دستور مجدد زارع پور برای بررسی مسائل اینترنت

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت ارتباطات، جلسه تکریم و معارفه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مشاور وزیر و مجری طرح توسعه خدمات ارتباطات روستایی USO با حضور عیسی زارع پور برگزار گشت.

دستور مجدد زارع پور برای بررسی مسائل اینترنت

در این جلسه لوح قدردانی و احکام انتصاب حسین فلاح جوشقانی و صادق عباسی شاهکوه به عنوان روسای سابق و نو سازمان تنظیم مقرارات و ارتباطات رادیویی، مهرداد ترابیان و ایرج روحی به عنوان مشاوران سابق و نو وزیر و مجریان طرح USO و سید تحسین عادلی مدیرکل سابق دفتر وزارتی و مصطفی اشرف مشاور وزیر و سرپرست نو دفتر وزارتی از طریق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ و تحویل شد.

عیسی زارع پور در جلسه تکریم و معارفه معاونان و مشاوران نو این وزارتخانه با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه و نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از رئیس نو این سازمان خواست تا خدمات، مسائل و کوتاهی های احتاقتصادی اپراتورهای تلفن همراه را ارزیابی و برای مردم تشریح و رفع مسائل را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه رگولاتوری یکی از مهم ترین بخش های وزارت ارتباطات است، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش ICT جایگاه رفیعی دارد و باید این جایگاه ارتقا یابد.

وزیر ارتباطات گفت: در مقررات حوزه ارتباطات نیاز به تنونظر داریم و اصلاح و ارتقای این بخش باید در برنامه های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد.

زارع پور یکی از ماموریت های مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره نو را توجه به توسعه ارتباطات ثابت عنوان کرد و گفت: امیدوارم به زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و برعکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه باشیم.

دستور وزیر ارتباطات برای بررسی مجدد مسائل اینترنت همراه

وی به شرایط نامناسب ارتباطات سیار در برخی از منطقه ها پرداخت و اضافه نمود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید پیگیر ارتقای شرایط ارتباطات سیار شود و اگر کوتاهی هایی از طرف اپراتورها در این حوزه وجود دارد برای مردم تشریح کند تا مردم از دلایل اختلالات موجود آگاه شوند.

زارع پور خطاب به صادق عباسی شاهکوه رئیس نو سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که در چند روز آینده مسائل ارتباطات سیار را بررسی کند، دلایل آن را برای مردم توضیح دهد و مسائل شبکه سیار در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

وی ارتقای سطح پاسخگویی در سازمان تنظیم مقررات و سامانه و تلفن 195 را یکی دیگر از اولویت های این سازمان عنوان کرد و اضافه نمود: در این بخش ضعف در پاسخگویی وجود دارد که باید خیلی سریع مرتفع شود.

6 هزار روستای به جای مانده به شبکه ارتباطی متصل می شوند

وزیر ارتباطات درباره انتصاب نو خود در حوزه توسعه ارتباطات روستایی با اشاره به اینکه در این بخش کار بزرگی دوره قبل اجرا شده است، اضافه نمود: این جهت برای ایجاد دسترسی بیش از 6 هزار روستای باقیمانده نیز باید ادامه داشته باشد چرا که زندگی مردم به این فضا بستگی دارد و اگر مردم از ما آب و برق نخواهند قطعاً دسترسی به شبکه را مطالبه می کنند.

زارع پور ایجاد دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت در روستاها را بستر توسعه اقتصادی و آبادانی روستاها عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم تا انتها سال 1401 بخش زیادی از روستاهای باقیمانده را به ارتباطات پرسرعت متصل کنیم.

به گزارش خبرنگاران، در پی دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه 195 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در نقاط مختلف کشور، مهرماه امسال نیز عیسی زارع پور دستور پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع را صادر کرد.

بر اساس دستور وزیر ارتباطات در آن زمان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد تا با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1862

به "دستور مجدد زارع پور برای بررسی مسائل اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور مجدد زارع پور برای بررسی مسائل اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید