روز غم انگیز تالاب صالحیه ، زحمات چند ساله ای که بر باد رفت

به گزارش پیامک خنده، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز از تخریب دیواره تالاب صالحیه نظرآباد اطلاع داد. متأسفانه پس از تخریب دیواره تالاب، آب به سمت کانال زهکش مجاور که بدون پیوست زیست محیطی کشیده شده بود، رفته و 80 درصد آب تالاب تخلیه و به سمت رودشور و دریاچه نمک رفته است.

روز غم انگیز تالاب صالحیه ، زحمات چند ساله ای که بر باد رفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، فردین حکیمی در مورد آخرین شرایط تالاب صالحیه گفت: امروز یکی از بدترین روزهای کاری من است. متأسفانه با تخریب دیواره تالاب، آب از تالاب خارج و به کانال زهکش مجاور آن سرازیر شده است.

حکیمی اضافه کرد: با این اتفاق 70 تا 80 درصد حجم آب تالاب تخلیه و از کانال زهکش به سمت رودشور رفته است.

وی ادامه داد: این کانال زهکش که سال های گذشته بدون پیوست زیست محیطی و کار کارشناسی کشیده شده بود، آب تالاب را از زیر جذب می کرد اما با این تخریب، حجم قابل توجهی از آب با ورود به این کانال از دسترس خارج شده و هرز رفته است.

حکیمی اضافه کرد: با وقوع این اتفاق می توانم بگویم یکی از بدترین روزهای کاری من اتفاق افتاده است، در طول این چند سال کوشش های زیادی برای احیاء تالاب انجام شده و همکاری خوبی میان محیط زیست، آب منطقه ای، فعالین محیط زیست، رسانه ها و سایر ارگان ها ایجاد شده بود اما همه این زحمات با کانالی که بدون نگاه کارشناسی ایجاد شده است بر باد می رود.

وی ضمن ابراز ناراحتی از وقوع این حادثه اظهار داشت: با توجه به اینکه این روزها آب رودخانه کردان برای کشاورزی استفاده می گردد تالاب دیگر ورودی ندارد و فقط باید به بارندگی در یک ماه آینده برای جبران بخشی از این خسارت امیدوار بمانیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در مورد شرایط کانال زهکش با وجود چنین خسارتی هم بیان کرد: دادستان نظرآباد به عنوان مدعی العموم در یک تصمیم قاطع، دستور انسداد این کانال را صادر کردند که ضروری است از ایشان تشکر و قدردانی ویژه ای داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 959

به "روز غم انگیز تالاب صالحیه ، زحمات چند ساله ای که بر باد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز غم انگیز تالاب صالحیه ، زحمات چند ساله ای که بر باد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید