کوشش برای ایجاد زمینه فعالیت و رشد نخبگان در بخش کشاورزی

به گزارش پیامک خنده، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اعلام آمادگی این واحد آموزشی برای یاری در جهت رشد بخش کشاورزی اضافه کرد: ما می کوشیم تا با فراهم کردن بستر مناسب زمینه فعالیت و رشد نخبگان در حوزه کشاورزی فراهم گردد.

کوشش برای ایجاد زمینه فعالیت و رشد نخبگان در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید حسین گلدانساز در افتتاحیه استارت آپ ویکند کشاورزی و سلامت هوشمند که در سالن کنفرانس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار گردید، با تأکید بر ضرورت اهمیت حفظ و تأمین امنیت غذایی اظهار کرد: امنیت غذایی از پایه های اصلی امنیت بشمار می رود که باید کوشید در این باره تنها به نوشتن اکتفا نشود.

وی رشد بخش کشاورزی را در سال گذشته 8 درصد و مثبت دانست و اظهار داشت: این در حالی است که تقریبا این رشد در بقیه بخش ها منفی بوده است، با وجود پتانسیل خوب در بخش کشاورزی هنوز در سطح کلان حرکتهای خوبی نشده است.

دکتر گلدانساز یکی از مسائل موجود در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را نبود حمایت کافی از سوی سیاستگذاران و برنامه ریزان از این حوزه به رغم پتانسیل های کافی برشمرد و اضافه کرد: از جمله این موارد مجلس شورای اسلامی است که محل قانونگذاری، نظارت و معین اعتبار است.

وی با انتقاد از وارد شدن دانشگاه ها به مسابقه توسعه کمی بی رویه، توضیح داد: از بهانه هایی که به دست مسوولان داده شده، این است که علت بیکاری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی نداشتن توان علمی مناسب است، در حالی که این موضوع در 15 درصد موارد صدق می نماید و فارغ التحصیلان برای وارد فعالیت شدن نیازمند حمایت، دریافت تسهیلات و محل کاری با امنیت اجتماعی مناسب هستند.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به بخش عملی آن توجه نشده است، گفت: اکوسیستم بخش کشاورزی با اکوسیستم دیگر رشته ها متفاوت است، به عنوان مثال کشور هلند با مساحتی معادل یکی از استانهای کشور دومین صادرکننده محصولات مواد غذایی و کشاورزی دنیاست.

دکتر گلدانساز اضافه کرد: اگر در کشور به دنبال رشد علمی هستیم، باید سیاست کلان کشور از شاخص مهم رشد علمی که همان فراوری علم و چاپ مقاله است حمایت کند، برای کار و فعالیت در این حوزه نیازمند زیرساخت مناسب هستیم. باید بدون شعارزدگی به سراغ واقعیات رفت.

وی با بیان اینکه باید در مورد مسایل و مسائل امروز بخش کشاورزی کشور از هم اکنون به دنبال راهکار بود، ادامه داد: از جمله این مسایل و مسائل بحث خشکسالی، کم آبی و آنالیز ژنهای مقاوم در برابر خشکسالی و ... است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1657

به "کوشش برای ایجاد زمینه فعالیت و رشد نخبگان در بخش کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای ایجاد زمینه فعالیت و رشد نخبگان در بخش کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید