انجام 225 طرح پژوهشی میراث فرهنگی طی یک سال گذشته

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران، منیژه هادیان دهکری با تبریک شروع هفته پژوهش به همه محققان حوزه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: درحالی هفته پژوهش امسال را برگزار می کنیم که همچنان همه گیری کووید 19 زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب شده روال عادی جدیدی را تجربه کنیم اما این شرایط سخت فرصت هایی را نیز ایجاد کرد که بتوانیم فارغ از محدودیت های مکانی داشته های علمی و تخصصیمان را با استفاده از فضای مجازی با یکدیگر به اشتراک بگذاریم.

انجام 225 طرح پژوهشی میراث فرهنگی طی یک سال گذشته

وی ادامه داد: برگزاری 64 سخنرانی وبیناری از طرح های پژوهشی از شروع ماه آذر و به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش از جمله آن بوده است.

هادیان توضیح داد: با توجه ویژه به اسناد بالادستی و اولویت های کلان کشوری همچون برنامه ششم توسعه و همچنین اولویت های وزارت متبوع یعنی توجه ویژه به گردشگری مبتنی بر بومگردی با موافقت و تصویب شورای پژوهشگاه و هیات امنای آن در سال 1398 اولویت پژوهشی این پژوهشگاه بر استان های جنوب شرق یعنی سیستان و بلوچستان و کرمان معطوف شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این انجام طرح های پژوهشی بنیادین و کاربردی در راستای شناخت، معرفی، احیاء و حفاظت از آثار از دیگر فعالیت های حاکمیتی پژوهشگاه و منطبق بر اولویت های معاونت میراث فرهنگی در دستور کار نهاده شد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: در همین ارتباط با برقراری ارتباط و یا انعقاد تفاهم نامه های لازم با سایر دستگاه های دولت همچون معاونت های توسعه روستایی و مناطق محروم و امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، موسسه پژوهش های برنامه ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و مرکز ملی فرش ایران کوشش شد تا با هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در کشور امکان تحقق اهداف پیش بینی شده فراهم گردد.

هادیان در تشریح فعالیت های پژوهشگران و پژوهشکده های زیرمجموعه این پژوهشگاه گفت: با عنایت به اسناد بالادستی و اولویت های کلان کشوری همچون برنامه ششم توسعه و همچنین اولویت های وزارت متبوع یعنی توجه ویژه به گردشگری مبتنی بر بومگردی و در راستای توسعه روستایی و اشتغالزایی، خصوصا در مناطقی که معضل خشکسالی و افزایش روستاهای خالی از سکنه تهدید جدی برای آنها محسوب می گردد، همین امر موجب شد که با موافقت و تصویب شورای پژوهشگاه و هیات امنای آن در سال 1398 اولویت پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در استان های جنوب شرق یعنی سیستان و بلوچستان و کرمان قرار داده گردد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری اضافه کرد: علاوه بر این انجام طرح های پژوهشی بنیادین و کاربردی در راستای شناخت، معرفی، احیاء و حفاظت از آثار از دیگر فعالیت های حاکمیتی پژوهشگاه و منطبق بر اولویت های معاونت میراث فرهنگی در دستور کار بوده است.

وی در ادامه به تشریح خلاصه فعالیت های پژوهشی، گروه های پژوهشی، پژوهشکده ها و سایر واحدهای مربوطه پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری پرداخت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1345

به "انجام 225 طرح پژوهشی میراث فرهنگی طی یک سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام 225 طرح پژوهشی میراث فرهنگی طی یک سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید