حمد بن جاسم خطاب به مصر و امارات: حالا داعیه دار صلح در لیبی شده اید؟

به گزارش پیامک خنده، نخست وزیر اسبق قطر با انتقاد شدید از برخی کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها گفت که غربی ها به جای احترام به خواست ملت ها فقط بدنبال منافع خود هستند و آنها تاکنون در قضیه لیبی کجا بوده اند که حالا داعیه دار صلح شده اند.

حمد بن جاسم خطاب به مصر و امارات: حالا داعیه دار صلح در لیبی شده اید؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، حمد بن جاسم آل ثانی نخست وزیر قطر از شش کشور آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و مصر و امارات درباره موضعگیری آنها در قبال بحران لیبی به شدت انتقاد کرد.

این کشورها با صدور بیانیه ای خواهان توقف نبرد در لیبی شدند، اما حمد بن جاسم در صداقت آنها و زمان اعلام این درخواست ابراز شک و تردید کرد.

نخست وزیر اسبق قطر امروز چهارشنبه در توییتی نوشت: خنده دار است که گروهی از کشورها خواهان توقف وضعیت مربوط به طرابلس برای یافتن یک راه حل سیاسی شده اند.

وی این پرسش را خطاب به این کشور اعلام کرد که شما از آغاز نبردی که مورد حمایت برخی از خود شما است ، کجا بوده اید؟. این حمله به دولت مآغاز و نیروهای امنیتی در طرابلس متوقف نشده است. چرا توقف وضعیت (مربوط به طرابلس) قبل از آغاز عملیات (علیه این شهر) انجام نشد؟.

حمد بن جاسم در توییت خود نوشت: خواسته امروز این است که شما حامیان صلح باشید اما بعد از اینکه بخش هایی از شهر طرابلس را بلعیده اید. این وضعیت ما را به یاد اتفاق قبل از سال 67 و آتش بسی می اندازد که هدف از آن تثبیت اشغالگر بوده است.

وی اضافه نمود: خنده دار است که بیانیه صادر می شود و در بین صادر کنندگان آن کشورهای دموکراتیکی هستند که انتظار می رود که خواست ملت ها را محترم بشمارند اما روشن است که آنها به منافع خود احترام گذاشته اند.

نخست وزیر اسبق قطر در عین حال تاکید کرد: در نهایت، اراده ملت لیبی پیروز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 239

به "حمد بن جاسم خطاب به مصر و امارات: حالا داعیه دار صلح در لیبی شده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمد بن جاسم خطاب به مصر و امارات: حالا داعیه دار صلح در لیبی شده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید