روز پر نوسان دلار

به گزارش پیامک خنده، نامشخص بودن تصمیم بانک مرکزی آمریکا در مورد نرخ بهره باعث شد روز پر نوسانی برای دلار رقم بخورد.

روز پر نوسان دلار

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، دلار در معاملات روز سه شنبه دارای رفت و برگشت های زیادی بود و انتشار اخبار متناقض از تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره به این نوسانات بیشتر دامن زد.

پس از آنکه وزیر برگزیت انگلیس خاطرنشان کرد انگلیس چه با توافق و چه بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، ارزش پوند در برابر دلار به پایین ترین سطح خود در طول شش هفته اخیر رسید به گونه ای که نرخ برابری پوند معادل 1.2515 دلار ثبت شد.

از سوی دیگر اما یورو که ابتدا تا سطح 1.1207 دلاری عقب نشسته بود به لطف انتشار گزارش های مثبت از افزایش حجم تجارت خارجی آلمان مجدداً در برابر دلار تقویت شد و در نهایت به ازای 1.1216 دلار مبادله شد.

در برابر دیگر ارز مهم اروپایی یعنی فرانک سوئیس دلار هر چند در ابتدا عقب نشست اما با کاهش امیدواری ها به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نهایت افزایش یافت و هر فرانک به ازای 1.0058 دلار مبادله شد.

ماسافومی یاماموتو، استراتژیست ارزی در مؤسسه میزوهو سکیوریتیز گفت: ریسک هایی بر سر راه یورو وجود دارد اما راستا دلار نیز چندان هموار نیست.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می گیرد با وجود صعود اولیه و رسیدن به 97.44 واحد در نهایت به سطح 97.374 واحد رسید. در برابر ین ژاپن زور دلار و ین به هم نرسید و در نهایت هر دلار نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و به ازای 108.81 ین مبادله شد.

دلار در برابر همتایان آسیایی و کانادایی خود نیز دچار رفت و برگشت بود اما در نهایت هر دلار آمریکا به ازای 1.4367 دلار استرالیا، 1.3101 دلار کانادا و 1.3604 دلار سنگاپور مبادله شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 442

به "روز پر نوسان دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز پر نوسان دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید