کشتی ساخت ایران با دریافت استانداردهای بین المللی به بازار داخلی راه می یابد

بر همین اساس هم ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت های خود را تامین قطعات یدکی کشتی در کشور منطیق با استانداردهای بین المللی قرار داده است تا با این کار به احتیاجهای صنعت دریایی کشور با توان بومی پاسخ داده گردد.

برای این کار هم ابتدا با یاری نهادهای ذیربط احتیاجها و قطعات یدکی راهبردی در صنعت کشتی سازی را احصا نموده و به شرکت های دانش بنیان ارائه نموده است تا با یاری توان داخلی به آن پاسخ دهد. کاری که در کنار اشتغالزایی به تامین داخلی احتیاجهای این صنعت هم یاری می نماید.

اما این کار در قالب توانمندی ها و ظرفیت های موجود در شبکه تامین خودروهای سنگین و محصولات ریلی در حال انجام است. شبکه ای از شرکت ها و تخصص ها که پتانسیل خوبی برای تامین قطعات مورد احتیاج و کاربردی در صنعت کشتی رانی و کشتی سازی دارند. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همین دلیل کوشش می نماید تا با اخذ استانداردهای بین المللی، فراوری و تامین این قطعات را با اخذ پروتکل های جهانی و بازار بین المللی که یکی از مهم ترین احتیاج صنایع دریایی است به نتیجه برساند.

صنعت دریایی کشور یکی از صنایعی است که به توان داخلی اعتماد نموده و چند سالی است به واسطه وجود تحریم ها در کوشش است تا به احتیاجهای خود را با اتکا به شرکت های دانش بنیان و خلاق پاسخ دهد. کاری که می تواند راهگشای کشور در روزهای سخت و سخت مالی باشد.

اکوسیستم فناوری و نوآوری هم در چند سال اخیر ثابت نموده که توانایی تامین احتیاج صنایع کشور را دارد و به گفته سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در هر بخشی از کسور که تعداد شرکت های دانش بنیان بیشتر است، ضربه پذیری کاهش می یابد. بر همین اساس هم در چند سال اخیر صنایعی که از دارایی های فکری و تخصصی کشور به نحو مطلوبی برخوردار شده اند، راستا توسعه خود را تسهیل نموده اند.

یکی از این بخش های صنعت دریایی است که با اعتماد به شرکت های دانش بنیان توانسته در مقابل تحریم ها بایستد و به احتیاجهای خود با یاری جوانان و سرآمدان علمی کشور پاسخ دهد. این کار هم با هم افزایی تخصص ها و ظرفیت های موجود در صنعت ریلی میسر شده است. یعنتی سرریز فناوری صنعت ریلی به صنعت دریایی که می تواند گره گشای احتیاجهای هر دو صنعت باشد.

البته همه این قطعات با کوشش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منطبق با استانداردهای جهانی به فراوری می رسد و روانه بازار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1719

به "قطعات یدکی کشتی ساخت ایران با دریافت استانداردهای بین المللی به بازار داخلی راه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعات یدکی کشتی ساخت ایران با دریافت استانداردهای بین المللی به بازار داخلی راه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید