روزشمار: 17 مهر؛ تولد کالت وولمن موسس شرکت هواپیمایی دلتا

به گزارش پیامک خنده، کالت اورمن وولمن یکی از بنیان گذاران خدمات هوایی دلتا در 8 اکتبر سال 1889 به جهان آمد. او کسی بود که شرکت هواپیمایی حال حاضر را که به عنوان خطوط هوایی دلتا شناخته شده است، تاسیس کرد.

روزشمار: 17 مهر؛ تولد کالت وولمن موسس شرکت هواپیمایی دلتا

وولمن در بلومینگتون ایندیانای آمریکا به دنیا آمد. در سال 1909 وقتی هنوز در کالج مشغول تحصیل بود با حضور در حمل و نقل هوایی دنیا در آرهیمز فرانسه به حمل و نقل هوایی علاقه مند شد.

او از دانشگاه ایلینوی با مدرک لیسانس هنر در کشاورزی فارغ التحصیل شد. وولمن در سال 1916 با هلن فیرفیلد ازدواج کرد و صاحب دو دختر شد. در سال 1920، با آنها به مونرو در شمال شرقی لوئیزیانا رفت.

در آن موقع جنوب آمریکا در حال مبارزه با یک آفت خانمان برانداز بود. وولمن به دکتر B.R. Coad، حشره شناس دپارتمان کشاورزی دولت آمریکا یاری کرد تا با این آفت مبارزه کند. وولمن، کود و تیم آن ها به استفاده از هواپیماهایی که از ارتش قرض گرفته بودند، روی آوردند تا سمپاشی هوایی را آزمایش نمایند.

یک کمپانی فراوری نماینده هواپیما به نام Huff-Daland توجه او به این موضوع جلب شد و تصمیم گرفت بخش تازهی برای سمپاشی راه اندازی کند. وولمن به عنوان سرپرست این بخش انتخاب شد که بعدها در این شرکت به سمت مدیر کل نیز رسید. در سال 1925 ساختمان مرکزی این شرکت به شهر مونرو در استان لوئیزیانا نقل مکان کرد و ناوگان خود را به 18 هواپیما ارتقا داد.

دو سال بعد وولمن در پرو آغاز به ارائه خدمات سفرهای هوایی کرد و نام آن را پرو ایروز گذاشت. برگشت به مونرو، شرکت Huff-Daland را با مشکل اقتصادی روبه رو کرد و وولمن ناچار به فروش بخشی از سهام شرکت شد. شرکت تازه بازمانده با نام شرکت خدمات هوایی دلتا نامگذاری شد. یک سال بعد در سال 1930 عضو هیئت مدیره شرکت شد.

اگرچه خدمات هوایی دلتا تقسیم شد، اما تمرکز خود را روی توسعه خدمات مسافرتی و هوایی قرار داد. وولمن در طول چند دهه رهبری خطوط هوایی دلتا را بر عهده داشت و در نهایت در 1 نوامبر سال 1955 مدیر اجرایی این شرکت شد.

وولمن در 11 سپتامبر سال 1966 در سن 76 سالگی در هوستون، تگزاس درگذشت. پس از مرگ او چند اثر تاریخی به افتخار او ساخته شد. هواپیمای Huff-Daland Duster به وسیله کارکنان دلتا به به موسسه اسمیتسونیان اهدا شد. یکی دیگر از این بناهای یادبود در ورودی مرکز عملیات فنی در آتلانتا قرار گرفته است.

در همین روز:

  • روز دنیای کودک
  • افتتاح دانشگاه سوربن فرانسه در پاریس (1256 میلادی)
  • کشور سان مارینو کوچک ترین و قدیمی ترین جمهوری دنیا دارای قانون اساسی شد. (1600 میلادی)
  • استقلال کشور کاستاریکا (1821 میلادی)
  • برخورد هواپیمای هواپیمایی اسکاندیناوی با یک فروند هواپیمای سسنا در هنگام برخاستن از زمین به علت وجود مه غلیظ و سنگین بر باند فرودگاه لینیت در میلان، به کشته شدن 118 نفر انجامید. (2001 میلادی)
منبع: کجارو
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1906

به "روزشمار: 17 مهر؛ تولد کالت وولمن موسس شرکت هواپیمایی دلتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار: 17 مهر؛ تولد کالت وولمن موسس شرکت هواپیمایی دلتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید