قصد روسیه برای استقرار ایستگاه راداری در کالینینگراد برای پوشش کل اروپا

به گزارش پیامک خنده، روسیه میخواهد دومین ایستگاه رادار کانتینر - قادر به شناسایی کوچک ترین اهداف و پیشرفته ترین موشک ها در فاصله 3000 کیلومتری، را در منطقه کالینینگراد مستقر کند که می تواند کل آسمان اروپا، از جمله انگلستان را کنترل کند.

قصد روسیه برای استقرار ایستگاه راداری در کالینینگراد برای پوشش کل اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام مطلع در مجتمع صنایع نظامی روسیه به خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که دومین ایستگاه رادار جدید افقی کانتینر که قادر به شناسایی گسترده هر نوع پرواز هوایی، پرتاب موشک های کروز یا موشک های مافوق صوت در فاصله بیش از 3000 کیلومتر است، در منطقه کالینینگراد (غربی ترین نقطه از خاک روسیه در اروپا) مستقر می گردد.

به گفته وی، این ایستگاه رادار قدرتمند قادر است شرایط هوایی در کل خاک اروپا ، از جمله انگلستان را کنترل کند.

اولین سیستم رادار کانتینر وظیفه جنگی خود را در اوایل ماه دسامبر سال گذشته در منطقه کالینینگراد شروع کرد.

این منبع خبری گفت: قرار است بزودی دومین رادار کانتینر به منطقه نظامی کالینینگراد تحویل داده گردد و در حال حاضر چندین محل استقرار برای این ایستگاه رادار در نظر گرفته شده است.

این مقام زمان دقیق استقرار را تعیین نکرد و تنها یادآور شد که این رادار قرار است در آینده نزدیک تحویل داده گردد.

به گفته وی، ایستگاه دوم رادار کانتینر وظایف سیستم رادار کنونی در منطقه را تکمیل نموده و قادر به نظارت بر کل آسمان اروپا ، از جمله خاک بریتانیا است. علاوه بر این ، این ایستگاه با ترکیب داده های دریافتی از ایستگاه نخست ، دقت ردیابی هدف را افزایش می یابد.

سیستم های رادار کانتینر با دریافت سیگنالی منعکس شده از جو زمین، که در ارتفاعات 60 کیلومتری و بالاتر قرار گرفته است ، کار می نمایند. بدین ترتیب این امکان را فراهم می نمایند تا دامنه پوشش آن تا حداکثر 3 هزار کیلومتر افزایش یابد و اهدافی بسیار کوچک در هر نقطه از سطح زمین که از دید رادارهای معمولی مخفی هستند را نیز تشخیص دهند.

همانطور که پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام نموده بود، پیش بینی شده است که یک میدان راداری دائمی برای شناسایی اهداف هوایی قابل مانور توسط ایستگاه رادار کانتینر و در هماهنگی مستقیم آن با یک سیستم هشدار دهنده حمله موشکی در آینده در مناطق قطبی روسیه ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 832

به "قصد روسیه برای استقرار ایستگاه راداری در کالینینگراد برای پوشش کل اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قصد روسیه برای استقرار ایستگاه راداری در کالینینگراد برای پوشش کل اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید