شکسته شدن رکورد فوتی های کرونا در نیشابور، مردم رعایت نکنند با کمبود تخت آی.سی.یو روبرو می شویم

به گزارش پیامک خنده، خبرنگاران/خراسان رضوی فرماندار نیشابور گفت: پنجشنبه 19 تیر ماه رکورد فوت بیماران مبتلا به کرونا طی مدت 4 ماه گذشته در شهرستان نیشابور شکسته شد، اگر چه پیک تلفات این بیماران در روز سه نفر بود اما به دو برابر افزایش یافت.

شکسته شدن رکورد فوتی های کرونا در نیشابور، مردم رعایت نکنند با کمبود تخت آی.سی.یو روبرو می شویم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

علیرضا قامتی در گفت وگو با خبرنگاران عنوان نمود: از قبل یک بخش بیمارستان 22 بهمن نیشابور برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته بود اما ظرفیت این بخش از شب گذشته تکمیل شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان 22 بهمن دارای چهار بخش است و امکان افزایش ظرفیت بخش بستری بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد، اظهار کرد: به علت افزایش بیماران مبتلا به کرونا بلافاصله بر اساس تصمیمات اتخاذ شده 20 تخت دیگر به تخت های بخش این بیماران بستری اضافه شد.

فرماندار نیشابور توضیح داد: چون روز پنجشنبه تعداد بیماران بستری افزایش یافت به همین دلیل بخش قلب و دیالیز بیمارستان 22 بهمن به بیمارستان حکیم انتقال یافتند.

وی ادامه داد: اگر چه تا 180 تخت ظرفیت ایجاد شده اما پنجشنبه در بدترین شرایط به 130 بیمار بستری رسیدیم، چنانچه آمار بیماران مبتلا به کرونا به همین سرعت افزایش یابد دچار مشکل خواهیم شد.

قامتی اعلام کرد: معمولاً در هر بیمارستان 96 تختخوابی 8 تخت آی.سی.یو(ICU) وجود دارد، اما اکنون 86 نفر بیمار حاد داریم که از این تعداد 25 نفر احتیاج به اتاق آی.سی.یو دارند و باید خدمات ویژه دریافت نمایند، اگر شرایط همین گونه باشد با کمبود تخت آی.سی.یو، تجهیزات تخصصی و کمبود کادر درمانی روبرو می شویم.

وی بیان کرد: روز پنجشنبه تعداد فوتی های مبتلایان به کرونا طی مدت 4 ماه گذشته افزایش چشمگیری داشت و رکورد زد، با وجود اینکه پیک تلفات سه نفر بود اما 19 تیر ماه فوت افراد مشکوک به کرونا به دو برابر افزایش یافت.

شرایط دو سوم مراجعه نمایندگان حاد است

فرماندار نیشابور اضافه نمود: اگر شهروندان نکات بهداشتی را رعایت ننمایند شاهد افزایش ضریب اشغال تخت ها و محدودسازی آن ها می شویم، متأسفانه بیمارانی که اکنون به بیمارستان مراجعه می نمایند شرایط شان حادتر از قبل است.

وی اظهار کرد: اگر در مراجعات قبلی تا یک چهارم جمعیت شرایط حاد را پیدا می کردند ولی اکنون تقریباً دو سوم جمعیت شرایط حاد دارند، زیرا این افراد احتیاج به بستری و تجهیزات تخصصی دارند و این امر محدودیت هایی برای ما ایجاد می نماید.

قامتی گفت: اگر هم امکان افزایش تخت را داشته باشیم، برای خدمات به بیماران حاد و تأمین دستگاه ونتیلاتور با مسائل و کمبودهایی روبرو هستیم، بنابراین از شهروندان درخواست داریم شرایط اجتماعی را مدیریت نموده و از ماسک استفاده نمایند.

وی از شهروندان خواست؛ در حد امکان یاری نمایند و از خانه بیرون نیایند، زیرا تعدادی از پرستاران مبتلا به کرونا شده اند و در اداره خدمات به بیماران دچار محدودیت می شویم.

فرماندار نیشابور اظهار کرد: اگرچه رویکرد نظام جمهوری اسلامی و دولت این است که اشتغال و معیشت مردم را همراهی کند و به همین دلیل تأکید شده هر کدام از مجموعه ها پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند؛ هیچ محدودیتی برای آن ها ایجاد نگردد اما متأسفانه افرادی به وعده خود برای رعایت پروتکل های بهداشتی عمل نکردند.

وی با بیان اینکه همه در برابر جان مردم مسئول هستند و باید همراهی داشته باشند، بیان کرد: مجدد تأکید شد اگر مراکزی که در محیط کار و شغل خود بنا به وعده داده شده فاصله گذاری اجتماعی را رعایت ننمایند از قوه قهریه استفاده نموده و محل کارشان پلمب می گردد.

تعداد انگشت شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به کرونا مبتلا شدند

قامتی اضافه نمود: بر اساس ارزیابی های اجرا شده از سه روز قبل تا کنون حدود 50 درصد مردم نیشابور از ماسک استفاده می نمایند که آنها هم محیط های اداری و تجمعی هستند و میان جمعیت عادی این میزان بسیار کاهش پیدا می نماید.

وی اظهار کرد: اکنون در بیمارستان نیشابور بیمارانی از شهرستان فیروزه و زبرخان نیز پذیرش داریم، دو بیمارستان دیگر شهرستان در آماده باش کامل هستند، اگر چه کوشش می گردد خدمات متوقف نگردد اما حجم افراد مراجعه نماینده به شدت رو به افزایش است.

فرماندار نیشابور اضافه نمود: با توجه به اینکه اکنون بالغ بر 2000 نفر قرنطینه خانگی هستند از همان ابتدا با نگاه مدیریت بحران وارد شدیم و برای قرنطینه خانگی در منازل فرهنگ سازی صورت گرفت و اکنون مسئله ای نداریم.

وی اعلام کرد: از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بسیار محدود و انگشت شمار به بیماری کرونا مبتلا شدند و در خود محدوده خوابگاه دانشجویی قرنطینه ایجاد شده و اوضاع مدیریت شده و مورد حادی نداشتیم.

فراوری روزانه 10 هزار ماسک

قامتی اظهار کرد: مردم نگران ماسک در شهرستان نیشابور نباشند، زیرا در زمینه فراوری ماسک به مرحله صنعتی رسیده ایم و در حال فراوری ماسک N95 هستیم، در مرحله اول 600 هزار ماسک فراوری و توزیع شد و میانگین روزانه 10 هزار ماسک N95 فراوری می گردد، البته احتیاج بیمارستان 500 ماسک است که خودمان فراوری می کنیم.

وی توضیح داد: قیمت ماسک فراوریی یک سوم قیمت بازار است که فراوری و عرضه می گردد، ماسک های چند لایه نیز به اندازه احتیاج شهروندان فراوری می گردد و حتی برای صادرات هم توافقاتی داشتیم.

وی خطاب به افرادی که بخواهند در این ایام سوء استفاده نموده و اقدام به گران فروشی نمایند، گفت: 10 تیم نظارتی تشکیل شده و در حال نظارت به بازار هستند، اگر در شرایط فعلی افرادی بخواهند اقدام به گران فروشی و یا احتکار نمایند دادستان و دستگاه قضایی به شدت برخورد خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1079

به "شکسته شدن رکورد فوتی های کرونا در نیشابور، مردم رعایت نکنند با کمبود تخت آی.سی.یو روبرو می شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکسته شدن رکورد فوتی های کرونا در نیشابور، مردم رعایت نکنند با کمبود تخت آی.سی.یو روبرو می شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید