تمامی تحریم های وضع شده علیه طالبان باید لغو شوند

به گزارش پیامک خنده، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، شهاب الدین دلاور رئیس هیأت نمایندگی طالبان در مذاکرات مسکو، گفت که تمام تحریم های وضع شده علیه طالبان باید بر اساس سند تهیه شده در توافق سال 2020 با واشنگتن، لغو شوند.

تمامی تحریم های وضع شده علیه طالبان باید لغو شوند

بر اساس این گزارش، دلاور گفت: علیرغم اینکه ما مفاد توافق نامه را رعایت کردیم، تحریم های وضع شده علیه جنبش ما لغو نشد و سایر مفاد هم به اجرا در نیامدند.

گفتنی است هیأت نمایندگی طالبان روز گذشته برای شرکت در مذاکرات مسکو با موضوع افغانستان وارد مسکو شده است. طالبان همزمان از کلیه سازمان های فعال در امور بشر محبت آمیز فعال در افغانستان، خواسته اند تا فعالیت های خود در این کشور را ادامه دهند.

این در حالیست که ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه می گوید دولت مسکو به شدت تشدید تنش ها در مرز افغانستان و تاجیکستان را زیر نظر دارد.

وی ادامه داد: طالبان به سرعت اغلب نقاط مرزی را به تصرف خود در آورده و در حال حاضر، دو سوم مرز با تاجیکستان را تحت کنترل دارد.

پیشتر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که شرایط در افغانستان رو به وخامت می رود و چنانچه لازم باشد، مسکو آماده دفاع از متحدان منطقه ای خود است.

لاوروف در این باره اضافه کرده بود: روسیه آماده است برای حصول اطمینان از امنیت متحدان منطقه ای از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان که یکی از بزرگترین پایگاه های روسیه در خارج از این کشور است، استفاده کند.

این در حالی است که هیأت نمایندگی طالبان به سرپرستی شیخ شهاب الدین دلاور که روز گذشته برای رایزنی با مقامات روسی به مسکو سفر کرد، در ملاقات با ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، خاطرنشان کرد: ما به روسیه اطمینان دادیم، تحت هیچ شرایطی وارد خاک تاجیکستان یا کشورهای حوزه آسیای میانه نخواهیم شد.

دلاور در ادامه اضافه کرد که گروه طالبان بعلاوه به روسیه و دیگر کشورهای دنیا اطمینان می دهد امنیت سفارتخانه ها، کنسولگری ها و دفاتر نمایندگی روسیه و کشورهای خارجی را تأمین خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1712

به "تمامی تحریم های وضع شده علیه طالبان باید لغو شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمامی تحریم های وضع شده علیه طالبان باید لغو شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید