تشدید مناقشات آمریکا و آلمان بر سر پروژه انتقال گاز نورد استریم 2

به گزارش پیامک خنده، یک نشریه آلمانی از تشدید مناقشات بین آمریکا و آلمان بر سر پروژه گازی نورد استریم 2 بعد از تهدیدهای مجدد واشنگتن علیه این پروژه گازی خبر داده است.

تشدید مناقشات آمریکا و آلمان بر سر پروژه انتقال گاز نورد استریم 2

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه بیلد آلمان، مناقشات بین آلمان و آمریکا بر سر پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 همچنان تشدید می گردد.

اخیرا مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام نموده که اگر آلمان در این باره کوتاه نیاید تحریم هایی علیه شرکت های مشارکت کننده در این پروژه گازی صرف نظر از اصل و نسب آن ها اعمال می گردد.

این یک هشدار آشکار حداقل به سرمایه گذاران اقتصادی آلمانی این پروژه گازی یعنی شرکت وینترشال آلمانی و یونیپر است که پیش از آن مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم تهدیدهایی را علیه آن ها اعلام نموده بود.

این دو شرکت آلمانی از نهادهای فعال در اجرای پروژه گازی نورد استریم 2 هستند.

روز چهارشنبه، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام نمود که وزارت خارجه ایالات متحده خطوط لوله گاز نورد استریم 2 جریان شاقتصادی-2 و جریان ترکیه را در طرح تحریم های مربوط به قانون تحریم ها علیه دشمنان آمریکا (کاتسا) خواهد گنجاند.

در اولایل ماه ژوئن، لایحه ای درباره گسترش تحریم ها علیه خط لوله گاز جریان شاقتصادی-2 برای آنالیز به مجلس سنای آمریکا ارائه شد. در این سند گسترش تحریم هایی بر اساس قانون تضمین امنیت انرژی اروپا را با هدف جلوگیری از تکمیل این خط لوله گاز در نظر گرفته شده است.

آمریکا به بهانه حمایت از امنیت انرژی اروپا با این پروژه مخالفت می نماید. واشنگتن این طور استدالال می نماید که اروپا با این پروژه به گاز روسیه وابسته می گردد.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان شدیدا به این اظهار نظرهای مقامات آمریکایی واکنش نشان داده و گفته است: سیاست انرژی اروپا در اروپا و نه در واشنگتن انجام می گردد. وی همچنین گفت: ما آشکارا این تحریم های فرازمینی را رد می کنیم.

هایکو ماس، چند روز پیش هم گفته بود: دولت آمریکا به حقوق و استقلال اروپا حتی درباره این مسئله که ما چگونه و از کجا باید منابع انرژی خود را تامین کنیم بی توجه است.

وزارت اقتصاد آلمان هم اعلام نموده است که برلین این تحریم های فرازمینی را رد می نماید چرا که مغایر با قوانین بین المللی است. این وزارتخانه اعلام نموده است: این موضع آشکار دولت آلمان است.

کریستین پگل، وزیر انرژی ایالت مکلنبورگ- فورپومرن آلمان هم از دولت آلمان درخواست نموده است با اقدامات متقابل جدی و قابل توجه به این تهدیدهای آمریکا واکنش نشان دهد.

نشریه بیلد آلمان بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد این کشور به درخواست حزب سبز اعلام نمود که آلمان درباره تحریم های فرا مرزی آمریکا برای جلوگیری از اتمام پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 در حال مذاکره با کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه و کمیسیون اروپا است. اما در حال حاضر هیچ گونه اقدام متقابلی برنامه ریزی نشده است. تا به حال حدود 94 درصد این پروژه گازی به اتمام رسیده است.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی، تهدید آمریکا برای اعمال تحریم علیه شرکت های اروپایی همکار با روسیه برای اجرای پروژه های خط لوله انتقال انرژی را محکوم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sms-jok.ir شناسه مطلب: 1040

به "تشدید مناقشات آمریکا و آلمان بر سر پروژه انتقال گاز نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید مناقشات آمریکا و آلمان بر سر پروژه انتقال گاز نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید