سازمان ملل: نصف مردم کره شمالی سوء تغذیه دارند، 30 هزار کودک در معرض مرگ

به گزارش پیامک خنده، در سه سال گذشته هیچ بهبودی در وضعیت حقوق بشر کره شمالی صورت نگرفته است.

سازمان ملل: نصف مردم کره شمالی سوء تغذیه دارند، 30 هزار کودک در معرض مرگ

به گزارش سازمان ملل نیمی از مردم کره شاقتصادی دچار سوء تغذیه هستند.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، ناامنی غذایی در کره شاقتصادی در سطحی نگران کننده قرار گرفته است و حدود 11 میلیون نفر از مردم این کشور تحت فشار غذایی و سوء تغذیه قرار دارند.

توماس اوجنا کوینتانا گزارشگر مستقل حقوق بشر کره شاقتصادی در سازمان ملل در گزارش خود نوشت: حدود 140 هزار کودک کره شاقتصادی از سوء تغذیه شدید رنج می برند و حدود 30 هزار نفر آنها با افزایش خطر مرگ روبرو هستند.

کوینتانا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دولت (کره شاقتصادی) که مسئولیت اصلی تامین غذای مردم را بر عهده دارد به دلیل ناکامی های خود در سیاست های اقتصادی و کشاورزی در حال نقض حقوق بشر در زمینه تغذیه است.

او اضافه کرد: شرایط آب و هوایی، زمین های خشک و غیر حاصل خیز، بلایای طبیعی، اثرات منفی تحریم بر ناامنی غذایی اضافه کرده اند.

پسر نوجوان کره شاقتصادی در حال کار روی زمین آسیب دیده از باران های تابستانی و توفان سال 2011/ عکس: رویترز

این گزارشگر حقوق بشر گفت: در سه سال گذشته -که به عنوان گزارشگر ویژه در کره شاقتصادی فعال بوده- هیچ بهبودی در وضعیت حقوق بشر کره شاقتصادی صورت نگرفته است.

به گفته کوینتانا منابع اصلی کشاورزی در کره شاقتصادی صرف حوزه های دیگر می شوند. وی همچنین از تبعیض اساسی در سیستم توزیع مواد غذایی خبر داد. در این توزیع کشاورزان و مردم مناطق روستایی هیچ جیره غذایی دریافت نکرده اند.

از طرفی کشاورزی جمعی و فقدان اجازه بهره برداری کشاورزان به ناامنی های بیشتر غذایی دامن زده است.

توماس اوجنا کوینتانا گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور کره شاقتصادی/ عکس: رویترز

در این گزارش آمده است: کره شاقتصادی در سال های گذشته با خشکسالی روبرو بوده و این موضوع شرایط را برای مردم بدتر کرده است. از طرفی دولت در ایجاد شرایط مناسب برای تجارت عادلانه ناکام مانده و تعداد زیادی از مردم این کشور برای تامین غذا با جرم، اخاذی، سوء استفاده روبرو هستند.

زن روستایی کره شاقتصادی در حال آماده کردن غذا در سوکسا- ری- او و خانواده اش روی زمین های کشاورزی کار می کنند/ عکس: رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 500

به "سازمان ملل: نصف مردم کره شمالی سوء تغذیه دارند، 30 هزار کودک در معرض مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: نصف مردم کره شمالی سوء تغذیه دارند، 30 هزار کودک در معرض مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید